رنگ سال ۹۷، ست سبز زیتونی هم تو خونه هم مهمونی! - سازه برتر



 width=

رنگ سال ۹۷، ست سبز زیتونی هم تو خونه هم مهمونی!

ایران در دنیا به برخی از رنگ‌ ها شهرت دارد، رنگ آبی فیروزه ای و طیف رنگ های زرد و خانواده کویری اصولا دو رنگ مهمی هستند که به عناون نماینده ایران شناخته می شوند. چنانچه بسیاری از طراحان دنیا توصیه‌ هایشان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از همین رنگ ها است. در سال های گذشته هم این دو رنگ به عنواون رنگ سال در ایران انتخاب شده بودند اما امسال شاهد ان بودیم که این کار، یعنی انتخاب یک رنگ به عنوان مد سال در ایران، با توجه بیش تری انجام گرفته و رنگ سبز زیتونی را به عنوان نماینده مد در سال ۹۷ معرفی کردند. در ادامه با بررسی ترکیب های رنگی مناسب این رنگ در دکوراسیون، به شما پیشنهاد می کنم که غیر از لباس و پارچه از این رنگ در طراحی داخلی خانه تان نیز بهره ببرید.

.

سبز زیتونی

این سبز یک رنگ بسیار مناسب برای ایجاد بک گراند ملایم در خانه است. در ترکیب این رنگ سبز، زرد زیادی وجود دارد که نماینده طبیعت و گیاهان محسوب می شود. ما هرگز نباید از الهام از طبیعت به عنوان منبع اصلی و اول در به کارگیری ترکیب رنگ ها چشم پوشی کنیم. این ترکیب رنگی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، یک پالت فصلی است که می تواند دوبار در سال استفاده شود : با رنگ صورتی در فصل تابستان و با رنگ بنفش در زمستان.

رنگ سال ۹۷، ست سبز زیتونی هم تو خونه هم مهمونی

رنگ شماره ۱

بهتر است این رنگ سبز را برای دیوارها استفاده نمایید اما اگر فضای کوچکی دارید، برای جلوگیری از دلگیر شدن بهتر است با رنگ زرد مانند زنبق سفید ترکیبش کنید. به طور مثال زرد می تواند به عنوان خطوطی عمودی یا افقی روی سطح دیوار با سبز زیتونی اجرا شود. اما غیر از رنگ آمیزی دیوار، تابلوهای هنری به رنگ زرد و حتی پارچه مبلمان و پرده ها نیز می توانند همان حس و حال را ایجاد نمایند. در این ترکیب سعی کنید از تنالیته های روشن زرد و یا زرد مایل به سفید استفاده نمایید.

.

رنگ شماره ۲

با وجود دیوارهای به رنگ سبز زیتونی، شما به این نیاز پیدا خواهید کرد که برای رنگ سقف و یا حتی کف، از یک رنگ روشن تر استفاده نمایید. صورتی کمرنگ مناسب این کار خواهد بود که البته با توجه به تصاویر بالا متوجه می شوید که این رنگ می تواند در زمینه های دیگر مانند دیوار، کوسن و مبلمان تکی هم در کنار سبز قرار بگیرد. به طور کلی رنگ های شماره ۲ و ۳ می توانند برای دیوارها، سطوح چوبی و پارچه های مناسب باشند و شما می توانید تنالیته های روشن تر و یا تیره تر آن ها را نیز به کار ببرید.

.

رنگ شماره ۳ و ۴

رنگ های بنفش و اسطوخودوس برای وسایل خانه و پارچه های دکوراسیون شما یک انتخاب بی نظیر هستند زیرا در کنار سبز زیتونی گرمی دلنشینی را به فضا القا می کنند. اگر خیلی تمایل ندارید که از رنگ بنفش در فضای خانه استفاده کنید، می توانید در حد کوسن هایی بر روی مبلمان سبز رنگ و یا حتی چند گل در گلدان روی میز آن ها را به فضا اضافه نمایید. ممکن است تصور کنید که رنگ های شماره ۳ و ۴ به میزان کمی در فضا دیده می شوند اما مطمئن باشید همین میزان کم دکوراسیون شما را کامل می کند.

.

رنگ شماره ۵

مانند رند همیشه، رنگ های شماره ۵، سه تنالیته مختلف از رنگ اصلی را برای شما به نمایش می گذارند که در صورت تمایل می توانید آن را نیز با همین ترکیب رنگی گفته شده به کار بگیرید.

.

رنگ سال ۹۷، ست سبز زیتونی هم تو خونه هم مهمونی!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی