اندازه های استاندارد کابینت، ۱۰ نکته برای نصب کابینت های بالایی! - سازه برتر



اندازه های استاندارد کابینت، ۱۰ نکته برای نصب کابینت های بالایی

اندازه های استاندارد کابینت، ۱۰ نکته برای نصب کابینت های بالایی!

استاندارد و ارگونومی بحثی بسیار مهم در دکوراسیون و معماری داخلی است که محور اصلی طراحی را انسان قرار داده است. بنابراین تمامی ابعاد و اندازه ها باید بر اساس مقیاس انسان در نظر گرفته شوند. این اندازه ها و استانداردها در تمامی فضاها به دقت بررسی شده اند و طراحان حرفه ای آن ها را در کار خود لحاظ می کنند. این مطلب تمرکز خود را برروی استاندارد کابینت آشپزخانه گذاشته و به این نکته تاکید می کند که می توان ابعاد و اندازه ها را طبق شرایط خاص و ویژگی های هر فرد تغییر داد تا به نتیجه بهتری برای استفاده کاربر رسید. این تغییرات می تواند شامل اندازه خود کابینت و یا ارتفاع مناسب برای نصب آن باشد.

.

ارتفاع استاندارد چیست؟

ارتفاع استاندارد برای کابینت های بالا نسبت به گذشته، تا حدودی تغییر کرده است. اما معمول ترین ارتفاع مناسب از سطح کابینت پایینی همیشه ۴۵ سانتی متر در نظر گرفته می شده است. اما امروزه این اندازه تا ۵۰ سانتی متر نیز تغییر کرده است. اگر این ارتفاع به حد کم تری برسد در هنگام کار مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. به این گونه که اگر چه افزایش ارتفاع کابینت بالایی فضای بش تری را به وجود آورده و آشپزخانه را باز تر نشان می دهد اما از طرف دیگر می تواند دسترسی آسان به ظروف داخل کابینت را مشکل کرده و در نتیجه میزان فضای ذخیره سازی را کاهش دهد. در ادامه دلایلی را با هم بررسی می کنیم که به شما نشان می دهد در چه شرایطی می توانید ارتفاع کابینت را تغییر دهد.

.

۱. حضور افراد قد بلند

ارتفاع استاندارد معمولا به صورت میانگین برای تمامی سنین در نظر گرفته می شود اما لزوما برای همه مناسب نخواهد بود.. اگر افرادی که از آشپزخانه استفاده می کنند قد بلندی نسبت به حالت استاندارد دارند، ارتفاع معمول کابینت برایشان نامناسب است. در نتیجه در این شرایط افزایش ارتفاع کابینت بالایی نتیجه مثبتی در بر خواهد داشت و فضای کار را برای آن ها مناسب تر خواهد کرد.

.

۲. وجود شیر آب بلند یا سینک بزرگ

شیر آب های بلند در صنعت بسیار محبوب هستند، زیرا نه تنها شیک اند، بلکه بسیار کاربردی هم خاوهند بود. اگر در کنار آن ها از یک سینک با عمق زیاد استفاده نمایید، به راحتی می توانید انواع ظروف از کاسه های کوچک تا قابلمه های بزرگ را شستشو دهید. اکا اگر فاصله کبینت ها کم باشد، این کار نتیجه مثبت خود را از دست می دهد. پس بهتر است در این حالت ارتفاع کابینت بالایی را کمی افزایش دهید.

۳. دیزاین دیوار بین کابینتی

فرم و عملکرد هر دو برای آشپزخانه مهم هستند. پس اگر شما زمان زیادی را این فضا صرف می کنید، زیبایی آن کار کردن را برایتان لذت بخش تر می کند. دیوار بین کابینتی یکی از مهم ترین نقلط آشپزخانه برای طراحی به حساب می آید و بالا بردن کابینت ها این امکان را به شما می دهد که مساحت بیش تری را برای نمایش یک متریال جذاب داشته باشید. فرقی نمی کند که متریال مورد نظر شما کاشی،سنگ یا آجر است، مهم این است که با بالاتر رفتن کابینت ها این قیمت از آشپزخانه به یک نقطه کانونی زیبا تبدیل می شود.

.

۴. کابینت های تیره رنگ

رنگ های تیره فضای آشپزخانه را سنگین می کنند و ممکن است احساس خفگی و کوچک بودن را القا نمایند. در نتیجه افزایش ارتفاع کابینت های بالایی می تواند فضا را بازتر و بزرگ تر نشان دهد. در تصویر بالا، ابعاد بزرگ تخته سنگ مرمر سفید بر تاثیر این کار افزوده است.

.

۵. وجود بین کابینتی آینه ای

استفاده از آینه برای فضای بین کابینت ها یک طراحی جذاب را ایجاد می کند، اما می تواند آشپزخانه شما را به طور قابل توجهی بزرگ تر نشان دهد. بنابراین اگر آشپزخانه کوچکی دارید به راحتی می توانید با بالا بردن ارتفاع کابینت ها، تاثیر بزرگ نمایی آینه را افزایش داده و در نتیجه به آشپزخانه دلباز و مورد علاقه خود برسید.

.

۶. کابینت به رنگ تند

استفاده از دور رنگ برای کابینت ها یک روند محبوب و یک راه حل مناسب برای دوری از یکنواختی و خسته کننده بودن آشپزخانه است. اما اگر به سمت رنگ های تند و تیز و شارپ می روید باید کمی جسور باشید. بهتر است در این شرایط ارتفاع کابینت هایی بالایی را کمی افزایش داده و از کابینت های باریک تر استفاده نمایید تا تعادل را در آشپزخانه بر قرار کنید. زیرا وجود یک رنگ تند با مساحت زیاد به مرور زمان فضا را آشفته کرده و برای کار به مدت طولانی مناسب نخواهد بود.

.

۷. آشپرخانه بسته

همه آشپزخانه ها را نمی توان به صورت باز یا اپن طراحی کرد بنابراین اگر یک آشپزخانه L شکل یا U شکل دارید که یک فضای تنگ را تشکیل می دهد، با بالاتر نصب کردن کابینت ها در حدود ۱۵ سانتی متر بیش تر از حد معمول، می توانید احساس بازتر بودن و بزرگی بیش تری را در آشپزخانه القا نمایید.

.

۸. استفاده از هود مخفی

معمولا ارتفاع نصب هود با ارتفاع کابینت ها نابرابر بوده و در نتیه ممکن است برای شما از لحاظ بصری ناخوشایند به نظر برسد. اگر ارتفاع کابینت ها را افزایش داده و به ارتفاع مناسب برای هود برسانید، آن گاه تمامی عناصر در یک خط قرار گرفته و زیباتر به نظر می رسند.

.

۹. آویزان کردن وسایل بین کابینت ها

داشتن کابینت های بالاتر لزوما به معنی داشتن فضای ذخیره سازی کم تر نیست. بلکه فضایی را برای شما ایجاد می کند که می توانید وسایل پر کاربرد و دم دستی را روی دیوار نصب نمایید. پس برای این کار باید حدید ۱۰ سانتی متر کابینت را بالاتر ببرید.

.

۱۰. کابینت بالای جزیره

کابینت های بالا نه تنها در کنار یک دیوار قار می گیرند بلکه گاهی اوقات به اضافه کردن کمی فضای ذخیره در بالای جزیره یا اپن نیز کمک می کنند. اما اگر آن ها را با همان ارتفاع استاندارد معمول نصب کنید دید به فضاهای مجاور را گرفته و فضای آشپزخانه را نیز کوچک تر می کنند. بنابراین برای این قسمت باید ارتفاع ۱ متر و ۲۰ سانتی متر تا ۱ متر ۴۰ سانتی متر را در نظر بگیرید.

.

اندازه های استاندارد کابینت، ۱۰ نکته برای نصب کابینت های بالایی!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی