دکوراسیون اشپزخانه مدرن - سازه برتر



دکوراسیون اشپزخانه مدرن,

دکوراسیون اشپزخانه مدرن

دکوراسیون اشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه به شمار می‌آید که می‌تواند نقش یک ویترین زیبا را ایفا کند. معمولاً به‌مرورزمان تجهیزات و دکوراسیون آشپزخانه مستهلک شده و نیاز به به‌روزرسانی آن احساس می‌شود. برخی از افراد با هزینه‌های بالا همه بخش‌های آشپزخانه ازجمله کاشی، سرامیک، سینک، شیر آب و سایر تجهیزات را تعویض می‌کنند. اما برخی دیگر استفاده از خلاقیت‌های فردی و ایجاد تغییرات جزئی را ترجیح می‌دهند و با صرف کمترین هزینه، آشپزخانه را به‌روزرسانی می‌کنند.

.

در ادامه به برخی از نکات ریز در مورد به‌روزرسانی آشپزخانه خواهیم پرداخت و هرکدام را به‌صورت مختصر شرح خواهیم داد. پس با بهتام همراه باشید! فضای کاری آشپزخانه را گرم و صمیمی کنید!

استفاده از یک فرش یا الگوی رنگی شخصیت و راحتی آشپزخانه شما را افزایش خواهد داد. علاوه بر این، یک فرش راحت، گرما را به آشپزخانه شما خواهد داد و می‌توانید با خیال راحت دراز بکشید و فضای آشپزخانه را با تمام وجود لمس کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است آشپزخانه شما به دلیل نصب یخچال، فریزر یا سینک، فضای محدودی داشته باشد و مجبور باشید بیشتر به حالت ایستاده کار کنید. بنابراین از وجود یک ملافه یا قالیچه برای جلوگیری از لغزش پا اطمینان حاصل کنید.

. تغییر رنگ‌آمیزی!

سریع‌ترین راه برای به‌روزرسانی دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از یک کت رنگی جدید است. می‌توانید کابینت‌ها و کاغذدیواری را با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم در تعطیلات آخر هفته پاک‌سازی کنید. کابینت‌های زردرنگ روشن با زمینه سفید و همچنین استفاده از سرامیک یا پارکت چوبی در کف آشپزخانه، می‌تواند فضای اطراف شما را دل‌نشین کند.

. استفاده از شیر آب شیک!

سینک آشپزخانه خود را می‌توانید با استفاده از یک شیر آب زیبا مدرن‌تر نشان دهید. اغلب اجزای آشپزخانه نادیده گرفته می‌شوند، اما شیرهای آب اهمیت ویژه‌ای در دکوراسیون دارند. معمولاً شیرهای آب را از تعدادی فلز خاص مانند استنلس استیل می‌سازند و باید یکی از آنها را انتخاب کنید. بنابراین پس از انتخاب طرح و جنس شیر آب، به سراغ برند محبوب خود بروید و نیاز آشپزخانه خود را برطرف سازید. تعویض شیر آب به‌صورت مرحله‌ به‌ مرحله!

.

اگرچه انتخاب شیر آب در به‌روزرسانی آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد، اما نحوه انجام کار می‌تواند کیفیت طراحی دکوراسیون را بالا ببرد. بنابراین هنگام نصب شیر آب توجه ویژه‌ای به ظاهر آن داشته باشید و از ایجاد خراش بر روی سینک یا خود شیرآلات جلوگیری کنید.

.

از گالری‌های جدید الهام بگیرید!

ظاهر آشپزخانه خود را استفاده از هنرهای دیواری شاد کنید. اگرچه آشپزخانه‌ها اغلب به‌عنوان یک فضای کاری شناخته می‌شوند، اما می‌توان با بهره بردن از سبک‌های پیشرفته آن را جمع و جورتر کرد. می‌توانید بر روی دیوار آشپزخانه چند قفسه چوبی کوچک بسازید و علاوه بر وسایل تزئینی، برخی از تجهیزات آشپزخانه را نیز بر روی آن قرار دهید. استفاده از ایده‌های جدید می‌تواند شخصیت خوبی به آشپزخانه شما بدهد. از ایده‌ها و رنگ‌های روشن استفاده کنید!

.

به‌روزرسانی سبک آشپزخانه ممکن است به ظاهر ساده به نظر برسد. در نظر بگیرید که یک سبک نورپردازی قدیمی و آشپزخانه جزیره‌ای را با یک شیوه جدید و شخصی‌تر تغییر دهید. امروزه سبک‌های خاص و منحصربه‌فرد زیادی وجود دارد که می‌توانید نورپردازی آشپزخانه را مطابق سلیقه خود تغییر دهید. برای نصب لامپ می‌توانید از سبک جزیره‌ای استفاده کنید و از کاشی و سرامیک‌های روشن بهره بگیرید. این سبک نورپردازی می‌تواند نور کافی برای کارهای آشپزی را فراهم کند.

. از قطعات جدید در کابینت‌ها استفاده کنید!

کابینت‌های خود را با استفاده از قطعات جدید تقویت کنید. می‌توانید به‌راحتی به یکی از فروشگاه‌های محلی بروید یا به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید و قطعات کابینت را مطابق با سبک، دکوراسیون و رنگ‌بندی انتخاب کنید. انتخاب قطعات را با مشورت کارشناس فروشگاه انجام دهید و پس از نصب رنگ‌آمیزی کنید.

. از دکوراسیون باز استفاده کنید!

برای دادن یک سبک جدید به آشپزخانه خود، از کابینت و دکوراسیون باز استفاده کنید. این شیوه از طراحی کابینت آشپزخانه نه‌تنها سبکی جدید برای شما فراهم خواهد آورد، بلکه به شما امکان نمایش امکانات آشپزخانه را می‌دهد و می‌توانید قطعات معمولی را به آثار هنری تبدیل کنید. می‌توانید برخی از قسمت‌های کابینت را با شیشه‌های مات پوشش دهید و از این طریق برخی از محتویات کابینت را مخفی نگه دارید. از پنجره استفاده کنید!

.

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند جلوه‌ای غیرمنتظره به آشپزخانه شما بدهد، استفاده از پنجره در دکوراسیون است. استفاده از یک پنجره که به فضای بیرون دید دارد، همخوانی بین رنگ کابینت و پنجره و درنهایت نورپردازی مناسب می‌تواند ایده‌ای دوست‌داشتنی و بدیع به شما و آشپزخانه‌تان هدیه دهد. در ضمن این پنجره یک فضای مناسب برای نمایش لوازم آشپزی تزئینی و توجه به کابینت‌ها را در اختیار سایرین قرار می‌دهد.

. استفاده از سبک کلاسیک و قدیمی در رنگ‌آمیزی!

مهم نیست که یک کابینت قدیمی به چه سبکی خراب شده است، یا چه قسمت‌هایی از آن ازکارافتاده است؛ به‌هرحال باید آنها را تعویض کرد. اما استفاده از رنگ کرم در کابینت‌ها و ایجاد سبک‌های کلاسیک و قدیمی فراتر از این موضوع بوده و باعث ایجاد یک احساس ناشناخته قدیمی می‌شود. البته می‌توانید از ترکیب گرانیت‌های سیاه‌رنگ بر روی سطح نیز استفاده کنید که نگاه چشمگیرتری به آشپزخانه شما خواهد داد.

. استفاده از کاشی در پشت سینک!

استفاده از کاشی در پشت سینک نه‌تنها مانع از نفوذ آب به دیوار و تخریب دکوراسیون می‌شود، بلکه به تنوع رنگی و طراحی آن نیز کمک می‌کند. کاشی‌کاری در پشت سینک و بر روی دیوار زحمت چندانی ندارد و وقت زیادی از شما تلف نمی‌کند. می‌توانید از کاشی‌های کوچک استفاده کنید و تنوع رنگی آن را مطابق با نورپردازی و کابینت انتخاب کنید.

. ظاهر ساده!

صرفه‌جویی در استفاده از لوازم آشپزخانه تزئینی می‌تواند راهکار مناسبی برای نشان دادن سادگی و زیبایی آشپزخانه باشد. از طرفی این سادگی مانع از جمع‌آوری گردوغبار و چربی بر روی کابینت‌ها می‌شود. استفاده از ردیف کابینت شیشه‌ای کوچک بهترین راهکار برای نمایش دادن ظروف کم‌مصرف مانند کوزه‌ها و کاسه‌ها است. فقط توجه داشته باشید که تمام ظروف نسبتاً رنگ و اندازه یکسان داشته باشند.

. ایجاد فضای نگهداری جدید!

با استفاده از یک زمینه نقره‌ای و چند قطعه چوبی یا فلزی ساده، طاقچه‌های نگهداری جدید در آشپزخانه ایجاد کند. زمینه نقره‌ای‌رنگ با بسیاری از طراحی‌های دکوراسیون همخوانی دارد و زمینه مناسبی برای نمایش ظروف آشپزخانه فراهم می‌کند. برای استفاده بهتر از فضای آشپزخانه، می‌تواند این طاقچه‌ها را بر روی یکی از دیوارهای خالی آشپزخانه ایجاد کنید.

. تغییر هویت و کاربرد لوازم!

می‌توانید لوازم و مبلمان قدیمی منزل را به آشپزخانه انتقال دهید و از آنها به‌عنوان بخشی از آشپزخانه استفاده کنید. در این حالت تنها کاری که باید انجام دهید، استفاده از یک پارچه یا روکش است که با دکوراسیون و نورپردازی آشپزخانه همخوانی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، اندازه یک میز را تنظیم کنید، یک کاور شیشه‌ای برای آن انتخاب کنید، یک روکش مناسب برای آن انتخاب کنید و درنهایت شما یک میز نهارخوری به‌صورت جزیره‌ای در آشپزخانه خواهید داشت.

.

دکوراسیون اشپزخانه مدرن

منبع : به تام

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی