دکوراسیون یک نشیمن لوکس با سفید و طلایی معجزه گر! - سازه برتر



دکوراسیون یک نشیمن لوکس با سفید و طلایی معجزه گر

دکوراسیون یک نشیمن لوکس با سفید و طلایی معجزه گر!

اکثر اوقات برای طراحی خانه‌های کوچک، رنگ سفید پیشنهاد می‌شود، اما باید بدانید رنگ سفید بیشتر از آنکه به فضا وسعت ببخشد، باعث ایجاد خلأ می‌شود. اگر شما در منزلتان بیش‌ازحد از رنگ سفید استفاده کنید، دچار افسردگی و بی‌حالی خواهید شد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از رنگ‌های گرم با شدت کمی ‌بهره ببرید.

.

ترکیب رنگی در دکوراسیون لوکس نشیمن

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، طراح به دلیل فضای کم اتاق، رنگ سفید را برگزیده است. او با زیرکی برای روکش مبل‌ها از رنگ صدفی به‌جای رنگ سفید استفاده کرده است. هم‌چنین از رنگ طلایی برای احیای فضا، بهره برده است. رنگ طلایی به دلیل درخششی که از خود نشان می‌دهد، از خستگی جلوگیری می‌کند و به محیط جلا و شکوه می‌بخشد. رنگ سبز درختچه‌ها در اتاق نیز خلاقیت بکر دیگری است. این رنگ حس زندگی و رشد را در انسان بیدار می‌کند. حضور گلدانی با گل‌های قرمز، نقطه عطفی در میز و محیط نشیمن ایجاد کرده است.

.

هم‌نشینی مصالح در دکوراسیون لوکس

شیشه و فلز از عناصری هستند که به زیبایی در کنار چرم چشم‌نوازی می‌کنند. طراح با انتخاب میز با پایه فلزی و رویه شیشه‌ای در کنار مبل چرم، هماهنگی لازمی میان بافت‌ها ایجاد کرده است. شاید هم‌نشینی بی‌نقص این مصالح، ریشه در طبیعت داشته ‌باشد. اینکه همه آنها از دل طبیعت بیرون می‌آیند، می‌تواند گواه این حرف باشد. نکته مهم دیگری که در تصویر وجود دارد، استفاده از نیمکتی با پایه‌های چوبی به رنگ طلایی است. علاوه بر آن شما دو عسلی با پایه‌های چوبی به همین رنگ در عکس مشاهده می‌کنید. این انتخاب هوشمندانه به دلیل خنثی کردن سردی ایجاد شده از مصالح چوب و فلز در اتاق است.

.

چیدمان اتاق

با یک نگاه کلی متوجه می‌شوید که با انداختن قالیچه در زیر مبل‌ها، فضا به دو قسمت تقسیم ‌شده است. یکی فضای اصلی و نشیمن که مبل‌ها روی آن قرار دارند و دومی فضایی که نیمکت در آن قرار داده‌ شده است تا مسیر دسترسی به بهارخواب از کنار اتاق امکان‌پذیر باشد. خود را مجسم کنید زمانی که بر روی مبل‌ها لم‌داده‌اید و در یک چنین فضای کوچکی با این گلدان‌های عظیم‌الجثه احاطه‌ شده‌اید. احساس حضور در طبیعت چه لذت‌بخش خواهد بود زمانی که در اتاقی دربسته به سر می‌برید. هم‌چنین استفاده از نقش برجسته بر روی دیوار با این ابعاد، دیگر جایی برای خالی بودن آن باقی نگذاشته است. دیوار مانند قابی باشکوه، نقش برجسته را به آغوش خود کشیده است.

.

نقطه‌ضعف

نکته حائز اهمیت در این طراحی، حضور بیش‌ازحد عناصر عمودی در یک سمت است. به محل در و پنجره‌ها توجه کنید. پنجره‌ها، بلند و سرتاسری هستند. در اطراف آن، پرده‌ها از سقف تا کف کشیده شده‌اند. تا اینجا همه‌چیز خوب است. حالا به گلدان‌ها با آن درختچه‌های بلندقامت بنگرید. به پارتیشن لانه‌زنبوری توجه کنید. حضور این‌همه عنصر مرتفع در این اتاق کوچک، احساس خوشایندی ندارد. انگار همه‌چیز طوری طراحی شده است که به شما بگوید در را باز کنید و به بهارخواب بروید.

.

دکوراسیون یک نشیمن لوکس با سفید و طلایی معجزه گر!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی