درب اچ دی اف، ارزان و خوش جنس برای داخل ساختمان - سازه برتر



درب اچ دی اف، ارزان و خوش جنس برای داخل ساختمان,

درب اچ دی اف، ارزان و خوش جنس برای داخل ساختمان

درب‌های داخلی از جمله عناصری هستند که تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون فضاها دارند. علاوه بر زیبایی شما باید میزان بودجه‌تان را برای خرید درب در نظر بگیرید. همچنین نوع فضایی که قصد دارید درب را برای آن انتخاب کنید تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب نهایی‌تان دارد. درب‌های داخلی ساختمان از جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند. در گذشته درب‌ها، از چوب کامل ساخته می‌شدند. ولی با گذشته زمان، انواع مختلفی مانند ام‌دی‌اف، اچ‌دی‌اف، پی‌وی‌سی و... طراحی و تولید شدند.

.

انواع درب داخلی

درب چوبی: همانطور که میدانید، درب از جنس چوب کامل، علاوه بر گران بودن، دارای وزن بالایی است. درب اچ دی اف: درب‌های اچ‌دی‌اف، امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این درب‌ها، علاوه بر سبک بودن از قیمت مناسبی برخوردار هستند. درب پی‌وی‌سی: این نوع از درب‌ها بیشتر در محل‌های رطوبتی کاربرد دارند. معمولا درب‌های سرویس بهداشتی‌ و حمام را از این نوع تهیه می‌کنند. البته برای اینکه از نظر زیبایی ساختار این درب‌ها با بقیه درب‌های داخلی ساختمان یکی باشد، فقط قسمت داخلی درب‌ها را که در فضای رطوبتی قراردارد روکش پی وی سی می‌کنند. این عمل مانع از نفوذ رطوبت به چوب می‌شود و طول عمر درب‌ها را افزایش میدهد. درب ام دی اف: از نوعی تخته فیبر درست میشود. به دلیل فشرده بودن بافت چوب رنگ پذیری کمتری دارد.

.

خصوصیات درب اچ دی اف

درب اچ دی اف را از یک کلاف اصلی چوبی می‌سازند و سپس دو طرف کلاف چوبی را با ورق‌های اچ دی اف پوشش می‌دهند. ناگفته نماند این ورق‌ها به صورت پرس شده بر روی کلاف قرار میگیرند و از استقامت خوبی برخوردار هستند. در فضای خالی بین دو ورق از قطعات مشبک که شبیه لانه زنبور است استفاده می‌شود. همچنین برای پر کردن حفره‌های خالی کلاف میانی، میتوان از یونولیت یا پشم سنگ استفاده کرد تا هم درب در برابر ضربه مقاوم شود و هم عایق مناسبی ایجاد شود. بر روی سطح ورق اچ دی اف شیارهایی با نقش چوب طراحی شده است که حس چوب طبیعی را به محیط می بخشد. در کارخانه رنگ سفید بر روی درها زده می‌شود که شما میتوانید مناسب با نیازتان رنگ درب را تغییر دهید.

.

کدام درب بهتر است؛ قاب‌دار یا ساده؟

نکته مهم در انتخاب درب، نوع طراحی و تعداد قاب آن است. باید توجه کنید اگر منزل شما شلوغ است و مبلمان‌های زیادی دارید یا چند درب، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، از درب‌های ساده با بافت‌های ظریف استفاده کنید. در صورتی که تمایل به انتخاب درب‌های قاب‌دار دارید، حتما تعداد قاب در، کم باشد. مثلا یک قاب کلی یا نهایت دو قاب را انتخاب کنید. در این حالت معمولا یک قاب در بالا و دیگری در پایین درب قرار دارد. این انتخاب از شلوغی و آشفتگی فضای شما کم میکند.

.

رنگ مناسب برای درب‌ها

اگر فضای منزل‌تان وسیع است، در انتخاب رنگ درب آزاد هستید. میتوانید مناسب با سلیقه‌تان درب‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. در صورتی که فضای منزل‌تان وسعت کمتری دارد، بهتر است از رنگ سفید یا شیری و در کل از روشن‌ترین فام رنگی، رنگ مورد نظرتان استفاده کنید. اگر رنگ درب‌ها را با رنگ دیوارها انتخاب کنید، یکپارچگی خوبی ایجاد می‌کنید. این کار از آشفتگی محیط کم میکند و از نظر بصری آرامبخش است. ناگفته نماند این انتخاب برای کسانی است که رنگ دیوارهای روشنی دارند. مثلا رنگ دیوارها آبی آسمانی است و رنگ درب یک درجه از آن روشن‌تر انتخاب می‌شود.

. ابعاد استاندارد برای درب داخلی

اندازه استاندارد برای درب‌های یک لنگه داخلی، معمولا بر حسب نوع کارکرد فضا متفاوت است. عرض درب برای اتاق‌های اصلی بین ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر، اتاق‌های معمولی و سرویس بهداشتی‌ها ۷۰ سانتیمتر است. ارتفاع درب‌ها از ۱۸۵ تا ۲۰۰ سانتیمتر در نظر گرفته می‌شوند.

.

درب اچ دی اف، ارزان و خوش جنس برای داخل ساختمان

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی