افزایش 50 درصدی قیمت مسکن علمی نیست/ رونق وارد بازار مسکن شد - سازه برتر



افزایش 50 درصدی قیمت مسکن علمی نیست, رونق وارد بازار مسکن شد,

افزایش 50 درصدی قیمت مسکن علمی نیست/ رونق وارد بازار مسکن شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش 50 درصدی قیمت مسکن به هیچ‌وجه علمی نیست و سودجویان تنها قصدشان ایجاد تلاطم در این بازار است.

افزایش 50 درصدی قیمت مسکن علمی نیست/ رونق وارد بازار مسکن شدبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش قیمت مسکن، اظهار کرد: در بازار مسکن افزایش 50 درصدی ایجاد نشده و سودجویان تنها قصدشان ایجاد تلاطم در این بازار است.

.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مالکانی که قیمت واحد خود را افزایش 50 درصدی داده‌اند، تا به امروز نتوانستند ملک خود را به فروش برسانند، در نتیجه این افزایش به هیچ‌وجه علمی نیست.

مظاهریان درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده، گفت: در صورتی که بازارهای موازی ارز همچنان در تلاطم باشند، ممکن است سرمایه‌ها از بانک منجر شود و همین امر زمینه‌ساز رشد قیمتی در بازار شود.

.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، به زودی قیمت ارز به تصویب می‌رسد و همین امر زمینه‌ساز ثبات در بازار مسکن می‌شود.

مظاهریان با بیان اینکه تعداد مبایعه‌نامه‌ها، مبلغ مبایع نامه‌ها، قیمت واحد مسکونی و پروانه‌های ساختمانی در 10 ماه گذشته رشد داشته‌اند، گفت: افزایش این چهار شاخص در بازار مسکن نشان دهنده خروج رکود از بازار مسکن است.

.

وی در ادامه توضیح داد: چهار آیتم گفته شده در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدی داشته، بنابراین می‌توان گفت وارد دوران رونق شده‌ایم.

مظاهریان درباره اثرگذاری قیمت ارز در بازار مسکن، گفت: در صورتی که بازارهای موازی ارز نتوانند در یک مدت کوتاه به ثبات برسند، به طور قطع در تمامی بازارها تأثیر نامطلوبی برجای خواهد گذاشت، ولی به گفته کارشناسان اقتصادی این بازار در مدت کوتاهی به ثبات خواهد رسید.

وی تأکید کرد: صبوری که دولت در چهار سال گذشته برای جلوگیری از شوک هیجانی در بازار به کار گرفته بود، در دو ماه گذشته اثر خودش را نشان داده و توانسته‌است رونق را در این بازار ایجاد کند.

.

مظاهریان با اشاره به اینکه 19 هزار معامله مسکن در استان تهران در دی ماه به ثبت رسیده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که در 10ماهه گذشته 8 درصد قیمت مسکن افزایش یافته و آمار نقطه به نقطه در این بازار رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حذف قانون 5 درصدی دستمزد مهندسان ناظر، گفت: این بخشنامه توسط معاون وزیر وقت صادر شده بود که توسط وزیر راه و شهرسازی لغو شده و این دستور با مشورت حقوقدانان گرفته شده است، بنابراین به هیچ عنوان به دیوان عدالت اداری ارسال نمی‌شود.

. انباشت یک‌هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه در حساب نظام مهندسی کشور

.

وی با بیان اینکه انباشت سرمایه وحشتناکی در نظام مهندسی وجود دارد، گفت: حذف این 5 درصد هیچ لطمه‌ای به ادامه حیات آنها وارد نمی‌کند در نتیجه مشکلی برای مهندسی ایجاد نمی‌شود.

مظاهریان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 500 میلیارد در حساب سازمان‌ نظام مهندسی کشور وجود دارد، تصریح کرد: این 5 درصد حق مهندسان است و ما انتظار داشتیم خود نظام مهندسی این قانون را لغو کند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و دولت خود ورود پیدا کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: آیین‌نامه کنترل ساختمان در دستور کار دولت است و به زودی به مرحله اجرایی می‌رسد.

.

افزایش 50 درصدی قیمت مسکن علمی نیست/ رونق وارد بازار مسکن شد

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی