جهش قیمت مسکن در سال 97 نداریم - سازه برتر



جهش قیمت مسکن در سال 97 نداریم,

جهش قیمت مسکن در سال 97 نداریم

جهش قیمت مسکن در سال 97 نداریم/ خبر بنزین 1500 تومانی، مسکن را گران کرد رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اثرگذاری سه بازار طلا، ارز و بورس روی بازار مسکن گفت: بازارهای طلا، ارز و بورس نسبت به همدیگر رقابت های اقتصادی دارند که این سه بازار اثرگذاری مستقیم روی قیمت ها در بازار مسکن دارند.

.

مصطفی قلی خسروی با بیان این مطلب افزود: افزایش قیمت ها در بازار بورس یا دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت مسکن دارد، بنابراین ما تمایل داریم که بازار مسکن همیشه جلوتر و بهتر از سایر بازارها باشد. وی تاکید کرد: البته این به معنای آن نیست که قیمت ها در بازار مسکن افزایش پیدا کند و ما تمایل به رشد قیمت ها داشته باشیم؛ چون در این شرایط نیز بازار مسکن رونق خود را از دست می دهد.

.

ثبات سیاسی بهترین شرایط را در بازار مسکن رقم می زند

.

خسروی با بیان اینکه ما خواهان ثبات قیمت ها و ثبات سیاسی هستیم، اظهار داشت: تنها در چنین شرایطی شاهد بهترین اقدامات در بازار مسکن خواهیم بود، چون مردم بنا به نیازها و سلیقه خود، امکان تعویض خانه های خود و تبدیل آنها به خانه های با متراژ کوچکتر و یا بزرگتر را خواهند داشت.

وی همچنین درخصوص دلایل افزایش قیمت مسکن در هفته های اخیر تشریح کرد: بعد از ماه های محرم و صفر و با افزایش قیمت ها در بازار دلار و سکه و بورس، قیمت مسکن متاسفانه از شاخص تورم عبور کرد، اما با این حال مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که قیمت مسکن 15 درصد رشد داشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از اینکه افزایش قیمت مسکن منجر به کاهش قدرت و توان خرید مردم می شود افزود: این مسئله موجب می شود که بازار مسکن رونق خود را از دست بدهد.

.

خبر بنزین 1500 تومانی، مسکن را گران کرد

.

وی همچنین در پاسخ به اینکه افزایش قیمت انرژی چه تاثیری روی قیمت مسکن دارد، بیان کرد: کوچکترین افزایش قیمت در بخش حامل های انرژی، روی همه بخش های اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود. نمونه بارز آن این است که با اعلام خبر افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان، قیمت ها در بازار مسکن بالا رفت و حتی علیرغم اینکه دوباره اعلام شده که افزایش قیمت بنزین لغو شده، دیگر قیمت ها پایین نمی آید.

خسروی در همین حال با بیان اینکه در ماه های باقی مانده از سال جاری و در سال آینده با جهش قیمت مسکن مواجه نخواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه رونق بازار مسکن، منجر به رونق اقتصادی می شود و رونق 174 شغل کلیدی هم به صنعت مسکن و ساختمان مربوط است، باید تسهیلات بیشتری در این زمینه ارائه شود و وزارت راه و شهرسازی به طور دقیق در این زمینه برنامه ریزی کند و اقدامات موثری را انجام دهد تا مردم امیدوارتر شوند.

.

دولت ساخت مسکن های اجتماعی را ادامه دهد

وی ادامه داد: بهتر است دولت ساخت مسکن های اجتماعی را ادامه دهد و اجرای این طرح می تواند کمک کننده باشد و بسیار به نفع مردم خواهد بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک همچنین در ارزیابی خود از تسهیلات مسکن بیان کرد: هرچند اقدامات خوبی در این بخش انجام شده، اما به طور کلی تسهیلات فعلی کافی و جوابگو نیست و باید تسهیلات بیشتری به متقاضیان خرید مسکن داده شود تا بتواند اثرگذاری بیشتری به دنبال داشته باشد.

.

تسهیلات باید 80 درصد قیمت مسکن را پوشش دهد

وی با تاکید بر اینکه میزان تسهیلات مسکن باید تا 80 درصد از قیمت مسکن را پوشش بدهد، یادآور شد: البته نه به صورتی که بانک های خصوصی در سال 85 اقدام به ارائه تسهیلات کردند که 80 درصد از قیمت ملک را پوشش می داد و بسیاری از افراد دارای مسکن، با گرفتن این وام، خانه دوم را خریداری کرده و اجاره دادند و از پول اجاره آن، اقساط وام مسکن را پرداخت کردند.

خسروی خاطرنشان کرد: بنابراین باید در ارائه تسهیلات مسکن دقت و برنامه ریزی شود تا از سوءاستفاده های این چنینی جلوگیری به عمل بیاید.

.

جهش قیمت مسکن در سال 97 نداریم

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی