چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟ - سازه برتر



اتاق خواب,رنگ اتاق خواب,دکوراسیون اتاق خواب,دکور اتاق خواب,طراحی داخلی,دکوراسیون,

چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟

اتاق خواب، شخصی ترین بخش خانه است و در واقع پناهگاهی در برابر شلوغی و مشغله های خارج از خانه و زندگی روز مره محسوب میشود و به همین دلیل انتخاب رنگ ها و چیدمان لوازم در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته ایده آل بودن دکوراسیون داخلی اتاق خواب با توجه به سلایق افراد در ذهن هر شخص متفاوت می باشد. از آنجایی که رنگ یکی از مهمترین و اثرگذارترین عناصر در دکوراسیون هر فضایی است، با استفاده از رنگهای متفاوت می‌توان کاربردهای متفاوتی نیز از فضا به دست آورد زیرا هر رنگی به محیط شخصیت خاصی می‌دهد و علاوه بر آن بر احساس افراد نیز تاثیر می‌گذارد. در این مطلب از تاثیر رنگ ها در اتاق خواب صحبت خواهیم کرد.

.

رنگ های آرامش بخش برای قبل از خواب

بدیهی است که برای انتخاب رنگ در اتاق خواب باید نخست سلیقه شخص در نظر گرفته شود بیدار شدن فرد در اتاقی که به رنگ مورد علاقه اش طراحی شده است به شخص حس خوبی می دهد و برای شروع فعالیت روزمره انرژی بیشتری خواهد داشت. به همین منظور باید نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

برای آنکه خواب بهتری را در اتاق خواب خود تجربه کنید بهتر است از رنگ های روشن کرم، کرم شکلاتی، سبز و قهوه ای روشن برای رنگ آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید. این رنگ ها به شما کمک می کند تا به لحاظ روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن پیدا کنید.

بر اساس دیدگاه کارشناسان رنگ درمانی این رنگ ها به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک می کند.

.

تاثیر رنگ زرد در اتاق خواب

این رنگ می تواند هیجانات شما را تحت تاثیر قرار دهد و میزان انرژی شما را تقویت کند. بنابراین انتخاب این رنگ برای اتاق خواب یا پرده آن نمی تواند گزینه مناسبی باشد. اگر علاقه ی خیلی زیادی به این رنگ دارید توصیه میشه بیشتر در جزئیات از این رنگ استفاده کنید. مثل رنگ کوسن ها.

.

اتاق خواب آبی رنگ

رنگ آبی موجب می شود که حس خونسردی در شما تقویت شود. بنابراین اگر بعد از یک روز کاری پر تنش در این اتاق استراحت کنید خیلی زود ریلکس و آرام می شوید. البته استفاده ی بیش از اندازه و یکدست از این رنگ احساس کسل بودن را القا میکند و بهتر است در کنار آن از جزئیاتی با رنگ های گرم استفاده کنید.

.

رنگ سبز در اتاق خواب

از رنگ های خیلی مناسب برای اتاق خواب استفاده از سبز هست. تنالیته هایی از زنگ سبز همچون سبز زمردی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب هستند. استفاده از رنگ سبز می تواند تاثیر آرام کننده بر شما داشته باشد و باعث شود راحت تر بخوابید.

.

اتاق خواب قرمز رنگ

رنگ قرمز اگرچه رنگی رمانتیک و زیباست اما استفاده بیش از حد آن در اتاق خواب توصیه نشده است. قرمز به دلیل گرم بودن هیجان افراد را بالا میبرد و در واقع مانع ایجاد آرامش و سکون میشود. به همین دلیل بهتر است در فضاهایی همچون نهارخوری و نشیمن از ترکیب این رنگ با رنگ های خنثی استفاده بشه.

.

رنگ نارنجی در اتاق خواب

نارنجی هم همچون رنگ قرمز از گرما و حرارت برخوردار است و به همین جهت برا استفاده مطلق در اتاق خواب مناسب نیست. این رنگ برای زمانی که شما احتیاج به آرامش و تمرکز برای خواب دارید نمیتواند رنگ مناسبی باشد. البته به مقدار کم و در کنار رنگ های خنثی همچون طوسی میتواند زیبا و چشم نواز باشد.

.

چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟

منبع : دونفره

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی