دانلود رایگان پلان مسجد شماره 1 - سازه برتر



دانلود رایگان پلان مسجد

دانلود رایگان پلان مسجد شماره 1

این فایل شامل پلان کامل یک مسجد به همراه نما و مقطع و ... می باشد. فایل آپلود شده بصورت فشرده و با پسوند zip است که بعد از خروج آن از حالت فشرده، فایلی که در اختیار خواهید داشت با پسوند فایل DWG خواهد بود که توسط برنامه اتوکد قابل مشاهده است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید نقشه و پلان مسجد را دانلود نمایید.

 

 

ملاحظات طراحی نقشه مسجد

جهت شرایط بحران بنای مسجد بعنوان مهمترین ساختمان جامعه اسلامی لازمست با رعایت ضوابط ومقررات ملیساختمان به طریقی طراحی و اجراء شود که علاوه بر مقاومت کافی برای ایستادگی در برابرخطرات بتوانددرمواقع ویژه بعنوان پایگاه مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد.

١- الزامات:

١- استفاده از مصالح استاندارد توسط مجریان صاحب صلاحیت.

٢- امکان دسترسی خودرو های امدادی از معبر اصلی به مسجد.

٣- بررسی کیفیت ابنیه مجاور زمین مسجد از نظر خطرات احتمالی و ارائه گزارش آن قبل از شروع طراحی.

۴- رعایت ضوابط ومقررات ملی ساختمان در طراحی پله ها و پاگردها.

۵- تامین خروجیهای اضطراری و سطوح باز اطراف و صحن مسجد جهت امکان تخلیه سریع جمعیت در مواقع بحران.

۶- در صورت احداث آشپزخانه در زیر زمین لازم است: / ١- حداقل ارتفاع مفید 3 متر باشد. ٢- تامین حیاط همطرازکف آشپزخانه جهت نور و تهویه مناسب بامساحت حداقل 25 مترمربع

٧- جانمائی سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، موتورخانه، دودکش ها و هواکش ها با رعایت جهت باد و استانداردهای لازم

٨- در شبستان، سالنهای چند منظوره و سایر فضاهای جمعی مسجد در صورتی که سطح آن کمتر از 70 مترمربع باشد وجود یک در کفایت می کند و عرض آن حد اقل 150 سانتیمتر در نظر گرفته شود و بالاتر از 70 مترمربع تابع ضوابط آتش نشانی می باشد.

٩- در موتورخانه با مساحت کمتر از 100 مترمربع وجود یک در کفایت دارد.

١٠ – در طبقات شبستان فاصله دو پلکان باید با نصف قطر بزرگ شبستان مساوی یا بزرگتر باشد و نمازگزاران به هر دو پله دسترسی داشته باشند.

١١ – حد اقل عرض فضای محصور پله 3 متر و عرض هر پله 30 سانتیمتر، ارتفاع هر پله حد اکثر 17.5 سانتیمتر و عرض پاگردها 150 سانتیمتر در نظر گرفته شود.

١٢ – فاصله دسترسی از حاشیه معبر تا برساختمان شبستان اگر از 15 متر بیشتر باشد، باید یک فضای باز 10*6 متر در نزدیکی ساختمان شبستان ایجاد شود و در جبهه 10 متری این فضا باید یک درب حداقل به عرض 5 متر در نظر گرفته شود.

١٣ – استفاده از سیستم های اعلام و اطفای حریق با توجه به ضوابط سازمان آتش نشانی.

 

 

عنوان: پلان مسجد شماره 1 سازه برتر

فرمت: dwg

حجم فایل در حالت فشرده: 715 KB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

دانلود با لینک مستقیم