پلان و سه بعدی سر در ورودی - سازه برتر



پلان و سه بعدی سر در ورودی,پلان سر در ورودی,سه بعدی سر در ورودی,سر در ورودی,پلان رایگان معماری,پروژه معماری,

پلان و سه بعدی سر در ورودی

این فایل شامل پلان و جزئیات اجرایی به همراه نمای سه بعدی یک سر در ورودی مناسب جهت پارک و مکانهای آموزشی ، تفریحی میباشد.

فایل آپلود شده بصورت فشرده و با پسوند zip میباشد که بعد از غیر فشرده سازی آن ، پسوند فایل DWG میباشد که توسط برنامه اتوکد قابل مشاهده است.

.

فضای ورودی نسبت به سایر فضاها و اجزای هر واحد معماری _ واحدهایی که دارای طراحی معمارانه و شایسته ای هستند از ویژگیها و امتیازات خاصی برخوردار است، زیرا ، علاوه بر کارکرد اصلی آن به عنوان یک فضای ارتباطی ؛ از لحاظ بصری و ادراکی نیزفضایی رابط بین یک بنا با فضاهای شهری است و غالباً معیاری برای تشخیص ارزش و هویت معماری و اجتماعی هر بنا، به خصوص در شهرهای دارای بافت پیوسته و متراکم ، به شمار می آمده است.

.

فضای ورودی در معماری ایران به تدریج ازچنان اهمیتی برخوردار شده بود که می توان بخش مهمی از سیرتحول و تکامل معماری سنتی کشور را در آن مشاهده کرد. این موضوع ، توجه به بررسی این فضا را ضروری می سازد، به ویژه آنکه ملاحظه می شود که نه تنها روند تکامل طراحی فضاهای ورودی در معماری معاصر ایران متوقف شده ، بلکه آثار موجود نشان دهنده یک روند نزولی و انحطاطی در بسیاری از موارد است.

.

یکی از نکات مهم درباره روند تکاملی طراحی فضاهای ورودی _ بخصوص فضای ورودی مسجد که به نسبت وجود نمونه های متعددی از هر دوره تاریخی ، قابل بررسی است، این است که فضای ورودی در ابتدا تنها از یک «جزء فضا» که «درگاه » نامیده شده است، تشکیل می شد، در حالی که به تدریج و در طی یک روند تاریخی، تعداد آن به هفت جزء فضا: جلو خان، پیش طاق، درگاه، هشتی، دالان، ایوان، و ساباط رسید.

.

البته نحوه طراحی فضای ورودی در ارتباط با سطوح و حجم های مجاور آن، تزئینات آن و سایر موارد مربوط به طراحی آنها نیز توسعه یافت.

به این ترتیب فضای ورودی تنها به عنوان یک فضای ارتباطی باقی نماند، بلکه دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی نیز شده، به عبارت دیگر بسیاری از فضاهای ورودی همانند واحدهای دیگر معماری_ تنها برای پاسخگوئی وتأمین نیازهای مادی و ملموس طراحی و ساخته نمی شد، بلکه فرهنگ و الگوهای رفتاری ، ارزشهای معنوی و اجتماعی، نقش مهمی در شکل گیری آنها داشته است. در طراحی فضای ورودی هر یک از انواع بناها، اهداف و اصولی متناسب با آن بنا، از جمله : حفظ محرمیت افراد خانواده، ورود با خضوع، ورود بتدریج، آسانی دسترسی به فضاهای داخلی یا ایجاد دشواری در آن، شاخص و خوانا نمودن بنا در سیمای شهر، ایجاد پیوند بین بناهای بزرگ و عمومی با فضاهای شهری، در نظر گرفته می شد.

.

بررسی فضاهای ورودی از چند جهت دشوار است، نخست آنکه مدارک و اسناد تصویری به اندازه کافی وجود ندارد و بخشی از اسناد موجود نیز به سهولت قابل تهیه و در دسترس نیست. دوم، آنکه فضای ورودی بسیاری از آثار تاریخی که تاکنون باقی مانده، در یک یا چند مرحله دگرگون شده است، بدون آنکه اطلاعات دقیقی در باره این دگرگونی ها در دسترس باشد، یا اطلاعات کافی از وضع پیشین آن موجود باشد.

.

یکی از نخستین عناصری که در ورودیها مورد توجه معماران و هنرمندان قرار گرفت، سطح نمای ورودی و بخصوص سردر سطح واقع در بالای در_ بوده. به نظر می رسد که از نیمه دوم قرن اول هجری ورودی برخی از بناهای مهم از جمله بعضی از مسجد ها طراحی و تزیین می شده است.

دراین مطلب از سازه برتر پلان و سه بعدی سر در ورودی را برای دانلود قرار داده ایم.

.

 /> <a href= پلان و سه بعدی سر در ورودی

 />  رمز فایل فشرده: <a title=www.saze20.ir

 /><a href=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.

 /><strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 433 KB</span></p>
<p style=عنوان:

پلان و سه بعدی سر در ورودی

————————————————————

مجموعه پلان های ویلایی

این مجموعه شامل بیش از ۲۶ نمونه پلان ویلایی می باشد که قابل اجرا با برنامه اتوکد می باشد. از ویژگی های شاخص این مجموعه ، جمع آوری نقشه های ویلایی در ابعاد مختلف و تنوع طراحی پلان ها بصورت یک طبقه و دوبلکس می باشد. پلان های ویلایی این مجموعه دارای قابلیت اجرا در کلیه نقاط کشور می باشد و با معماری بومی ایران سازگاری دارد.

برای دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

————————————————————

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت چگونگی شکل ‌گیری و پیدایش طاق‌بستان

پاورپوینت معرفی و تحلیل مدرسه خان شیراز

پاورپوینت انواع در و پنجره در دکوراسیون داخلی

پاورپوینت هنر و معماری اسلامی اسپانیا (قرطبه)

پاورپوینت کاخ الحیر

————————————————————