پلان مسجد شماره 2 - سازه برتر



 پلان اتوکدی مسجد, پلان مسجد,

پلان مسجد شماره 2

این فایل شامل پلان کامل یک مسجد به همراه نما و مقطع و ... میباشد.

فایل آپلود شده بصورت فشرده و با پسوند zip. میباشد که بعد از غیر فشرده سازی آن ، پسوند فایل DWG میباشد که توسط برنامه اتوکد قابل مشاهده است.

.

ملاحظات طراحی مسجد

جهت شرایط بحران بنای مسجد بعنوان مهمترین ساختمان جامعه اسلامی لازمست با رعایت ضوابط ومقررات ملیساختمان به طریقی طراحی و اجراء شود که علاوه بر مقاومت کافی برای ایستادگی در برابرخطرات بتوانددرمواقع ویژه بعنوان پایگاه مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد . ١- الزامات : ١- استفاده از مصالح استاندارد توسط مجریان صاحب صلاحیت . ٢- امکان دسترسی خودرو های امدادی از معبر اصلی به مسجد . ٣- بررسی کیفیت ابنیه مجاور زمین مسجد از نظر خطرات احتمالی و ارائه گزارش آن قبل از شروع طراحی . ۴- رعایت ضوابط ومقررات ملی ساختمان در طراحی پله ها و پاگردها. ۵- تامین خروجیهای اضطراری و سطوح باز اطراف و صحن مسجد جهت امکان تخلیه سریع جمعیت -در مواقع بحران . ۶- در صورت احداث آشپزخانه در زیر زمین لازم است : ٣ متر باشد. / ١- حد اقل ارتفاع مفید ٢- تامین حیاط همطرازکف آشپزخانه جهت نور وتهویه مناسب بامساحت حداقل ٢۵ مترمربع ٧- جانمائی سرویسهای بهداشتی ، آشپزخانه ، موتورخانه ، دودکشها و هواکشها با رعایت جهت باد و استانداردهای لازم ٨- در شبستان ، سالنهای چند منظوره وسایر فضاهای جمعی مسجد در صورتی که سطح آن کمتر از ٧٠ مترمربع باشد و جود یک درکفایت می کند ، وعرض آن حد اقل ١۵٠ سانتیمتر در نظر گرفته شود ،وبالاتر از ٧٠ مترمربع تابع ضوابط آتش نشانی می باشد . ٩- در موتورخانه با مساحت کمتر از ١٠٠ مترمربع وجود یک در کفایت دارد . ١٠ – در طبقات شبستان فاصله دو پلکان باید بانصف قطر بزرگ شبستان مساوی یا بزرگتر باشد. ونمازگزاران به هردو پله دسترسی داشته باشند . ١١ – حد اقل عرض فضای محصور پله ٣ متر، وعرض هر پله ٣٠ سانتیمتر،ارتفاع هرپله حد اکثر ۱۷٫۵ سانتیمتر وعرض پاگردها ١۵٠ سانتیمتر در نظر گرفته شود ١٢ – فاصله دسترسی از حاشیه معبر تا برساختمان شبستان اگر از ١۵ متر بیشتر باشد ؛ باید یک فضای باز ۶×١٠ متر در نزدیکی ساختمان شبستان ایجاد شود ، و در جبهه  متری این فضا باید یک درب حداقل بعرض ۵ متر در نظر گرفته شود . ١٣ – استفاده از سیستمهای اعلام واطفای حریق باتوجه به ضوابط سازمان آتش نشانی .

.

دراین مطلب از سازه برتر پلان مسجد را برای دانلود قرار داده ایم.

.

 /><span style=  پلان مسجد شماره 2

 />  رمز فایل فشرده: <a title=www.saze20.ir

 /><a href=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.

 /><strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 460 KB</span></p>
<p style=عنوان:

پلان مسجد شماره 2

————————————————————

مجموعه پلان های ویلایی

این مجموعه شامل بیش از ۲۶ نمونه پلان ویلایی می باشد که قابل اجرا با برنامه اتوکد می باشد. از ویژگی های شاخص این مجموعه ، جمع آوری نقشه های ویلایی در ابعاد مختلف و تنوع طراحی پلان ها بصورت یک طبقه و دوبلکس می باشد. پلان های ویلایی این مجموعه دارای قابلیت اجرا در کلیه نقاط کشور می باشد و با معماری بومی ایران سازگاری دارد.

برای دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

————————————————————

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت کاخ جوسق‌الخاقانی

پاورپوینت اورشلیم

نور در معماری

پاورپوینت تحلیل برج آزادی

پاورپوینت معماری تمدن‌های اژه‌ای

————————————————————