دولت به بن بست بانک مسکن رسیده است - سازه برتر



بن بست بانک مسکن,بازار مسکن,مسکن,اخبارمسکن,خبرهای مسکن,قیمت مسکن,رکود مسکن,بانک مسکن,وام مسکن,

دولت به بن بست بانک مسکن رسیده است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: دولت تلاش خود را در بحث پرداخت تسهیلات به مردم برای خرید مسکن انجام داده، اما در حال حاضر به بن بستی تحت عنوان بن بست بانک مسکن رسیده است.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بانک مسکن از بهمن ماه سال گذشته تسهیلات خود را در قالب اوراق "تسه" ارائه داده است و مردم می توانند از این طریق تسهیلات را از بانک مسکن دریافت کنند.

.

وی افزود: اگر بخواهیم بازار مسکن را تقویت کنیم باید سه فاکتور اصلی افزایش قدرت خرید مردم، کاهش قیمت مسکن و افزایش درآمدهای خانوار مورد توجه قرار بگیرند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور تصریح کرد: هر کدام از این شاخص‌ها می‌توانند تاثیرگذاری بسیار خوبی بر بازار مسکن داشته باشند زیرا این فاکتورها، مهمترین فاکتورهایی هستند که باید در حوزه مسکن مورد توجه قرار بگیرند تا شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

.

پورحاجت با بیان اینکه تسهیلات حوزه مسکن بسیار گران است و با هزینه‌های خانوار همخوانی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر سیاستی که دولت به دنبال آن است، افزایش قدرت خرید مردم است که معمولا مرتبط با سیاست‌های مالی است که بانک‌ها به دولت ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در این زمینه دولت تلاش خود را انجام داده است اما در حال حاضر به بن‌بستی تحت عنوان بن‌بست بانک مسکن رسیده است.

.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور خاطرنشان کرد: مردم از دو روش صندوق‌های پس‌انداز مسکن و خرید اوراق می‌توانند برای خرید مسکن اقدام کنند. در این زمینه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد بازار، از محل فروش اوراق تامین مالی می‌شود که این مساله هزینه‌های سنگینی را برای مردم به دنبال دارد.

.

دولت به بن بست بانک مسکن رسیده است

منبع : ایسنا

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی