انواع دیوارهای بتنی - سازه برتر



دیوارهای بتنی,دیوار پیش ساخته بتنی,دیوار بتن ریزی شده,دیوار بلوک بتنی,

انواع دیوارهای بتنی

امروزه انواع گوناگونی از دیوارهای بتنی در دسترس می باشند و می توانید دیوار بتنی به شکل سنگی و یا آجری داشته باشید.

دیوار ممکن است به صورت پیش ساخته باشد یا در محل اصلی ساخته شود. رنگ و شکل سنتی بتن اگرچه هنوز مورد استفاده است اما دیگر متعلق به گذشته است. در ادامه به بررسی انواع دیوارهای بتنی می پردازیم:

دیوار پیش ساخته بتنی

دیوار های پیش ساخته بتنی در شکل های گوناگونی موجود می باشند. بعضی از آنها با میله های فولادی و بعضی با پانل های مستحکم مقاوم سازی می شوند. محیط کنترل شده کارخانه این امکان را فراهم می کند که دیوار پیش ساخته بتنی بدون تاثیر پذیرفتن از آب و هوای موجود پخت و مستحکم شود. در صورت استفاده از آن ها در فونداسیون یک ساختمان، این دیوارها می توانند در هر شرایط آب و هوایی نصب گردند. پانل ها در مقایسه با بتن ریزی به شیوه سنتی هزینه کمتری دارند.

.

برخی از مزایا و ویژگی های دیوارهای پیش ساخته بتنی عبارت است از: وزن بسیار کم، صرفه‌جویی در فضا، نصب آسان و هزینه های کمتر، هزینه های پایین تعمیر و نگهداری و حمل و نقل آسان. اگر شما هم قصد خرید دیوار پیش ساخته بتنی را دارید اما هنوز سوالات زیادی در خصوص استفاده از این نوع دیوارها را دارید می توانید پاسخِ سوالاتِ خود را در مقاله پرسش و پاسخ های متداول در مورد دیوار پیش ساخته بتنی بیابید.

. دیوار بتن ریزی شده

.

دیوار بتن ریزی شده می تواند در فونداسیون، دیوارهای نگهدارنده و تزئینی مورد استفاده قرار بگیرد. نخست فرم ها بایستی ساخته و برای بتن مایعی که در آن ریخته شده مقاوم شوند. برای کارهای کوچکتر، می توان بتن را با یک میکسر کوچک قابل حمل یا حتی در یک تشت یا سطل مخلوط کرد. برای دیوار های بزرگتر و فونداسیون، معمولا از کامیون برای حمل و نقل بتن و بتن ریزی استفاده می شود. کار حمل و بتن ریزی بایستی زمانی انجام شود که شرایط آب و هوائی برای گرفتن و مستحکم شدن مساعد باشد. ساخت این نوع دیوارها با صرف زمان و هزینه زیادی همراه است.

.

اگر هنوز هم که هنوز است، استفاده از این نوع دیوارها را ترجیح می دهید بهتر است در حین کار کردن با بتن نکات ایمنی را رعایت نمایید برای مثال اگر در حین بتن ریزی یا تراز کردن بتن باید در بتن تازه بایستید پیشنهاد می شود از چکمه های لاستیکی بلند استفاده کنید تا مانع از ورود بتن به داخل کفش تان شوید یا در حین کار کردن با بتن باید از دست کش های ضدآب، پیراهن آستین بلند و شلوارهای بلند استفاده کنید

. دیوار بلوک بتنی

.

دیوار های بلوک بتنی که می تواند برای فونداسیون، دیوارهای نگهدارنده و تزئینی استفاده شود. دیوار بلوک بتنی برای کاربری ها و طرح های متفاوت در اشکال وسایزهای متنوعی ساخته می شود. این بلوک ها ابتدا در کارخانه ساخته شده و سپس به مکانی که دیوار باید ساخته شود، حمل می شوند. ساخت دیوار به این شیوه جزو روش های کم هزینه و نیاز به صرف زمان کمتری محسوب می شوند.

.

دیوار بتنی گچکاری شده

.

دیوار بتنی گچکاری شده یک لایه نازک از بتن است که بروی یک دیوار موجود قرار می گیرد. این روش نه تنها باعث پوشیده شدن ترک ها و خرده پریدگی های دیوار می شود بلکه بافت جدیدی به دیوار می افزاید. این یک راه به صرفه برای بخشیدن ظاهر بتنی به دیوار میباشد. همچنین میتوان مواد مورد نیاز برای گچکاری را درون شابلون های چرخشی و متحرک قرار داد و یا به صورت ضربدری یا به بالا و پائین حرکت داد. کارکردن با این نوع مواد آسان می باشد و در سرد ترین و گرمترین شرایط آب وهوایی می تواند مقاومت کند.

. دیوار بتنی استامپی

.

دیوار های بتنی استامپی استفاده از این نوع دیوارها در حال ترویج هستند. قالب زنی و پرس کردن از تکنیک های مورد استفاده برای بتن ریزی، همراه فرم های قالب زنی بتن در شکل سنگ و یا الگوهای سنگ تراشی ساختمانی به جای پانل های صاف است. شاخصه چنین دیوارهایی ظاهر سنگی و یا آجری آن می باشد، که به دیواری که در حال ساخت آن هستید یک ظاهر سنگ نمای طبیعی را می دهد. این تکنیک هزینه و اتلاف وقت کمتری را نسبت به ساخت دیوار سنگی دارد.

.

دیوار بتنی رنگی

.

دیوار های بتنی رنگی در تمامی تکنیک های بتن ریزی و برخی پانل های پیش ساخته موجود هستند. این نوع دیوارها مخصوصا با بتن استامپی در شکل و شمایل سنگ که به آنها رنگ طبیعی تری می دهد. علاوه بر رنگ های طبیعی خود سنگ و بلوک ها، رنگ های زیادی نیز موجود هستند. این تکنیک رنگ آمیزی به شما اجازه می دهد تا از ظاهر عادی وساده بتن سنتی فاصله بگیرید.

انواع دیوارهای بتنی

منبع :کاوه بتن

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی