نمای بایرامیکس و ترمو - سازه برتر



نمای بایرامیکس,نمای ترمو,نمای چوب,نمای ساختمان,پوشش ساختمان,نمای چوبی,بایرامیکس,

نمای بایرامیکس و ترمو

بایرامیکس یک سیستم پوشانندۀ تزئینی است که برای نماهای داخلی و خارجی استفاده می شود. این محصول میتواند بر روی دیوارهای رنگ شده، سنگ، سیمان، چوب، مقوای نازک، پلاستیک، فلز و شیشه بکار رود.

بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار می رود برای اولین بار در سال 1993 میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید وبه دنیا عرضه شد.

.

محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانه های گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانه بندی های متعدد، رزین های طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنی ها می باشد. بایرامیکس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود می گیرد. این نما روی سطوح چوب، غبارآلود، ناهموار، مرطوب و همچنین مواقعی گه هوا طوفانی و دارای گردو غبار می باشد قابل اجرا نیست. مزایای کاربرد بایرامیکس عبارتند از:

.

.

تنوع رنگ کاربرد آسان نگهداری و تعمیر آسان انعطاف پذیری قابلیت شست و شو با آب بایرامیکس به راحتی می تواند ناهمواری های حاصل از گچ کاری را بپوشاند. نمای بایرامیکس علی رغم مزایایی که دارد مورد استقبال جامعۀ مهندسین و پیمانکاران ساخت و ساز قرار نگرفته است چرا که این نما با بافت فرهنگی و سلیقه های ایرانی همخوانی ندارد و جلوه زیبایی خود را ظرف مدت کوتاهی از دست می دهد.

.

نمای چوبی یا ترمو

.

یکی دیگر از نماها که این روزها مورد توجه معماران قرار گرفته است. نمای چوبی ترمووود می باشد. چوب طبیعی یا ترمو طی فرآیندی در دما و فشار بالا خاصیتی ضد آب پیدا می کند، چوب های ترموود مقاومت بسیار بالایی در مقابل عوامل جوی دارند. باعث محبوبیت بیش تر این چوب ها می شود. به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین ترمو نقش یک عایق حرارتی برودتی گرمایشی و سرمایشی ساختمان جلوگیری می کنند. چوب های ترمو به دو نوع چوب نرم و سخت تقسیم می شوند که چوب نرم مثل Pine & T-Radiata بیشتر برای نما و چوب های سخت مثل Ash –Teak & Bambo برای کف پوش و مبلمان فضای باز استفاده می شود.

.

نمای بایرامیکس و ترمو

منیع :RTD

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی