آشنایی با روش تولید شن و ماسه - سازه برتر



تولید شن و ماسه,تولید شن,تولید ماسه,آشنایی با روش تولید شن,آشنایی با روش تولید ماسه,مصالح ساختمانی,

آشنایی با روش تولید شن و ماسه

سنگ کوهی خالص، حاصل از انفجار معدن و یا خرد شده توسط چکش بیل مکانیکی پس از بارگیری در معدن، بوسیله کامیون به ابتدای خط تولید کارخانه حمل وداخل قیف(هاپر) تخلیه می گردد، موادتخلیه شده داخل قیف، توسط فیدر زنجیری به داخل سنگ شکن اصلی کارخانه موسوم به فکی هدایت و پس از خردایش اولیه به ابعاد حدود 20 تا30 سانتیمتر تغییر سایز می یابد. سنگدانه های حاصل توسط نوارنقاله به داخل سنگ شکن مرحله بعدی موسوم به کوبیت هدایت ومجددا خرد شده تا به ابعاد شن و ماسه قابل مصرف در آیند.

.

شن و ماسه حاصل از این بخش به منظور تفکیک و جداسازی به طرف سرند سه طبقه هدایت و محصولات ماسه شکسته ، شن نخودی ، شن بادامی و شن اورسایزاز یکدیگر جداشده و ازطریق نوارنقاله های جمع آوری به دپوی محصولات هدایت می گردند. در پایان نیز محصول نهایی توسط لودربارگیری وبه بازارهای مصرف حمل میگردد.

.

ضمنا در صورت نیاز به ماسه شسته، ماسه شکسته تولیدی از طریق دستگاه موسوم به فیدر زمینی (که زیر محل دپوی ماسه شکسته قرار دارد) به ماسه شوی حلزونی منتقل و پس از شستشو توسط نوار به محل دپوی ماسه شسته منتقل می گردد.

.

برای دانه بندی شن و ماسه آنها را از سرند های چند طبقه عبور می دهند و به صورت انواع ماسه، شن و مصالح پشت سرندی دانه بندی می شود. در صورتی که شن و ماسه به دست آمده دارای مقادیر غیر مجاز خاک رس و یا لای باشد، آن ها را در دستگاه ماسه شور می شویند تا شن و ماسه شسته به دست آید. برای تهیه شن و ماسه شکسته به دو صورت عمل می شود:

.

روش اول: این است که مصالح پشت سرندی و درشت دانه مخلوط رودخانه ای را در دستگاه سنگ شکن خرد می کنند و سپس از سرندهای چند طبقه عبور می دهند تا به صورت ماسه و شن دانه بندی شوند. این نوع شن و ماسه دارای گوشه های تیز و سطوح مسطح می باشد. ولی تمام گوشه ها و سطوح آن تیز و مسطح نیست.

.

روش دوم: برای تهیه شن و ماسه شکسته به این صورت است که در مناطق کوهستانی چون دسترسی به مصالح رودخانه ای وجود ندارد و یا مقدار آن کم است و یا اینکه مصالح موجود دارای خواص مورد نظر نیست از سنگ کوهی برای تهیه شن و ماسه استفاده می کنند برای این کار سنگ های سخت و متراکم را از معدن تهیه کرده و با سنگ شکن خرد می کنند و همانند قسمت قبل با عبور دادن از سرندهای مخصوص ، شن و ماسه تولیدی را از یکدیگر جدا می کنند این نوع شن و ماسه دارای سطوحی زبر و خشن و گوشه های تیز است.

آشنایی با روش تولید شن و ماسه

منبع : شرکت سیمان یاسوج

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی