انواع رنگ های ساختمانی - سازه برتر



نقاشی ساختمان, انواع رنگ ساختمان, رنگ امیزی ساختمان, روغنی, رنگ روغنی, پلاستیک, آکریلیک, رنگ در, رنگ امیزی درب, رنگ دیوار, رنگ نما,

انواع رنگ های ساختمانی

رنگ آستر

همانطور که می دانید یک زیر سازی خوب می تواند تاثیری بسیار عالی در نتیجه نهایی کار شما داشته باشد. در واقع زیر سازی از رنگ آمیزی بسیار مهمتر بوده و موفقیت نهایی تنها به زیر سازی و در واقع آستر دیوار بستگی دارد. رنگ های آستر مناسب برای بستر سازی دیوار قبل از رنگ آمیزی هستند و اگر چند قطره ای از رنگ مورد نظر خود را به آستر اضافه کنید می توانید نتیجه ای بهتر از آن بگیرید. از رنگ آستر درکلیه سطوح بدون پوشش، کاغذ دیواری، تعمیر دیوار، در پنل های پیش ساخته، محل بروز لکه ها، کار بر روی رنگی که بر پایه رنگ روغنی است و در هنگام تغییر ناگهانی رنگ استفاده می شود.

.

رنگ های لاتکسی یا اکریلیک

.

آن دسته از رنگ ها هستند که حلال در آب بوده و از دسته رنگ هایی بشمار می روند که لکه ها از روی آنها به سادگی پاک خواهد شد. این نوع از رنگ ها در مقایسه با رنگ های روغنی زوتر خشک می شوند و در زمانی که در حال خشک شدن هستند گاز و بوی کمتری از خود متصاعد خواهند کرد. رنگ های اکریلیک از خاصیت ارتجاعی برخوردار هستند بنابراین نسبت به رنگ های روغنی دارای مقاومت بیشتری در برابر ترک های سطحی خواهند بود.

. رنگ آلکاییدی یا روغنی

.

همانی است که در بیشتر خانه های امروزی شاهدش هستید، این نوع از رنگ ها مقاومت بالایی در برابر فرسودگی و ترک از خود نشان می دهند؛ اما در مقایسه با رنگ های لاتکسی هم دیرتر خشک می شوند و هم سطح هموارتری از خود به جای می گذارند؛ به طوریکه در آنها شاهد هیچ ردی از قلمو نخواهید بود.

. رنگ لعابی

.

رنگ های لعابی برای سطوحی مناسب است که به یک پوشش ضد آب نیاز دارند؛ این نوع از رنگ ها پس از آنکه خشک می شوند یک لایه سخت و مقاوم تولید خواهند کرد.

. رنگ پلاستیک

.

رنگ های پلاستیک عموما برای سقف مناسب هستند؛ با آنکه این نوع از رنگ ها از قدیم وجود داشته اند اما به دلیل آنکه غلظت بالایی دارند به خوبی بر روی سطوح پخش نشده و عموما در آنها رد قلمو غلطک باقی خواهد ماند؛ چنین رنگ هایی لکه پذیر بوده و به سادگی نمی توانید لکه های روی آن را پاک کنید؛ پس توصیه می کنیم از این رنگ تنها برای سقف ها استفاده کنید که نیازی به تمیز کردن ندارند!

. رنگ جلا و ورنی

.

رنگ های جلا در درجات مختلفی تولید شده اند؛ این نوع رنگ ها دارای شفافیت متفاوتی بوده و برای پرداخت نهایی دیوار کافی نمی باشند و برای این منظور و ایجاد دوام بیشتر باید ورنی شوند.

.

انواع رنگ های ساختمانی

منبع : اسکانو

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی