دانلود رایگان پلان جانمایی فرهنگسرا و آموزشگاه - سازه برتر



دانلود پروژه فرهنگسرا, دانلود پروژه کامل فرهنگسرا, دانلود پلان فرهنگسرا,

دانلود رایگان پلان جانمایی فرهنگسرا و آموزشگاه

در این بخش برای آن دسته از همراهان گرامی سازه برتر بویژه دانشجویان گرامی رشته معماری که به دنبال نمونه پلان فرهنگسرا هستند، یک مجموعه پلان از یک فرهنگسرا را آماده نموده ایم. در این مجموعه اتوکدی علاوه بر پلان جانمایی، پلان نمای ساختمان فرهنگسرا نیز وجود دارد که از لحاظ شناخت حجم پلان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برای دانلود رایگان این پلان، از لینک زیر استفاده نمایید.

.

میزان فضاهای کتابخانه:

عوامل موثر بر تخصیص میزان فضاهای کتابخانه عبارتند از حجم مواد و متون و بخصوص کتابها،میزان سطح که در کتابخانه اشغال م کنند و میزان جمعیت کتابخانه که از طریق میزان گردش کتابها در سال تعیین می گردد. فضای مورد نیاز برای محاسبه ی زیر بنای یک کتابخانه طبق فرمولی بنام VSCاستانداردIFLAبه دست می آید. (110/تعداد کتابها)+(مقدار محلهای نشستن+72/3)+(430/گردش کتابها) مثلا برای جا دادن 110کتاب،یک متر مربع در نظر گرفته می شود.محل نشستن یک خواننده 72/3متر است.

.

ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان:

حداکثر ارتفاع قفسه های فهرست معمولا به اندازه ی ارتفاع شش کشو است و در هر کشو نیز در حدود صد کارت جای می گیرد.فهرست معمولا در ارتباط مستقیم با میز امانت و میز اطلاعات مرجع قرار دارند و اغلب در مجاورت آنها مجموعه ای از کتابهای مرجع عمومی یا موارد استفاده ی همگانی نیز قرار می گیرند.از این رو محل قرار گیری فهرستها معمولا فضایی باز است که در نزدیک ورودی قرار دارد و بوسیله ی ردیفهایی از قفسه های فهرستها و پیشخوان بررسی و جستجو کشوها تشکیل شده است.وسعت چنین محلی برای چهار ردیف قفسه های دو طرفه در حدود 12 متر مربع برآورد می شود.

.

استانداردابعاد قفسه ها و عمق قفسه ها:

در اغلب کتابخانه ها حداقل90%کتابها دارای عرضی کمتر از 230 میلیمتر هستند و عملا می توان قفسه های با عمق200-230میلیمتر را استاندارد فرض کرد.در صورت بکارگیری قفسه های دو طرفه با عمق 450میلیمتر حتی صرفه جویی بیشتری در فضا به عمل می آید. چنانچه نگهداری کتابهایی با ابعاد کمی بزرگتر مرد نظر باشد عمق 490میلیمترجوابگوست.طبق یک قاعده تجربی در یک کتابخانه 80%قفسه ها 200میلیمتری،15%آنها 250 میلیمتری و 5% آنها 300 میلیمتری هستند.

.

طول قفسه ها:

طول استاندارد،سالها برابر1940میلیمتر بوده است.زیرا که پذیرفته شده بود که چشم خواننده توانایی در بر گرفتن بیش از این اندازه را در یک نگاه ندارد.مطالعات بعدی اندازه بزرگتر تا 2220 میلیمتر را نیز تایید کرد.

.

ارتفاع قفسه ها:

ارتفاع کتابها بر فاصله ی میان طبقات و در نتیجه تعداد طبقات تاثیر می گذارد.در اکثر کتابخانه ها حداقل90% کتابها را می توان در طبقات مرکز تا مرکز 280 میلیمتر جای داد.به این ترتیب 7 طبقه و یک پا خور 150 میلیمتری مجموعا ارتفاع 2120 میلیمتر را برای قفسه ها بوجود می آورند که بالاترین قفسه در ارتفاع 1830 میلیمتری با دسترسی آسان قرار می گیرد.در مورد معلولین ارتفاع مناسب و دسترسی 1370 میلیمتر برای زنان و 1500 میلیمتر برای مردان می باشد.پایین ترین طبقه در ارتفاع 300 میلیمتری است و چهار طبقه 280 میلیمتری (300 میلیمتری)به روی آن می باشد.

.

دراین مطلب از سازه برتر  پلان جانمایی فرهنگسرا و آموزشگاه را برای دانلود قرار داده ایم.

.

 /> <a href= دانلود رایگان پلان جانمایی فرهنگسرا و آموزشگاه

 />  رمز فایل فشرده: <a title=www.saze20.ir

 /><a href=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.

 /><strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong>   87.3 KB</p>
<p style=عنوان:

دانلود رایگان پلان جانمایی فرهنگسرا و آموزشگاه 

————————————————————

مجموعه پلان های ویلایی

این مجموعه شامل بیش از ۲۶ نمونه پلان ویلایی می باشد که قابل اجرا با برنامه اتوکد می باشد. از ویژگی های شاخص این مجموعه ، جمع آوری نقشه های ویلایی در ابعاد مختلف و تنوع طراحی پلان ها بصورت یک طبقه و دوبلکس می باشد. پلان های ویلایی این مجموعه دارای قابلیت اجرا در کلیه نقاط کشور می باشد و با معماری بومی ایران سازگاری دارد.

برای دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

————————————————————

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت خانه بروجردیها کاشان

پروژه مرمت سرای حاج رضا در قزوین

پاورپوینت شیوه معماری خراسانی

پاورپوینت زندگینامه معمار هادی میرمیران

زندگی و آثار معماری تویو ایتو

————————————————————