نمای کامپوزیت - سازه برتر



نمای کامپوزیت,کامپوزیت,کاربرد نمای کامپوزیت,انواع کامپوزیت,آلومینیوم کامپوزیت پنل,

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت به نمایی گفته می‌شود که در آن از ورق های کامپوزیت آلومینیومی به عنوان پوشش نهایی استفاده شده باشد. پوشش نمای ساختمان با پانلهای بزرگ یا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت اکثراً ۴ میلیمتر متشکل از دو لایه ورق آلومینیوم و هسته داخلی آنها از پلی‌اتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزین PVDF، اصطلاحاً(Aluminum Composite Panels) یا ACP خوانده می‌شود

. تعریف

.

نمای کامپوزیت به نمایی گفته می‌شود که در آن از ورق های کامپوزیت آلومینیومی به عنوان پوشش نهایی استفاده شده باشد. پوشش نمای ساختمان با پانلهای بزرگ یا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت اکثراً 4 میلیمتر متشکل از دو لایه ورق آلومینیوم و هسته داخلی آنها از پلی‌اتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزین PVDF، اصطلاحاً(Aluminum Composite Panels) یا ACP خوانده می‌شود .

.

کاربردها

.

- نمای بیرونی ساختمان‌ها

- بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تغییر دکوراسیون

- دکوراسیون دیوارهای داخلی، سقف‌ها، آشپزخانه، تراس‌ها

- دکوراسیون داخلی فروشگاهها

- تابلوهای تبلیغاتی

- نمای فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و جایگاه‌های سوخت CNG

.

انواع کامپوزیت

. آلومینیوم کامپوزیت پنل

.

آلومینیوم کامپوزیت پنل معمولی، از ترکیب چند لایه مختلف به همراه پوشش آلومینیوم به دست می‌آید. دو صفحه آلومینیوم روکش شده هسته مرکزی پلی‌اتیلنی آن را پوشانده‌اند. چسباندن این سطوح آلومینیومی به هسته توسط فرایندهای شیمیایی و مکانیکی صورت می‌گیرد به طوری که در مقابل ورقه‌ورقه شدن به شدت مقاومت می‌کند.

. آلومینیوم کامپوزیت پانل نانوNano –PVDF

.

آلومینیوم کامپوزیت نانو ضمن دارا بودن خواصی نظیر ضد آلایندگی، مقاومت در برابر آتش، استحکام مناسب و ... به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی نانو از خصوصیاتی همچون خود تمیز کنی و مقاومت در برابر اسیدی و قلیایی نیز برخوردار است. لذا با توجه به ویژگی‌های فوق، هنگام استفاده از ورق‌های نانو در مقایسه با ورق‌ها PVDF معمولی دیگر نگرانی برای تمیز کردن نما به خصوص در ساختمان‌های بلند وجود ندارد. آلومینیوم کامپوزیت پانل طیفی (رنگی)

.

به این نوع ورق‌های کامپوزیتی به اصطلاح چند رنگ (رنگارنگ) می‌باشد سطح بین ورق به وسیله رنگ براق خاصی پوشانده شده که باعث ایجاد حس لطافت و رنگارنگی می‌شود. در واقع بسته به زاویه تابش نور به ورق، رنگ‌های متفاوتی دیده می‌شود. در حقیقت این نوع ورق‌ها که دارای پوشش اسپکترا می‌باشد، بوسیله چند لایه رنگ و یک پوشش با درخششی بالا پوشیده شده‌اند. همچنین در شبانه‌روز با تغییر میزان نور شاهد این طیف رنگی متفاوتی خواهیم بود.

. آلومینیوم کامپوزیت پانل ضد باکتری

.

این نوع آلومینیوم از هسته پلی‌اتیلن با وزن مخصوص کم و ضد آلاینده، بین دو ورق آلومینیومی با تکنولوژی پیشرفته ساخته شده است. بر روی سطوح این ورق، رنگ ضد باکتری به کار رفته که در اثر آن ظاهر زیبا و مطلوب ایجاد شده و همچنین خصوصیات ضد باکتری موجود در رنگ، سبب محافظت محیط‌های خاص نظیر اتاق‌های عمل، مراکز تولید و نگهداری دارو و آزمایشگاه‌ها و غیره می‌گردد.

. آلومینیوم کامپوزیت پانل مقاوم در برابر آتش

.

این نوع ورق از هسته پلاستیکی نسوز به همراه دو لایه ورق آلومینیومی تشکیل شده که نمونه‌ای جدید از ورق‌های کامپوزیت محسوب می‌شود. در واقع هسته مرکزی شامل عناصر ضد آتش بوده که سبب می‌شود این ترکیب به سختی آتش بگیرد. ضمناً این ماده نسوز دارای ویژگی مناسب بوده که در هنگام آتش‌سوزی هیچ گونه گاز مضری از خود متصاعد نمی‌کند.

.

نمای کامپوزیت

منبع: سلام ساختمان

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی