جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و‌ سازها - سازه برتر



ساخت و ساز, مدیریت شهری,جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌و‌سازها,

جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌و‌سازها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به بازدیدهای مستمر مهندسان از ساختمان ها و گودهای مناطق 22 گانه پایتخت گفت: در 6 ماهه اول سال از بیش از 11 هزار ساختمان در حال احداث بازدید و ساختمان های پرخطر به شهرداری معرفی شد.

حسن قربانخانی در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه از 40 نوع بلایای طبیعی 32 مورد در ایران رخ داده است، گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که مستعد بروز انواع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است. بنابراین باید برای این بحران ها برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در سازمان نظام مهندسی به موضوع آمادگی در برابر بحران ها توجه ویژه داریم که بدین ترتیب در بودجه سال96 اعتبار خوبی را برای ارتقای سطح آگاهی اختصاص داده ایم چرا که آموزش و آگاهی به بالاتر رفتن سطح توانمندی در برابر حوادث کمک بسیاری می کند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه این سازمان 114 هزار عضو دارد، تصریح کرد: 30 درصد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی در تهران هستند و با تخصص های مختلف جمعیت بالقوه خوبی در جهت کمک به آموزش و توانمندسازی شهروندان در برابر حوادث محسوب می شوند.

.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی در سال گذشته 17 هزار بازدید از ساختمان های در حال احداث و گودبرداری های مناطق 22 داشته که در مورد ساختمان های پرخطر اطلاعیه هایی به شهرداری تهران ارایه شده است . این آمار در 6 ماهه اول سال جاری نیز بیش از 11 هزار بازدید رسیده است .

به گفته وی نکته اساسی در ساخت و سازهای تهران که به عنوان حلقه مفقوده نیز محسوب می شود این است که معمولا بیش از90 درصد سازندگان ساختمان ها تولید کننده بوده و بهره بردار آن نیستند و صلاحیت های لازم و تخصص را برای احداث ساختمان ندارند.

.

وی افزود: در هیچ کشوری در دنیا به افراد غیر متخصص پروانه ساخت داده نمی شود اما این موضوع در کشور ما به وفور دیده می شود .

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یکی از خلاء های موجود در زمینه ساخت و ساز در کشور را بیمه تضمین کیفیت و شناسنامه فنی دانست و گفت: اگر شهرداری تهران براساس مقررات این بیمه پایان کار را صادر نکند این بیمه به بهره بردار ارایه شده و تضمینی برای بنای احداث شده به حساب می آید .

.

قربانخانی در پایان با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد:امیدواریم بتوانیم در قالب این تفاهم نامه در بحث آموزش، توانمندی مردم برابر بحران را ارتقا داده تا خسارات ناشی از حوادث و بحران ها را به حداقل برسانیم.

جای خالی بیمه تضمین کیفیت در ساخت‌ و‌ سازها

منبع: سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی