عایق رطوبتی - سازه برتر



عایق رطوبتی,عایق رطوبتی چیست,بهترین عایق,عایق های حرارتی,عایق,عایق حرارتی,مصالح ساختمانی,

عایق رطوبتی

بهترین عایق چیست؟

عایق عبارت است از ماده ای که باعث جلو.گیری از نفوذ عوامل خارجی به محیط داخل و عوامل داخی به خارج از محیط می شود. این عوامل می تواند حرارت، صوت و رطوبت باشد . عایق ها به صورت های مختلفی و در جنس های متفاوتی وجود دارند اما همه آنها برای یک هدف به کار می روند.ما همواره تلاش داریم بهترین عایق را انتخاب کنیم تا به هدف خود یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها برسیم. در ادامه به بررسی ایرادات و محدودیت های عایق های مختلف می پردازیم.

 

. عایق های حرارتی

.

عایق های موجود در بازار اکثراً بسیار ضخیم هستند و اجرای آنها مهارت و تخصص خاصی می طلبد و هم چنین به ابزار مخصوصی برای اجرا نیاز دارند.یکی ازمهم ترین معیارها در انتخاب عایق های حرارتی میزان مقاومت حرارتی آنهاست . هرچقدر این مقاومت بیشتر باشد عایق حرارت کمتری را انتقال می دهد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. بنابراین در مقایسه عایق ها باهم مهم ترین معیاری که مقایسه می شود میزان مقاومت حرارتی عایق هاست . در مرحله بعدی برای دو عایق که مقاومت حرارتی یکسانی دارند عایقی مناسب تر است که ضخامت کمتری داشته باشد و به راحتی قابل اجرای روی سطوح مختلف باشد.

.

به طور کلی بهتری عایق حرارتی عایقی است که اولاً از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار باشد ، ضخامت آن بسیار کم و زیبا باشد به علاوه بر روی سطوح مختلف قابل اجرا بوده و مهارت خاصی نیاز نداشته باشد.نانو عایق های حرارتی آکسون که فناوری روز دنیا بهره گرفته اند با قیمت مناسب ، از تمامی ویژگی های بالا برخوردارند و با یک میلی متر ضخامت دماهای بسیار بالا را را تا میزان زیادی کاهش می دهند لذا از همه لحاظ مقرون به صرفه می باشند. به علاوه نانو عایق های حرارتی روی تمامی سطوح (در، دیوار، پنجره، سقف ، ایزوگام و…) قابل اجرا هستند.

. عایق رطوبتی

.

عایق رطوبتی عبارت است از ماده ای که باعث جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان می گردد . در اینجا یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب عایق ضد خوردگی و پوسیدگی بودن آن است زیرا عایق در تماس متقیم با آب و رطوبت قرار دارد.بنابراین عایقی که استفاده می کنیم باید قابلیت غوطه وری در آب راداشته و در مجاورت رطوبت پوسیده نشود لا بهترین نوع عایق های رطوبتی نیز نانو عایق رطوبتی آکسون (waterproof) می باشدکه تحمل غوطه وری در آب را در طولانی مدت (چندبن ماه تا چندین سال) داشته و در مقابل رطوبت مقاوم است.

.

این نوع نانو عایق رطوبتی برای پوشش استخر بسیار مناسب است .به طور کلی نانو عایق های آکسون از هر لحاظ مقرون به صرفه بوده، مقاومت حرارتی بالایی دارد و در مقابل آب و رطوبت نیز غیر قابل نفوذ هستند به علاوه همه این قابلیت ها و کارایی ها فقط با یک میلی متر ضخامت عملی شده و مانند دیگر عایق ها مثل عایق پشم شیشه و سنگ و…. حجم زیادی نداشته و بدین جهت ظاهربسیار زیبایی دارد.

عایق رطوبتی

منبع : نانو آکسون

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی