رونق ساخت‌وساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال است - سازه برتر



 نظام مهندسی ساختمان,نظام مهندسی,اخبارمسکن,خبر های مسکن,رونق ساخت‌وساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال است, رونق ساخت‌وساز,ساخت وساز,بازار مسکن,

رونق ساخت‌وساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال است

مهندس رجبی در گفتگویی با روابط عمومی شورای مرکزی ضمن انتقاد از رکود بخش صنعت ساختمان کشور اظهار داشت: یکی از اساسی‏ ترین محورهای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و تولید بدون شک برنامه ریزی و هدایت امر ساختمان و مسکن می‏باشد که متأسفانه دولت محترم در این خصوص تاکنون راهبرد و برنامه مشخصی را ارائه نداده است.

وی در ادامه راهبرد ساختمان و مسکن را یک امر ملی دانست و افزود: این راهبرد باید توسط مجموعه وزارتخانه‏ های اقتصادی دولت با محوریت وزارت راه و شهرسازی و همکاری بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و بانک‏های تخصصی از جمله بانک مسکن، اتاق بازرگانی و سایر نهادهای اقتصادی در حوزه خدمات شکل داده شودو بدون تعیین چنین راهبردی با وجود همه حرکت‏ های مؤثر دولت محترم در حوزه‏ های اقتصادی، تغییرات چشمگیری در حوزه اشتغال اتفاق نخواهد افتاد. لذا این امر نه یک موضوع عادی و نه یک خرده سیاست، بلکه یکی از اساسی‏ ترین راهبردهای دولت در سال 1396 تلقی می‏شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر نقش وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص گفت: وزارت راه و شهرسازی به ویژه حوزه معاونت مسکن و ساختمان آن می‏تواند نقش کلیدی داشته باشد و البته تردید نداشته باشید که به زودی تدوین چنین راهبردی به یک مطالبه عمومی در حوزه اقتصاد بدل خواهد شد.

مهندس رجبی در پایان به آمار رشد حوزه مسکن و ساختمان اشاره کرد و افزود: آمارهای بین دو تا سه درصد رشد در حوزه مسکن و ساختمان نه تنها امیدوارکننده نیست که از جهاتی می‏تواند نگران کننده نیز باشد. لذا باید با تأکید مضاعف و جدی، مطالبه گری را از درون دولت آغاز نمائید تا با کمک هم دست اندرکاران بخش ساختمان و مسکن بتوانیم شاهد ایجاد اتفاق مبارکی در حوزه اشتغال و تولید باشیم.

رونق ساخت‌وساز از اساسی ترین محورهای ایجاد اشتغال است

منبع: سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی