محدودیت‌ ورود انبوه‌سازان به بافت فرسوده حذف شد - سازه برتر



 بهسازی, نوسازی , عشایزی , انبوه سازان,محدودیت‌ ورود انبوه‌ سازان به بافت فرسوده حذف شد,محدودیت‌ ورود انبوه‌ سازان به بافت فرسوده,بافت فرسوده,انبوه‌ سازان,اخبارمسکن,خبر های مسکن,

محدودیت‌ ورود انبوه‌سازان به بافت فرسوده حذف شد

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از ارائه راهکارهای جدید به انبوه‌سازان و حذف محدودیت‌ها برای ورود به بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: تهران ۳ تا ۴ هکتار زمین دولتی دارد که انبوه‌سازان می‌توانند برای ساخت مسکن در این زمین‌ها و واگذاری به متقاضیان اقدام کنند.

هوشنگ عشایری اعلام کرد: در جلسات با انبوه‌سازان به آنها اعلام کرده‌ایم می‌توانند به جای ساخت مسکن در حجم بالا برای ساخت حتی در حد 10 واحد مسکونی نیز اقدام کنند و ما به این سازندگان اعلام کرده‌ایم که شما را هم انبوه‌ساز می‌دانیم.

وی افزود: به سه دلیل ساخت‌ و ساز در مناطقی که ساختار سکونتگاهی به خود گرفته مشکل است که اولین دلیل آن هماهنگی با مالکان برای تخریب تعداد زیادی از واحدهای مسکونی و احداث واحدهای مسکونی جدید است.

.

عشایری با اشاره به اینکه مدل ورود به بافت‌های فرسوده یکی دیگر از مشکلات انبوه‌سازان در این بافت‌هاست، اظهار کرد: اگر سازنده‌ها در بیرون از شهر بخواهند اقدام به ساخت‌وساز کنند مشکلات و محدودیت‌های شهرسازی در آنجا مطرح نیست، اما در داخل بافت‌های فرسوده محدودیت‌های نظام شهری وجود دارد.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران محدودیت اجرا را یکی دیگر از عوامل نبود انگیزه برای ورود انبوه‌سازان به بافت‌های فرسوده دانست و گفت: به دلیل وجود انشعابات و شرایط سخت در کوچه‌ها و معابر، سازنده ترجیح می‌دهد خارج از بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت‌وساز کند.

.

وی ادامه داد:در ادامه این جلسه راهکار دیگری که به انبوه‌سازان ارائه شد این بود که اگر انبوه‌سازان نتوانند با مالکان بافت‌های فرسوده برای تملک به هماهنگی برسند می‌توانند از اراضی دولت استفاده و سپس این واحدهای مسکونی را به متقاضیان واگذار کنند.

محدودیت‌ ورود انبوه‌سازان به بافت فرسوده حذف شد

منبع: سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی