دانلود رایگان مجموعه 5 پلان بانک - سازه برتر



دانلود پلان بانک, دانلود رایگان پلان بانک, نقشه اتوکدی بانک, نقشه ساختمان , پلان ساختمان , دانلود نقشه ساختمان ,

دانلود رایگان مجموعه 5 پلان بانک

تعریف واژه بانک

در لغت نامه دهخدا واژه بانک را (از ریشه لغت فرانسوی Banque و ایتالیایی Banca به معنی میزی که روی آن چیزهایی فروشند) سازمان و دستگاهی که محل ذخیره پول مردم است و بدان داد و ستد کنند یا داد و ستد آنجا انجام گیرد، معنی نموده، در تعریف دیگری که در کتاب بانک و بانکداری در ایران منیژه ربیعی رودسری آمده چنین بیان می‌دارد:

«بانک مشتق از بانکا Banco است که واژه‌ای لاتینی و به معنای پیشخوان و نیمکتی است که صرافان ایتالیایی قرون وسطی در پشت آن به معامله و مبادله پول می‌پرداختند. برخی نیز معتقدند که بانک از واژه آلمانی Banca آن به معنای شرکت اخذ شده است. امروزه بانک به معنای مکانی برای عملیات پولی و اعتباری است که در آن به نقل و انتقال وجوه، صدور برات، نگاهداری سرمایه اشخاص و موسسه‌ها می‌پردازند، و این سرمایه‌ها با اعطای وام و اعتبار در امور اقتصادی، به جریان می‌افتد.» (ربیعی رودسری، ۱۳۸۰، ۱۳)

[۱] – «برات به معنای برگه حواله پرداخت قرض و زمان ادای دین و نیز چک از ابداعات موسسه‌های صرافی دوره ساسانی است.» (گیرشمن، ۱۳۶۴، ۴۰۸)

 ۲-۴-۱ انواع ساختمان بانک‌ها

بانک‌ها عموما دارای دو گونه ساختمان می‌باشند: گونه اول ساختمان‌هایی با کاربری اداری که شامل ادارات مرکزی و مدیریت‌ها یا سرپرستی شعب بانک در استان‌ها می‌باشند و دسته دوم ساختمان شعب بانک‌ها که مراجعه‌کنندگان بیشتری داشته و تعداد و پراکندگی بیشتری نسبت به ساختمان‌های ستادی دارند. البته بانک‌ها دارای ساختمان‌های دیگری با کاربری آموزشی، رفاهی و غیره نیز دارند، اما از آنجاییکه هدف پایان نامه موضوع ساختمان‌های با کاربری تجاری و اداری می‌باشند، همچنین بسیاری از ساختمان‌های رفاهی و آموزشی بانک‌ها در غالب یک مجتمع و در جوار ساختمان‌های اصلی می‌باشند، از پرداختن به اینگونه ساختمان‌ها صرفنظر می‌گردد.

.

با سلام خدمت تمامی کاربران وب سایت تخصصی سازه برتر , در این بخش از ارائه نقشه ها در این وب سایت به ارائه پلان بانک در مجموعه ۵ تایی می پردازیم تا دوستان و عزیزانی که به پلان بانک نیازمندند به تهیه این فایل ها بپردازند و نیاز خود را برطرف سازند پس برای کسب اطلاعات بیشتر راجع با این پلان ها تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

. دانلود رایگان ۵ پلان بانک

بانک ها یکی از مکان هایی هستند که معماری و طراحی آنها با مشکلاتی همراه می باشد و طراحی انها به سادگی نمی باشد زیرا پلان دقیقی از نقشه بانک ها در دست نیست و از سوی دیگر این مکان ها باید معماری بخصوصی داشته باشد زیرا بانک ها با بازدید زیادی روبرو هسند از این رو باید معماری و طراحی فضا های آنها به گونه ای باشد که بتواند نیاز افراد مراجعه کننده را برطرف نماید پس طراحی بانک و پلان بانک ها باید در نهایت خلایت و دقت و با رعایت اصول و ضوابط طراحی بانک ها صورت گیرد .

.

نقشه بانک ارائه شده در این مقاله که در مجموعه ای شامل ۵ پلان ارائه شده است دارای ویژگی هیا بخصوصی می باشد از جمله این که تمامی پلان های ارائه شده دارای سیرکولاسیون مناسب و مسیر های دسترسی به فضا های مختلف بصورت مناسب هستند , در این پلان ها تمایم فضا های مربوطه به بانک در اندازه های مناسب و مختلف رسم شده اند تا پلان هایی کامل در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد پس لازم به ذکر است که این مجموعه از فضا ی اینترنت جمع آوری شده است .

. دراین مطلب از سازه برتر دانلود رایگان مجموعه 5 پلان بانک را برای دانلود قرار داده ایم.  /> <a href= دانلود رایگان مجموعه 5 پلان بانک  />  رمز فایل فشرده: <a title=www.saze20.ir  /><a href=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /><strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 4.50 MB</span>

<span style=عنوان:

دانلود رایگان مجموعه 5 پلان بانک

————————————————————

مجموعه پلان های ویلایی

این مجموعه شامل بیش از ۲۶ نمونه پلان ویلایی می باشد که قابل اجرا با برنامه اتوکد می باشد. از ویژگی های شاخص این مجموعه ، جمع آوری نقشه های ویلایی در ابعاد مختلف و تنوع طراحی پلان ها بصورت یک طبقه و دوبلکس می باشد. پلان های ویلایی این مجموعه دارای قابلیت اجرا در کلیه نقاط کشور می باشد و با معماری بومی ایران سازگاری دارد.

برای دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

————————————————————

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت زندگینامه و آثار فرهاد احمدی

پاورپوینت زندگینامه و آثار محمدامین میرفندرسکی

پاورپوینت زندگینامه و آثار بهروز احمدی

پاورپوینت زندگینامه و آثار توماس هیترویک

پاورپوینت زندگینامه و فعالیت های کریم رشید

 

————————————————————