دانلود رایگان پلان تالار پذیرایی - سازه برتر



دانلود رایگان پلان تالار پذیرایی

دانلود رایگان پلان تالار پذیرایی

برای شروع شرایط محیط و زمینه را بررسی می کنیم. در حالتیکه زمین محل احداث تالار پذیرایی بکر ( خام) است ، حدود سطح اشغال را با توجه به دستور نقشه ( مجوز شهرداری برای ساخت تالار پذیرایی) مشخص می کنیم در حالت دیگر ساختمانها یا سوله ای محدوده طراحی پلان را مشخص می نمایند. به گزارش واحد تحقیق و توسعه تالارساز مهم ترین نکته در طراحی پلان(نقشه) تالار پذیرایی مشخص نمودن عناصر ارتباطی ( پله ها ، راهروها و آسانسور ها ) می باشد.

بهتر است بصورت دیاگرام محل دسترسی ها مشخص شود. مسیر حرکت تالارهای مردانه و زنانه بهتر است تفکیک شوند.  اگر در مجموعه تالارهای عروس تعداد طبقات بیشتر از یک طبقه است بهترین حالت این است که سالن پذیرایی زنانه در طبقه بالاتر و سالن پذیرایی مردانه در طبقه پایین تر باشد تا حریم و محصور بودن سالنهای زنانه حفظ شود. همچنین اگر فضایی به اتاق عقد تالار اختصاص می یابد ؛ بهتر است این فضا نزدیک سالن زنانه بود، لیکن دید به داخل سالن زنانه نداشته باشد.

 

 

صفحات پیشنهادی:

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی نقشه ساختمان

کسب درآمد از معماری

 

 

تقسیم پلان به ریز فضاهای لازم تالار پذیرایی (برنامه فیزیکی سالن عروسی)

فضاهای مهم و غیر قابل حذف در تالار پذیرایی عبارتند از:  سالن زنانه و مردانه، آشپزخانه ، محل توزیع غذا، فضاهای ارتباطی ( راهروها، پله ها ، آسانسور ها ) دفتر مدیریت ( محل مذاکره با مشتریان تالار پذیرایی ) نمازخانه ، سرویسهای بهداشتی و اتاق رختکن . ریز فضاهایی که بهتر است .عملکرد مستقلی در تالار داشته باشند عبارتند از: لابیهای بزرگ با ارتفاع زیاد، سالن مجزای غذا خوری ، فضای سفره خانه، فضای آتلیه عکاسی ، محوطه سازی و غیره. تامین پارکینگ جهت آسایش مشتریان تالار و اخذ مجوز بهره برداری از تالار اهمیت ویژه ای دارد.

 

محاسبه ظرفیت تالار عروسی ( پذیرایی)

محاسبه ظرفیت نهایی یک تالار پس از چیدمان و طراحی جانمایی مبلمان ( میز ها و صندلیها) مشخص می شود.  ظرفیت به تناسبات سالن و شکل هندسی آن ( مربع ، مستطیل و ...) محل قرار گیری ستونها و  محل جانمایی جایگاه ویژه و پیست رقص بستگی دارد. در استاندارد عرف بین تالار های پذیرایی ظرفیت  به ازاء هر متر مربع 1 نفر گنجایش سالن عروسی در نظر گرفته می شود.

یعنی یک سالن پذیرایی با مساحت 500 متر مربع در حالت بهینه 500 نفر ظرفیت دارد. البته با متراکم کردن چیدمان ظرفیت بین 5 تا 15 درصد قابل افزایش است. در طراحی و اجرای سفت کاری ( پلان ) تالارهای پذیرایی برای در سالن های اصلی مردانه و زنانه حداقل عرض 2 متر و ارتفاع نعل درگاه 70/2 از کف سازه ای در نظر بگیرید.

 

استانداردهای طراحی معماری تالار پذیرایی

عرض در داخلی اتاق مدیریت 10/1 در سفت کاری ، عرض در آشپزخانه به سالن حداقل 140 در سفت کاری و  عرض درب سرویس و فضاهای جانبی مثل رختکن و نمازخانه 90 سانتیمتر در سفت کاری در نظر گرفته شود. تمامی درها حداقل 10 سانتیمتر لغاز احتیاج دارند و  تعبیه فریم فلزی (کلاف) درها از قوطی 50×30 در داخل عمق سفت کاری در نظر گرفته می شود.

ضخامت تیغه ها به نوع مصالح و متریال دیوارهای تالار پذیرایی بستگی دارد منتها در حالت استاندارد تیغه های بیرونی 20 و تیغه های داخلی 10 سانتی متر خواهند بود. بهتر است از بلوک های سبک مانند لیکا یا هبلکس  استفاده شود تا هم عایق صوت و حرارت باشند و هم وزن ساختمان زیاد نشود.

 

 

عنوان: پلان تالار پذیرایی

فرمت: dwg

حجم فایل فشرده: 1.6 MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

دانلود با لینک مستقیم

 



  1. علی

    با سلام. پسوردی که اشاره شده اشتباهه و فایل رو باز نمیکنه

    1. محمد غفوری تبار

      با سلام فایل اصلاح شد و مججدا آپلود شد. با تشکر از شما

  2. ماهان

    برا بنده هم باز نمیکنه

  3. مدیر سایت

    تست شد و مشکلی وجود نداشت. پسورد رو تایپ کنید و از نوشتن کارکترهای اضافه (حتی کارکتر فاصله) خودداری کنید. موفق باشید

  4. زارعی

    عالی