سازمان نظام‌ مهندسی نیازمند شفافیت - سازه برتر



رئیس شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور بابیان اینکه رکود ساختمانی برای سازمان‌های نظام‌ مهندسی کشور یک تهدید نیست، گفت: در حال حاضر رکود را می توان فرصت مغتنمی برای سازمان نظام‌مهندسی دانست تا با همفکری و هماهنگی در خصوص تمامی جوانب فعالیت خود، زمینه رشد و اعتلای سازمان را فراهم کنند.
 فرج الله رجبی در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان های نظام مهندسی بابیان مطلب فوق افزود: نظارت و طراحی خدمات مهندسی در امر ساختمان سازی امری مهم است و بدیهی است که باید به آن توجه کرد اما اقتضای جامعه ما ضرورتی برای تنسیق امور مهندسی فراهم کرده است.

رجبی گفت: به‌عنوان نماینده مجلس اعلام می‌کنم دستگاه دولتی نمی‌تواند پروژه بزرگی را آغاز کند و تنها نقش حاکمیتی آنان مهم است و این ما هستیم که باید متولی باشیم.

وی بابیان اینکه سازمان باید تولیدکننده مقررات ملی باشد گفت: سازمان نظام‌مهندسی باید به بزرگ‌ترین نهاد مرجع تخصصی تبدیل شود که این امر درگرو فعالیت جمعی مهندسان است.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور افزود: به‌عنوان رئیس سازمان هدف سازمان را اعلام کردم ما در این سازمان نیازمند شفافیت هستیم و باید سرمایه اجتماعی را احیا کنیم و هزینه آن را بپردازیم.

. وی همچنین تأکید کرد: مهندسان باید بدانند کار حرفه‌ایی را جامع ارائه دهد و چه کسی باید بیشتر از ما مهندسان برای حفظ حیثیت سرمایه انسانی در حوزه ساخت و ساز تلاش کند؛ لازمه این امر انضباط تشکیلاتی و هماهنگی جدی با مراکز علمی دنیا در این زمینه است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور گفت: در بخش سفر تبادلات علمی 500 میلیون تومان برای ارتباط متخصصان با مراکز علمی در امسال بودجه بیشتری در شورای مرکزی مصوب شده است.

.

در پایان رجبی با تاکید بر اینکه اعضا سازمان نظام‌مهندسی باید امکان موفقیت جایگاه مهندسی در جامعه را فراهم کنند گفت: سازمان باید خانه دوم متخصصان مهندسی باشد و این سازمان باید بازوی اجرایی در حوزه‌های تخصصی و عمرانی کشور باشد.

گفتنی است بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان امروز با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات‌مدیره‌های سازمان های نظام مهندسی ۳۱ استان در ارومیه برگزار شد.

سازمان نظام‌مهندسی نیازمند شفافیت

منبع: سازه نیوز

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید



  1. elmira biglu

    عالی بود موفق و پیروز باشید