ایجاد اشتغال مهم ترین چالش نظام مهندسی استان قزوین است - سازه برتر



 ایجاد اشتغال مهم‌ ترین چالش نظام مهندسی استان قزوین است,مهم‌ ترین چالش نظام مهندسی استان قزوین,نظام مهندسی استان قزوین,

ایجاد اشتغال مهم‌ترین چالش نظام مهندسی استان قزوین است

رئیس نظام مهندسی استان قزوین گفت: بیش از ۹۲۰۰ مهندس عضو این سازمان هستند که ایجاد اشتغال برای آنها به مهم‌ترین چالش برای نظام مهندسی تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی بیش از 9200 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی استان قزوین هستند این در حالی است که این سازمان در قزوین در سال 1376 تنها با 300 عضو تأسیس شد.

وی افزود: این سازمان در بدو تأسیس تنها چهار نقشه‌بردار داشت و مهندس ترافیک نیز نداشت در حالی که اکنون 9200 مهندس در هفت رشته در این سازمان عضویت دارند که ایجاد اشتغال برای آنها جزو مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد شده است.

رئیس نظام مهندسی استان قزوین با بیان اینکه 45 درصد از اعضای این سازمان دارای پروانه بوده و صلاحیت دارند تصریح کرد: 4300 نفر از این مهندسان به طور رسمی کار طراحی، نظارت و اجرای ساختمان را به عهده دارند که رکود در صنعت ساخت و ساز این نهاد را با مشکل مواجه کرده است.

وثیق‌نیا با بیان اینکه تعرفه‌های نظارت و اجرا ارتباط مستقیم با بهای تمام شده ساختمان داشته و نرخ آن توسط نهادهای بالادستی تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: متأسفانه با رکود در صنعت ساختمان مهندسان مجبور هستند پروژه ها را با 60 درصد مبلغ تعیین شده تقبل کنند.

.

وی 20 درصد از اعضای نظام مهندسی را متشکل از بانوان اعلام و عنوان کرد: بیش از 1800 مهندس خانم در این نهاد مشغول به کار هستند که ضریب آنها به شدت در حال افزایش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین با اشاره به سالروز زلزله رودبار و منجیل بیان کرد: زلزله وحشتناک رودبار و منجیل در سال 69 سبب شد تا تحولی بزرگ در صنعت ساختمان اتفاق بیفتد و مسئولان را به این موضوع مهم واداشت تا با تأسیس نظام مهندسی گامی در راستای مقاوم‌سازی و رعایت اصول ایمنی بردارد.

.

ایجاد اشتغال مهم‌ترین چالش نظام مهندسی استان قزوین است

منبع: سازمان نظام مهندسی کشور

.

آزمون نظام مهندسی 96

.

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید