دانلود دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی - سازه برتر



دانلود رایگان دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی

 

دانلود دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی مشخصات پروژه:

ساختمان مورد نظر یک ساختمان 4 طبقه با کاربری مسکونی می باشد ، هر طبقه شامل یک واحد می باشد، مساحت هر طبقه 192 متر می باشد. ساختمان از لحاظ موقعیت جنوبی بوده که مشرف به یک کوچه 8 متري می باشد ، و از شمال بسته می باشد و براي دریافت نور و تهویه اتاقها از یک پاسیو در نماي شمالی استفاده می شود زیر بناي مفید هر طبقه 162 متر می باشد که مابقی به پاسیو و راه پله اختصاص دارد و ورودی ساختمان از ضلع جنوبی است.

 

طبقه همکف کاربري پارکینگ و ظرفیت پارك 5 خودروي سواري را دارد و طبقات دوم تا چهارم کاربري مسکونی دارند و تیپ می باشند در ضلع شمالی طبقات 3 اتاق خواب و در ضلع شرقی حمام و دستشویی وضلع جنوبی نیز به سالن هال و پذیرایی و آشپز خانه اختصاص دارد. دیوارهاي ساختمان از جنس آجر مجوف با ضخامت 20 سانتیمتر بوده، در قسمت جنوبی ساختمان نمادار بوده که براي نما از سنگ تراورتن با ضخامت 2 سانتیمتر استفاده شده است.

 

ارتفاع خالص طبقات در برش معماری سازه نشان داده شده است . ضخامت سقف 30cm است اما همانطور که در جزئیات نشان داده شده است ضخامت تمام شده از این مقدار کمی بیشتر خواهد بود، ارتفاع خالص پلان همکف 2.5m و دیگر طبقات 2.7m می باشد و خرپشته داراي ارتفاع خالص 2.2m است. براي طبقه سوم و چهارم از سقف کامپوزیت، براي طبقه دوم از سقف تیرچه بلوك با بلوك سفالی و براي طبق اول از سقف کرومیت با بلوك سفالی استفاده شده است،

 

ساختمان در منطقه با لرزه خیزي زیاد (مشهد) قرار دارد براي این ساختمان از دو سیستم مجزا که در جهت X قاب خمشی،که در این جهت تمام اتصالات صلب میباشند و در جهت Y ازمهار بندي هم محور استفاده شده است که در این جهت تمام اتصالت مفصلی می باشند. سازه بر روي زمین نوع III بنا شده و وشرایط محیط متوسط احراز شده است.

 

مقاومت خاك براي طراحی پی 1.5kg/cm2 می باشد ، پی ها با توجه به نوع ساختمان نواري در نظر می شود براي تمام پی ها مقدار پوشش 70mm براي آرماتورها در نظر گرفته می شود، براي تحلیل و طراحی پی از نرم افزار SAFE استفاده شده است.

 

    مشخصات پروژه: نوع اسکلت: فلزی تعداد طبقات: 4 طبقه سیستم قاب: قاب خمشی + قاب ساده (مهاربندی شده) زیر بنا هر طبقه: 192 متر مربع کاربری: همکف به صورت پارکینگ و سایر طبقات به صورت مسکونی

 

  عنوان: دفترچه محاسبات پروژه سازه های فولادی

فرمت: pdf

حجم: 7.45MB

رمز: www.saze20.

 width=



  1. Muhammad Ajan Haqyar

    عالیه خیلی ممنون

  2. خالد

    عالیه

  3. غزاله دلیلیان

    عالی