دانلود پروژه الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران - سازه برتر



دانلود پروژه الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,پروژه الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,

دانلود پروژه الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران

در این بخش از سازه برتر دانلود پروژه الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران در 42 صفحه تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را برای دانلود قرار داده ایم. همچنین لینک دانلود پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است. .

مقدمه:

ایران در مرز میانه گرایش های شدید مذهبی و باورهای تاریخی و فرهنگی و آیینی از یک سوء و مختصات نظم پذیری وبریدن از هستی شناسی به شیوه کهن و روی آوری به معرفت شناسی ( epistemology) از طریق عقل محوری خود بنیان ابزار ساز جهان مدرن از سویی دیگر ؛قرار گرفته است که در آن حتی بازگشت مجدد به اسطورها و مناسک آیینی از دیدگاه عقلی و کاربردی صورت می گیرد و از ابعاد ایمانی و اعتقادی تهی است . اینک جهان غیر غربی به علت فاصله شدید از تولیدات فکری و مادی جهان غرب ؛ و در عین حال وابستگی گریز ناپذیر به آنها ؛ چاره ای ندارد جز یافتن راه حلی که بتواند به صورتی فراگیر ؛ تمامی جنبه های دخیل در آنچه را خواسته یا ناخواسته معروض سیطره آن قرار گرفته است ؛ در بر گیرد تا بدین طریق امکان ارتباط با جهان خارج ازخود را داشته باشد. از طرف دیگر جهان غرب نیز در خلا معنایی حاضر ؛ گریزی جز شناخت فرهنگ های دیگر گشورهای جهانی ارتباط با آنها به منظور ادامه حیات حود نمی یابد. بر این مبنا به نظر می رسد که راه حل منطقی این باشد که در عین توجه به درد فرهنگ عرفانی و دینی و ابلاغ پیام آن درصورتهای هماهنگ با دیدگاههای امروز و تکنیکها و دستاوردهای جدید شکلی ویژه از تلفیق مؤ لفه های پدید آورنده عرضه گردد به گونه ای که صورت زیبای برآمده از عناصر زمانی ؛ ظرفیت پذیرش معنای ژرف و گسترده بی زمان را در خود بیابد. در شکل‏گیری معماری ایران،نظر،جهان‏بینی و تفکر ارتباط بسیار نزدیک با فضا داشته است. این امر ممکن است در مرحله اول جستجوگر حل مسائل جوی و اقلیمی بوده باشد ولی در مراحل تکمیلی،ذهنیتی مشهود است که در آن کلیه تحولات عقلانی و تخیلات معنوی نفوذ کرده‏اند.همان‏گونه که پیوند نگاه به دنیا و زندگی در جوشش مکان‏ها و فضاها در تمامی ساختمان‏های معماری سنتی به چشم می‏خورد. در این تحلیل ویژگی‏هایی قابل استخراج است که تقریباً خاص این مملکت است و طبیعتاً از آنجا که بستر ارزش اصلی آن اسلام بوده است این ویژگی‏های کالبدی و فضایی معماری دردیگر کشورهای اسلامی نیز قابل مشاهده است. در انتهای این تحلیل و استخراج ویژگی‏ها، مسیر شکل‏دهی فضا را با دیگر معماری‏های جهان مقایسه نمود و حضور فرهنگ را در این پیوند جست.در ضمن کاملاً روشن است که معماری همیشه آینه انسان و آرزوهایش بوده است و در شکل‏گیری معماری‏های جهان بدون شک ارزش‏های فناناپذیر و جاویدان حضور دارند که فصل مشترک آن موجودیت انسان در زمین و جهان‏بینی اوست. .

فهرست:

عنوان مقدمه درون‏گرایی مرکزیت انعکاس پیوند معماری با طبیعت هندسه شفافیت و تداوم راز و ابهام چشم‏دل پیدایش فرم در معماری ایرانی فرم‏های ساده فرم‏های مرکب حاصل سخن .

دانلود پروژه الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران

.  /> <span style=دانلود pdf الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران  /> <strong>رمز فایل فشرده:</strong> <a style=www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)  /> <a style=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /> <strong>حجم فایل در حالت فشرده: 812 </strong>KB</span>

<span style= /></strong> <a style=دانلود پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران ——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت تاثیر رنگ در ساختمان

پاورپوینت بتن عبور دهنده نور

پاورپوینت مصالح بکار رفته در بازشو ها

پاورپوینت بررسی نمونه های تجاری

پاورپوینت معماری ارگانیک

———————————————————————————.  width= فروشگاه فایل.