طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله با استفاده از مواد پليمری - سازه برتر



 

طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله با استفاده از مواد پليمری

 

چكيده:

در اين مقاله، روش هاي جديدمقاوم سازي دربرابر سا زه ها يعني:سيستم هاي پايه جدا، سيستم ها ي منفعل ،فعال،نيمه فعال و هيبريدي و برتري هاي آن نسبت به روش قديمي تر، سيستم هاي پايه ثابت و كاستي هايشان ارايه گرديد ه اند . در اين راستا نقش مواد پليمري به شكل لاستيك در سيستم هاي ايزولاسيون لاستيكي و ويژگي آن ها ،ويسكوالاستيسيته در سيستم هاي اتلاف انرژي مرور گشته اند .

 

بالشتك هاي لاستبكي فناوري كاملا جا افتاده اي دارند و ما مي توانيم بناهاي مهم را با آنها در برابر زلزله با كمترين بها محاغظت نماييم . اما ديگر سيستم هاي نيازمند مطالعه بيشترند . در بخش بعدي پليمرهاي تقويت شده با الياف و تاريخچه ، خواص،استفاده هايشان در مهندسي عمران و غيره معرفي گشته اند .

 

به خاطر خواص بي همتاي پلاستيك هاي تقويت شده با الياف ما مي توانيم آنها رامواد فردا بناميم ،به ويژه در مورد زلزله آنها مي توانند به آساني (درست مانند نصب كاغذ ديواري) مورد استفاده قرار گيرند تا سازه هاي گوناگون بهسازي يا مرمت گردند . در بخش آخر نگاهي اجمالي به استفاده از بالشتك هاي لاستيكي و پلاستيك هاي تقويت شده با الياف در پل ها با توجه به اهميتشان مي اندازيم.

 

هدف اين مقاله نمايش اهميت مواد پليمري درمهند سي عمران و صنعت ساختمان سازي با تاكيد بر زلزله است .به علاوه برخي مثالهاي عيني درهربخش گنجانده شده است تا امكانپذيري بهره گيري از آنها نشان داده شود .

 

فرمت: pdf

حجم: 116 KB

رمز فایل: www.saze20.ir

دانلود