دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد! - سازه برتر



دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه,

دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!

خانه های امروزی در آپارتمان های سر به فلک کشیده ای که به قول قدیمی ها به قوطی کبریت شباهت دارند مگر چه قدر متراژ دارند. ۶۰ مترمربع، ۷۰ مترمربع… اصلاً در نهایت ۱۰۰ مترمربع. فکر می کنید در خانه هایی که برای یک زوج ساخته شده‌اند می توان همه ایده های ناب دکوراسیون خانه های مجلل را به کار برد؟ به طور حتم نه! اشتباه بیشتر ساکنان خانه های کوچک در استفاده از نکته های دکوراسیون داخلی بدون توجه به فضای خانه است. اگر می خواهید راحت در خانه کوچکتان نفس بکشید باید از ۱۰ اشتباهی که ممکن است تا امروز دچارش بودید دست بکشید! دکوراسیون خانه های کوچک آداب و قانون خاص خودش را دارد! .

قانون اول: لوستر بزرگ ممنوع

لوسترها این روزها یکی از اجزای مهم و تأثیرگذار در دکوراسیون خانه به شمار می روند اما مسئله این است که در خانه های کوچک امروزی لوسترها و چراغ های خانه باید با احتیاط انتخاب شوند. در واقع در خانه های زیر ۹۰ متر مربع اصلاً دنبال لوسترهای بزرگ نباشید برای این که لوستر فضای خانه را خفه می کند و اجازه رو آمدن به باقی اجزای دکوراسیون را نمی دهد. برای خانه‌های کوچک بهترین نورپردازی استفاده از چراغ های روشنایی سقفی است.  آن هم به تعداد زیاد. چراغ های سقفی فضای خانه را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان می دهند. . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون دوم: رنگ‌های تیره را کنار بگذارید

درست است که این روزها رنگ های تیره در دکوراسیون مدرن حرف اول و آخر را می زنند اما اگر خانه کوچکی دارید اصلاً سراغ تیره ها نروید برای این که رنگ های تیره نور خانه را می گیرند و فضای کوچک را دل مرده و خسته کننده می کنند. برای این که خانه دل بازی داشته باشید می توانید لمینت های خانه را به رنگ چوب روشن انتخاب کنید یا این که وسایل دکوراسیون مانند مبل و صندلی‌تان را به رنگ بژ در بیاورید. حتی در رابطه با کوسن ها و پرده های خانه هم می توان به رنگ های روشن فکر کرد. دیوارها که دیگر جای خود دارند! . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون سوم: بی خیال آرک سقف شوید

یک زمانی برای زیباتر کردن دکور خانه تا می توانستند به کمک آرک‌های سقفی هنرنمایی می کردند. این طوری بود که سقف های خانه دیگر به سادگی گذشته نبودند و به هر خانه‌ای که وارد می شدید کلی گچ و کنده کاری های اضافه روی سقف‌ها می دیدید. انگار که بالای سر هر چهاردیواری چند لایه سقف قرار گرفته بود. این روزها هنوز آرک ها و هنرهای دکوراتیو روی سقف ها رواج دارد اما مساله این است که این خرده کاری ها فقط به درد خانه های بزرگ می خورد. پس اگر خانه‌تان از ۱۰۰ متر مربع کوچک‌تر است بی خیال آرک سقف شوید و مانند قدیم‌ها بالای سرتان را یک دست و سفید در بیاورید! . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون چهارم: وسایل بزرگ را فراموش کنید

معلوم است که هر کسی از تجمل و داشتن خانه ای لوکس بدش نمی‌آید اما مساله این است که هر تجملاتی نیاز به فضا و امکانات خودش هم دارد. پس اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که مجبورید فعلاً در خانه‌ای ۶۰ تا ۷۰ متر مربعی سر کنید دیگر بی خیال مبلمان های بزرگ سلطنتی بشوید و به یک دست مبل راحتی  سبک یا نیم ست های امروزی رضایت بدهید. وسایل خانه هر قدر بزرگ‌تر باشند فضای برای گردش انرژی در خانه کمتر می شود. حالا فکر کنید در یک خانه کوچک چه طور با مبل و ناهارخوری و بوفه می توان دنبال انرژی بود؟! . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون پنجم: پارتیشن‌ها برای خانه های بزرگ است

این روزها برای این که مشکل فضا سازی در خانه ها را حل کنند پارتیشن ها را به بازار آورده اند. وسایلی تازه که خیلی راحت اتاقی را به دو نیم می‌کنند یا فضای هال و پذیرایی را از هم جدا نگه می دارند. این داستان فقط در خانه های بزرگ جوابگوست. در خانه های کوچک لطفاً بی خیال پارتیشن ها باشید. می خواهید قسمت های متعلق به پسر و دخترتان  در اتاق مشترک آنها از هم مشخص باشد؟ کاری ندارد. به جای استفاده از پارتیشن و خفه کردن فضا کافی است یک دیوار را به رنگ مورد نظر یکی در بیاورید و سمت دیگر را با کاغذ دیواری یا استیکرهای مورد علاقه دیگری بپوشانید! . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون ششم: بی‌خیال درها شوید!

درهای چوبی با رنگ‌های تیره هر فضای کوچکی را خفه و کوچک‌تر نشان می دهند. برای این که فضای تازه ای در خانه کوچکتان داشته باشید بهتر است تا می توانید از درهایی با رنگ‌های روشن استفاده کنید. حتی می توانید در اتاق ها به جای درهای چوبی از درهای شیشه های استفاده کنید یا روی درها را با آینه بپوشانید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود. در خانه‌های کوچک بهتر است تا جایی که می شود از جداسازی فضا با در پرهیز شود. این وسط استفاده از گچ بری و آرک‌ها بهترین راه حل است. . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون هفتم: نقش های گل و بلبل به خانه نیاورید

یک تصویر بزرگ و خاص روی دیوار می تواند هر خانه ای را خاص کند اما در خانه های کوچک استفاده از تصاویر روی دیوار باید با دقت باشد. برای این که تصویر روی دیوار خانه را کوچک تر از اندازه واقعی‌اش نشان می دهد. همین طور استفاده از کاغذ دیواری هم باید با نهایت دقت باشد. چرا که کاغذ دیواری هایی با نقش و نگارهای شلوغ و بزرگ باز هم خانه را کوچک می کند. پس برای داشتن یک خانه دل باز هم دنبال کاغذ دیواری هایی ساده باشید و هم از تصویر و نقش های بزرگ روی دیوار بگذرید. حتی در خانه های کوچک از کوسن‌ها و رویه مبل های گل‌دار و شلوغ هم باید بگذرید! . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون هشتم: فقط ۳ رنگ کافی است!

مهمترین قانون در خانه های کوچک رعایت محدودیت رنگ هاست. همیشه یادتان بماند که در خانه نقلی‌تان نباید بیشتر از ۳ نوع رنگ استفاده کنید. یعنی در خانه هایی که کمتر از ۹۰ متر مربع فضا دارند نمی توان بیشتر از ۳ ترکیب رنگ استفاده کرد. فرقی ندارد این رنگها در مبل باشد یا کوسن‌ها یا فرش و دیوار. مهم این است که روی هم رفته بیشتر از ۳ رنگ نشوند. رنگ‌های خنثی با طیف های مکمل بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه های کوچک است. . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون نهم: خرده ریزها زیادی نباشند

این روزها  استفاده از خرده ریزهای تزیینی یا به قول معروف اکسسوریز در گوشه و کنار خانه ها باب شده است. داشتن این اکسسوریز یک جورهایی سلیقه آنهایی است که دوست دارند خانه هایی با دکوراسیون مدرن داشته باشند اما مسئله این است که در خانه های کوچک نباید در هر گوشه و کناری یک وسیله تزیینی جا داد. در این خانه‌ها فقط یکی دو وسیله خاص بگذارید طوری که سریع نگاه ها را به خودشان خیره کنند. می توانید فقط یک آینه بزرگ با قاب خاص در هال بگذارید  یا تابلویی عجیب بالای مبل ها. همین! . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

قانون دهم: پرده ها دراپه و والان نداشته باشند

ما ایرانی ها عادت داریم که برای خانه هایمان پرده هایی با پارچه های سنگین چندلایه به همراه والان های بزرگ و دراپه های عجیب انتخاب می کنیم. بدون این که اصلاً به متراژ خانه توجهی داشته باشیم. داستان این است که در خانه های کوچک نباید از والان و دراپه  باقی اضافه های پرده استفاده کرد. پرده ها در خانه های کوچک هر قدر ساده‌تر و سبک‌تر باشند فضا بزرگ‌تر نشان داده می شود. . دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!,دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه, .

دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!

. منبع: چی .  /> <a href=دانلود pdf دکوراسیون خانه های کوچک قانون دارد!

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی مدرن در تری دی مکس به زبان فارسی

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی کلاسیک در تری دی مکس به زبان فارسی

. ————————————————————————

مجموعه تصاویر دکوراسیون داخلی | تصاویر معماری داخلی

دارای طرح هایی زیبا و کاربردی برای استفاده در دکوراسیون منزل و محل کار متناسب با نیاز خانواده های ایرانی ایده هایی جدید برای طراحان دکوراسیون داخلی طراحی و اجرای دکوراسیونی شیک و منحصر بفرد برای سلیقه های متفاوت گردآوری شده از بهترین و جدیدترین طراحی های روز دنیا بیش از ۷۷۰۰ تصویر از فضاهای داخلی حجم: ۱۰ گیگ ارائه شده در ۳ DVD برای دریافت آلبوم دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید. ————————————————————————