10 پل شگفت انگیز در جهان - سازه برتر



10 پل برتر جهان

 

در این پست از سایت سازه برتر 10 پل برتر جهان را از نظر طراحی و زیبایی مورد بررسی قرار داده ایم ، امیدواریم از این پست استفاده نمایید.

1- پل برج ستاره در شهر لندن (انگلیس) یکی از شاخص ترین نمادهای لندن پل برج این شهر می باشد و هیچ سفری بدون بازدید از این پل زیبا تکمیل نمی شود

پل برج ستاره در شهر لندن[/caption]

2- پل چنگ یانگ در شهر سانجی یانگ (چین) این پل بسیار زیبا تنها از سنگ و چوب ساخته شده است و نمونه ای از زیباترین پل های چین می باشد. 

  3- پل پونت دو گارد ، رودخانه گارد (فرانسه) پل که به پل زندگی معروف است به عنوان یک سیستم انتقال آب به شهر نماسوس (Nemausus) استفاده می شده. پل پونت دو گارد بیش از 2000 سال پیش ساخته شده است.

پل پونت دو گارد ، رودخانه گارد

 4- پل ریالتو پل در شهر ونیز (ایتالیا) پل ریالتو در ونیز ، ایتالیا به شکل قوسی منحصر به فرد اجرا شده است. قوس ظریف و نمای سنگی سفید آن پل ریالتو را به یکی از جذاب ترین شهرهای روی زمین تبدیل کرده است.

ریالتو پل در شهر ونیز

5- پل پونته وچیو در شهر فلورانس (ایتالیا) دهانه های پل Ponte Vecchio از قرون وسطی یکی از نقاط دیدنی و خیره کننده در شهر فلورانس بوده است. این پل مغازه های کوچکی را در خود جای داده که در آن جواهرات ، کالاهای چرمی و دیگر اقلام لوکس برای گردشگران عرضه می شود. قرار گرفتن مغازه ها روی همدیگر به جذابیت این بازار می افزاید.

پل پونته وچیو در شهر فلورانس

6- پل بروکلین در شهر نیویورک (آمریکا) پل بروکلین تاریخ جالبی را از زمان ساخت و ساز خود در اذهان نهفته است. طراح اصلی آن "جان روبلینگ" تقریبا 15 سال از عمر خود را صرف متقاعد کردن شورای شهر نیویورک برای دریافت اجازه ساخت طولانی ترین پل معلق جهان کرده است اما وی قبل از شروع ساخت این پل رویایی درگذشت و پسرش "واشنگتن روبلینگ" مسئولیت ساخت این پل را به عهده گرفت و در نهایت ساخت پل بروکلین توسط همسر "واشنگتن" به پایان رسید.

پل بروکلین در شهر نیویورک

 7- پل مارپیچ مارینا منطقه خلیج (سنگاپور) این پل فوق مدرن از شیشه و فولاد ساخته شده و برای تحت تاثیر قرار دادن گردشگرانی که از سراسر جهان برای دیدن این پل آمده اند از فن آوری های نوین استفاده شده است. زیبایی این پل باعث شده که روزانه هزاران نفر از گردشگران برای عکسبرداری از آن به این نقطه هجوم می آورند.

 

 8- پل میلائو در میدی پیرنه (فرانسه) پل میلائو در سال 2004 ساخته شده ، این ساختار ظریف در حال حاضر به یک نماد غرور و افتخار بزرگ برای مردم فرانسه تبدیل شده است. این پل با همکاری یک مهندس فرانسوی و یک معمار انگلیسی ساخته شده. ارتفاع 1125 فوتی پل میلائو آن را به عنوان بلندترین پل جهان معرفی می کند که این ارتفاع باعث خلق یکی از زیباترین مناطق فرانسه گشته است.

پل میلائو در میدی پیرنه

 9- پل خاجو اصفهان در اصفهان (ایران) پل خاجو اصفهان یک مثال زیبا از معماری اسلامی در در قرن 17 توسط شاه عباس دوم ساخته شده است و هنوز هم یک سد به طور کامل عملکرد خود را از دست نداده است. این پل برای شاه در نظر گرفته شده اما در حال حاضر برای استفاده عموم مردم آزاد است. پل خاجو اصفهان[/caption] 10- پل گلدن گیت واقع در سان فرانسیسکو (آمریکا) ساخت پل گلدن گیت بیش از 4 سال طول کشید

و ساخت آن 27 میلیون دلار هزینه در بر داشت. این پل به یکی از نمادهای سان فرانسیسکو تبدیل شده است. رنگ قرمز پل گلدن گیت برای تبدیل شدن آن به یکی از زیباترین پل های جهان کمک شایانی کرده است. 

پل گلدن گیت