نقش گیاهان در طراحی داخلی - سازه برتر



نقش گیاهان در طراحی داخلی,گیاهان در طراحی داخلی,طراحی داخلی,

نقش گیاهان در طراحی داخلی

.

پنج دلیل استفاده از گیاهان در طراحی داخلی

گیاهان طبیعی را می توان از لوازم طبیعی مهم هر خانه به شما آورد.گاهی اوقات آنها می توانند کلید طراحی در محیط اطراف خود باشند.در فضاهای خالی گوشه اتاقها یا قفسه های خانه یا دفتر کار , استفاده از گیاهان باعث پر شدن این گونه کنج ها می شود.در ذیل به پنج دلیل اصلی این کاربرد اشاره می گردد: . نقش گیاهان در طراحی داخلی,گیاهان در طراحی داخلی,طراحی داخلی, .

گیاهان می توانند در خدمت عملکرد اجزای طراحی قرار گیرند.

در اغلب خانه های امروزی,اتاقهای بزرگی وجود دارد که مالکان آنها با وجود دوست داشتن این فضاها ,با این مشکل مواجه هستند که عملکرد هر فضا را به درستی درک نکرده و نمی دانند ابتدا و انتهای هر فضا را جدا نمایند.راه حل این مشکل را درختچه های بزرگ داخلی در دست دارند و می توانند نقش تقسیم کننده فضا را ایفا کرده و یا در کنار فضا قرار گرفته و عبور و مرور را محدود به نواحی خاصی نمایند. استفاده از گیاهان بدین منظور, باعث برانگیختن روح زندگی در فضای داخلی گشته و باعث دورشدن حس سنگین جداکننده های مرسوم می شود.همچنین اگر در وسط فضاهای خالی بزرگ از درختچه های گلدانی استفاده گردد,به تلطیف فضای اتاق کمک می شود.شکل و اندازه گلدان نیز به نوبه خود تاثیرگذار می باشد و اگر انتخاب درستی داشته باشید,این گلدانها در جایگاه واقعی خود در فضای داخلی قرار می گیرند. . نقش گیاهان در طراحی داخلی,گیاهان در طراحی داخلی,طراحی داخلی, .

گیاهان اجزای معماری را دلنشین تر نشان می دهند.

عناصر طبیعی برای ما بافت هایی را که بازسازی آنها مشکل می باشد را فراهم می کنند.گاهی اوقات جانشینی برای اشیای واقعی وجود ندارد.مثلا ساختار گیاهی بامبو(نی) نقش  مهمی را در نرم نشان دادن دیوارهای سنگی و ستونهای چوبی بازی می کنند.این ایده شاید در اطراف پنجره های بزرگ یا در دو طرف درب ورودی نیز همین کارکرد را داشته باشد. . نقش گیاهان در طراحی داخلی,گیاهان در طراحی داخلی,طراحی داخلی, .

گیاهان نقش پر کننده های زنده را در گوشه های فضا ایفا می کنند.

برای کنج هایی که در خانه شما وجود دارد و برای قراردادن بعضی از مبلمان یا اشیا ,مناسب به نظر نمی رسد,پیشنهاد ما استفاده از گیاهان بزرگ برای پر کردن این گوشه ها می باشد.با قراردادن گیاهان در پشت صندلی ها, حس صمیمیت بدون ایجاد شلوغی در چیدمان مبلمان افزایش می یابد.این نوع از آرایش فضا یکی از بهترین عملکردهادر طراحی اتاقهای شلوغ می باشد. . نقش گیاهان در طراحی داخلی,گیاهان در طراحی داخلی,طراحی داخلی, .

گیاهان می توانند طراحی داخلی را متعادل نمایند.

یک گیاه مناسب با قرارگیری در یک مکان نامتناسب ,می تواند دید بصری تمام اتاق را تحت تاثیر قرار داده و یا از بین ببرد. گیاهان کوچک در فضاهای بزرگ فاقد تناسب بوده و استفاده از یک درختچه پرشاخ و برگ هم می تواند باعث هم پوشانی سایر اجزای طراحی گردد.هنگام انتخاب گیاهان خانگی,سنجیدن حجم گیاه در مقایسه با ارتفاع و عرض گیاه دارای اهمیت می باشد,زیرا شما دوست ندارید که هنگام صحبت با دوست خود,مرتبا شاخ و برگ و ساقه گیاهان را از جلوی چشم خود کنار بزنید.با در نظر گرفتن ابعاد و حجم گیاه,شما می توانید انتخاب درستی برای فضای داخلی  داشته باشید.مثلا در تصویر بالا درختچه بلند سمت چپ اتاق باعث توازن محیط در مقابل میز تحریر و اشیای روی آن در طرف دیگر اتاق شده است.این بدین معنی است که همیشه اندازه ملاک نبوده و منظور تعادل وزنی می باشد. . نقش گیاهان در طراحی داخلی,گیاهان در طراحی داخلی,طراحی داخلی, .

گلدان فرصتی دیگر برای طراحی است

استفاده از گلدان های رنگی,ترفند دیگری برای تکمیل روند طراحی می باشد.امروزه دسترسی به گلدانهایی که دارای طراحی خوب باشند در مقایسه با سالهای گذشته,راحت تر شده است.در اکثر محله ها می توان به مکانهای عرضه گل و گیاه و گلدانهای رنگی دسترسی داشت و انتخاب مناسبی را برای فضای داخلی یا خارجی انجام دهید.در زمان خرید به رنگ و جنس گلدان توجه نمایید مثلا رنگ قفسه محل قرارگیری گلدان را با رنگ گلدان هماهنگ کرده و یا از گلدانهای فلزی برای القای حس صنعتی استفاده نمایید.همچنین با پیشرفت علم متالورژی,شما می توانید از گلدانهایی با طرح سنگ یا چوب که از رزین صنعتی ساخته شده اند به عنوان جایگزین مناسب سنگ و چوب طبیعی بهره ببرید. .

نقش گیاهان در طراحی داخلی

. منبع: dcori.com .  /> <a href=دانلود pdf نقش گیاهان در طراحی داخلی .

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی مدرن در تری دی مکس به زبان فارسی

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی کلاسیک در تری دی مکس به زبان فارسی

. ————————————————————————

مجموعه تصاویر دکوراسیون داخلی | تصاویر معماری داخلی

دارای طرح هایی زیبا و کاربردی برای استفاده در دکوراسیون منزل و محل کار متناسب با نیاز خانواده های ایرانی ایده هایی جدید برای طراحان دکوراسیون داخلی طراحی و اجرای دکوراسیونی شیک و منحصر بفرد برای سلیقه های متفاوت گردآوری شده از بهترین و جدیدترین طراحی های روز دنیا بیش از ۷۷۰۰ تصویر از فضاهای داخلی حجم: ۱۰ گیگ ارائه شده در ۳ DVD برای دریافت آلبوم دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید. ————————————————————————