فرهنگ سازی استفاده از سازه های سبك با قابليت تحرك و شكل پذيری بالا - سازه برتر



 

فرهنگ سازی استفاده از سازه های سبك با قابليت تحرك و شكل پذيری بالا

 

 

چکیده

آمارها نشان مي دهد كه هر ساله مردمان زيادي در دنيا شاهد وقوع زلزله و از بين رفتن همنوعان و سرمايه خود بوده اند. از سوي ديگر صنعت ساخت و ساز در سطح دنيا با بهره گيري از روشهاي علمي، فناوريها ي جديد، بكار گيري مصالح سبك و طراحي سازه ها با شكل پذيري بالا موجب ارتقاء كيفيت در صنعت ساختمان شده است.

 

از آنجا كه سبك سازي اعضاء سازه اي و غير سازه اي (سقف وديوار ) با استفاده از پانلهاي پيش ساخته فوم تزريقي، باعث كاهش وزن كلي ساختمان و در نتيجه كوچكتر شدن مقاطع، كاهش هزينه هاي اجرايي صرفه جوئي در مصرف سوخت و انرژي، دارا بودن قابليت ترميم و تعويض، سرعت در حمل و اجرا، شكل پذيري بالا ، افزايش سطح مفيد ساختمان، امكان انتخاب شكل و رنگ دلخواه مي گردد، لذا امروزه استفاده از اين مصالح يكي از ضرورتها در صنعت ساختمان به شمار مي آيد.

 

ازطرفي ديگ ر افزايش تحرك و شكل پذيري سازه ، و پيش بيني مفاصل پلاستيك در نقاط مناسب و يا از ديدگاه ديگر جلوگيري از انتقال كامل نيروي ديناميكي زمين لرزه به سازه باعث كاهش عكس العملها، ممانها، نيروهاي كششي و نيروهاي فشاري جاري شده در المانهاي سازه اي مي گردد و درنتيجه م قاطع سبكتر و ساختمان ايمن تر مي گردد.

 

آنچه در اين مقاله دنبال مي شود ارائه راهكارهايي جهت بهسازي سازه ها با قابليت تحرك و شكل پذيري بالا در مقابل لرزه واستفاده از مصالح انعتاف پذير جهت ساخت اعضاء غير سازه اي و همچنين ارئه راهكاري جهت سبك سازي ساختمان توسط ديوار و سقف به وسيله پانل هاي پيش ساخته از فوم تزريقي ، و طريقه نصب آنها مي باشد.

 

فرمت: pdf

حجم: 267 KB

رمز فایل: www.saze20.ir

دانلود