معماران زاها حدید و طراحی مرکز اداری میراث شهری در عربستان سعودی - سازه برتر



معماران زاها حدید,طراحی مرکز اداری میراث شهری در عربستان سعودی,طراحی مرکز اداری,

معماران زاها حدید و طراحی مرکز اداری میراث شهری در عربستان سعودی

پس از برگزاری رقابتی در سال 2015، معماران زاها حدید برای طراحی مرکز اداری میراث شهری در عربستان سعودی شهر درعیه انتخاب شدند. این ساختمان به وسعت 8780 مترمربع میزبان اداره اصلی مزه میراث شهر است و بخشی از پیشنهاد جاری برای تبدیل شدن به مکانی برای حفظ میراث جهانی یونسکو و برنامه احیا دره وادی حنیفه می باشد.

.

این برنامه شامل موارد زیر می شود:

گالری نمایش همیشگی، کتابخانه، سالن سخنرانی، فضای آموزشی برای تمامی سنین، و همچنین انستیتویی علمی برای اجرای تحقیقات میدانی و مستند کردن مکان های باستانشناسی در درعیه.

طراحی این مرکز بستر فرهنگی و جغرافیای که در آن قرار گزفته است را لحاظ کرده است و بر رابطه متقابل انسان و طبیعت تمرکز می کند که بر اساس واحه‌ای که در دره وادی حنیفه واقع شده تعریف می شود.

این مفهوم با فراهم آوردن تسهیلاتی حول دهلیزی که در هسته آن آب وجود داشت و همچنین چهار واهه سبز ایجاد شده در درون آن بت عنوان نمایی خام شکل گرفت.

سطح ساختمان با دقت تمام لایه‌ای منفذدار را آشکار می نماید که از فضای داخلی در برابر گرمای خورشید محافظت می کند ضمن این که ارتباط دیداری را با فضای اطراف برقرار می‌سازد.

.

معماران زاها حدید,طراحی مرکز اداری میراث شهری در عربستان سعودی,طراحی مرکز اداری,

.

(این طراحی بستر فرهنگی و جغرافیای منطقه را لحاظ می‌کند)

طراحی زاها حدید برای مرکز اداری میراث شهری با معماری بومی که در محل قابل رویت است مرتبط است نه با نسخه‌برداری از آن، و با خلق فهمی عمیق‌تر درباره رسوم و اجزای فرهنگی منطقه. نتیجه نهایی این نگرش نوعی تفسیر معاصر است که با نیروهای مشابه طبیعت که معماری باستانی را تشکیل داده‌اند همخوانی دارد.

بدین منظور در ساخت این بنا از کاهگل (خاک کوبیده شده) با دیواره‌های ضخیم و ورودی کوچک استفاده شده است که سازه را از گرمای خورشید مصون نگاه می‌دارد. این طراحی به معنای واقعی کلمه بوی اصالت می دهد از این رو که سنتگرایی و نوآوری را به گونه‌ای زیبا به هم آمیخته است.

.

معماران زاها حدید,طراحی مرکز اداری میراث شهری در عربستان سعودی,طراحی مرکز اداری,

.

(این مرکز اداره اصلی میراث شهری را فراهم می کند)

.

معماران زاها حدید,طراحی مرکز اداری میراث شهری در عربستان سعودی,طراحی مرکز اداری,

.

(طراحی معماران زاها حدید در عربستان سعودی)

.

منبع : designboom.com ترجمه : تیم ترجمه سازه برتر .

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی مدرن در تری دی مکس به زبان فارسی

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی کلاسیک در تری دی مکس به زبان فارسی

. ————————————————————————

مجموعه تصاویر دکوراسیون داخلی | تصاویر معماری داخلی

دارای طرح هایی زیبا و کاربردی برای استفاده در دکوراسیون منزل و محل کار متناسب با نیاز خانواده های ایرانی ایده هایی جدید برای طراحان دکوراسیون داخلی طراحی و اجرای دکوراسیونی شیک و منحصر بفرد برای سلیقه های متفاوت گردآوری شده از بهترین و جدیدترین طراحی های روز دنیا بیش از ۷۷۰۰ تصویر از فضاهای داخلی حجم: ۱۰ گیگ ارائه شده در ۳ DVD برای دریافت آلبوم دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید. ———————————————————————— .