اوج زیبایی معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای - سازه برتر



معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای,نمای کرتین وال شیشه ای,معماری نوین,

اوج زیبایی معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای

مواد و مصالح: جالب است بدانید اکثر دوره های دنیا، از کلاسیک گرفته تا مدرن و پسامدرن، با هنر معماری آغاز شده اند و اولین تغییرات دوره ای را در بناهای معماران می بینیم. در این شرایط، مواد و مصالح هم از قافله ی تغییرات عقب نماندند و متناسب با معماری و نیازهای انسان، پیشرفت کردند.

امروز می خواهیم با معرفی نمای کرتین وال (Curtain Wall) در خدمت شما خوانندگان مطالب تخصصی باشیم. پس با ما بمانید تا بیشتر بدانیم!

.

نمای کرتین وال چیست؟

نمای کرتین وال شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای می باشد. نمای کرتین وال در برگردان پارسی معنای “دیوار پرده ای” را به خود می گیرد ، اگر بخواهیم از منظر لغت شناسی به آن نگاه کنیم متوجه می شویم که از دو جزء “دیوار” (که به منظور نوعی پوشش و جداکننده به کار برده شده) و “پرده” (که هم بر سبکی وزن دلالت دارد و هم شفافیت) ، تشکیل شده است.

در واقع نمای کرتین وال شیشه ای سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان است ، پوششی غیر ساختاری که خودش به صورت جداگانه یک “سازه” محسوب می شود ، به این معنا که هیچ بار مرده ای از ساختمان را به دوش نمی کشد و تنها نیرویی که بر آن وارد می شود وزن خودش و نیروی بادی است که با احتساب موقعیت اقلیمی و ارتفاع ساختمان بر آن وارد خواهد شد.

.

معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای,نمای کرتین وال شیشه ای,معماری نوین,

.

کرتین وال، سازه ای خود ایستا

کرتین وال (Curtain wall) در اصطلاح عامیانه به پوشش بیرونی ساختمان اطلاق می شود که جزو سازه ساختمان محسوب نمی شود. به این معنا که هیچ بار مرده ای از ساختمان را به دوش نمی کشد و تنها نیرویی که بر آن وارد می شود وزن خودش و نیروی بادی است که با احتساب موقعیت اقلیمی و ارتفاع ساختمان بر آن وارد خواهد شد. تنها هدف کرتین وال علاوه بر زیبایی نما، بیرون نگاه داشتن شرایط آب و هوایی و جوی از ساختمان است.

.

معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای,نمای کرتین وال شیشه ای,معماری نوین,

.

استفاده از شیشه در نمای کرتین وال

نمای کرتین وال شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای می باشد. با توجه به آن که کرتین وال جزو اجزای ساختمان محسوب نمی شود، می توان آن را از مواد سبک وزن تولید نمود تا هزینه های ساختمان کاهش یابد.

.

معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای,نمای کرتین وال شیشه ای,معماری نوین,

.

هنگامی که از شیشه به عنوان کرتین وال استفاده می شود، مزیت بزرگی عاید می شود چرا که نور می تواند عمیق تر وارد ساختمان گردد. مزیت استفاده از شیشه در بین قالب های فلزی علاوه بر زیبایی، تأمین نور به هنگام روز است. نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب می شود.

.

معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای,نمای کرتین وال شیشه ای,معماری نوین,

.

ویژگی های نمای کرتین وال

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از ویژگی های اصلی این نما، عایق کردن ساختمان است. البته این متریال نوین دارای ویژگی های دیگری هم می باشد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

عایق کامل رطوبتی و حرارتی و صوتی

بهینه سازی در انتقال نور و دمای محیط

کاهش مصرف انرژی

سبکی ساختار و کاهش بار مرده ساختمان

سرعت بالای اجرا

زیبایی و جذابیت زیاد در شب و روز

مقرون به صرفه بودن

رفتار تنشی مناسب در مقابل نیروی زلزله

.

معماری نوین نمای کرتین وال شیشه ای,نمای کرتین وال شیشه ای,معماری نوین,

.

اجرای نمای کرتین وال در برج دبی

نمای کرتین وال علاوه بر زیبایی و مقاومت بالایی که دارد، اجرای آن هم بسیار راحت و ساده می باشد. طوری که در زمان کوتاهی با هزینه ای اندک، می توان ساختمانی چندین طبقه را با نمای کرتین وال به اجرا رساند. در ویدئوی زیر، انیمیشنی از اجرای نمای کرتین وال در برج دبی را با هم می بینیم. .

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی مدرن در تری دی مکس به زبان فارسی

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی کلاسیک در تری دی مکس به زبان فارسی

. ————————————————————————

مجموعه تصاویر دکوراسیون داخلی | تصاویر معماری داخلی

دارای طرح هایی زیبا و کاربردی برای استفاده در دکوراسیون منزل و محل کار متناسب با نیاز خانواده های ایرانی ایده هایی جدید برای طراحان دکوراسیون داخلی طراحی و اجرای دکوراسیونی شیک و منحصر بفرد برای سلیقه های متفاوت گردآوری شده از بهترین و جدیدترین طراحی های روز دنیا بیش از ۷۷۰۰ تصویر از فضاهای داخلی حجم: ۱۰ گیگ ارائه شده در ۳ DVD برای دریافت آلبوم دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید. ————————————————————————

.