انرژی های نو در ساختمان های دولتی - سازه برتر



 استفاده از انرژی های نو در ساختمان,استفاده از انرژی در ساختمان,ساختمان,

انرژی های نو در ساختمان های دولتی

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی توانیر با اشاره به ابلاغیه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های دولتی گفت: این ابلاغیه وزارت نیرو مربوط به بحث استفاده از انرژی های نو در تامین برق ساختمان ها است که به تصویب دولت رسیده و به استانداری ها ابلاغ شده است.

آرش کردی با اعلام مطلب فوق افزود: ما هم از طریق شرکت ها توزیع در حال هماهنگی هستیم تا پس از هماهنگی در شوراهای اداری، راهکارهای آن را به افرادی که دنبال خدمات هستند معرفی کنند تا این بحث را توسعه دهیم و دولت در این مسیر از بدنه خود شروع می کند.

وی با بیان اینکه در بخش استفاده از انرژی های نو در ساختمان های دولتی، هزینه ها واحد و به ازای هر کیلو وات حدود 5 میلیون تومان هزینه صرف می شود تصریح کرد: هرچه رقم بالاتر برود، قیمت پایین تر می آید و ارزانتر می شود.

.

الزام به مدیریت مصرف انرژی

کردی با تاکید بر اینکه ادارات دولتی باید برآورد کنند تا در فضاهای باز، پشت بام ها و هرجایی که امکان دارد از انرژی های تجدیدپذیر استفاده و پنل های خورشیدی نصب کنند، افزود: توجه نهادهای دولتی به این موضوع مهم اجباری و الزامی است.

این مسئول با اشاره به تعیین رقم مشخصی برای کاهش مصرف انرژی از سوی شرکت های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای گفت: یکی از اقدامات هرساله ما مشخص کردن قدرالسهمی برای شرکت های توزیع برق برای سال آتی است تا مدیریت خود را مصرف کنند.

کردی با بیان اینکه راهکارهای تشویقی بیشتر مربوط به بخش خصوصی و راهکارهای اجباری متوجه ارگان ها و نهادهای دولتی است، در پاسخ به اینکه چه اقداماتی انجام شده تا این راهکارها الگویی برای ارگان های دیگر باشد، تاکید کرد: ما در این زمینه سمینارهای مختلفی برگزار می کنیم و برای نمونه یکی از ظرفیت های ما استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و ادارات و اقشار است که ما سال گذشته در بحث مدیریت مصرف از طریق بسیج بسیار فعالیت کرده ایم.

.

بیشترین اثرگذاری روی منابع اصلی انرژی

وی همچنین با اشاره به فعالیت های تبلیغاتی در این زمینه عنوان کرد: آنچه که جهت گیری ما در بخش مدیریت مصرف را شامل می شود، این است که بیشترین اثرگذاری را روی منابع اصلی انرژی داشته باشیم و روی مباحثی نظیر جابه جایی ساعات پیک و موضوعات مشابه کار کنیم که می تواند پاسخگو باشد.

کردی در عین حال مدیریت مصرف انرژی را علم بسیار گسترده ای دانست که دارای ابعاد و جهات بسیار مختلفی است و افزود: از جمله این ابعاد کاهش میزان شدت انرژی تا مباحث مربوط به جابه جایی ساعات پیک و مباحث مرتبط با مدیریت مصرف است و اولویت فعلی ما جابه جایی ساعات پیک است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به تولید خدشه وارد نشود گفت: در بحث تولید ذخیره عملیاتی وضعیت به گونه ای نبوده که صنعت اجبار داشته باشد و یا از تولید خود کم کند.

.

رشد چشمگیر میزان مصرف برق صنعتی نسبت به سال گذشته

کردی اضافه کرد: نکته قابل توجه رشد چشمگیر میزان مصرف برق صنعتی ما نسبت به سال گذشته است که افزایش قابل توجهی در حد 4.5 تا 5 درصد را تجربه کرده و این امر نشانگر تحرک و پویایی در بخش صنعت کشور است.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا مدیریت مصرف انرژی در ارگان های دولتی آغاز شده و به یک الزام تبدیل شده است.

یادآور می شود دومین همایش اجرای قوانین انرژی در ساختمان 10 و 11 آبان ماه با حضور مقامات عالی وزارت خانه های راه وشهرسازی و نیرو، کمیسیون عمران و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان و کشور و نیز با مشارکت انجمن‌ها و کارشناسان در محل سالن همایش‌های صدا وسیما برگزار می شود.

.

منبع: سازه نیوز
. ———————————————————————————

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید

——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت بررسی پی گسترده و شمع، مهندسی پی

ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفکیکی بیش ۱۰۰۰ متر مربع

مراحل طراحی و اجرای یک ساختمان بطور کامل

قوانین و اصولات کلی برای ساخت یک بیمارستان

آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

——————————————————————————— .  width= فروشگاه فایل.