دانلود پاورپوینت معماری بازار های ایرانی - سازه برتر



دانلود پاورپوینت معماری بازار های ایرانی,پاورپوینت معماری بازار های ایرانی,معماری بازار های ایرانی,

دانلود پاورپوینت معماری بازار های ایرانی

.

در این مطلب از سازه برتر برای کاربران عزیز پاورپوینت معماری بازارهای ایرانی را برای دانلود قرار داده ایم.

تعریف بازار

در لغت جای داد و ستد یا به عبارتی محل تماس عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان است که دراثر تقابل این دو گروه بهای کالاها تعیین می شود. ریشه واژه بازار ازوهاچار پارسی میانه است که به معنی بَها-زار(محل ارائه بها و قیمت) بوده است. پسوند -زار(در پهلوی -چار) به معنی محلی است که از چیزی فراوان یافت می‌شوند. بازار در فارسی میانه به صورت "وازار" و با ترکیب هایی مانند وازارگ(بازاری) ووازارگان (بازرگان( به کار میرفته؛ ودرپارتی به صورت "واژار" مورد استفاده قرار گرفته است.

این واژه ایرانی به زبان برخی از سرزمینهایی که با ایران تبادلات بازرگانی داشتند، مانند سرزمین های عربی، ترکی، عثمانی و برخی از کشورهای اروپایی، راه یافته است._x000B_در زبان فارسی بازار به عنوان اسم مکان به معنی محل خرید و فروش کالاست وبا وجود آنکه این واژه امروزه بیشتردرباره بازارهای دائمی،اصلی و قدیمی شهرهای کهن و تاریخی به کار می رود، در گذشته گاه به صورت ساده وگاه با پیشوند یا پسوندهایی به معنی مکان خرید و فروش به طورمطلق بوده است. واژه بازار در ادبیات فارسی مفهومی وسیع و گسترده دارد و به معنی محل شلوغ وپرازدحام اعتبار و اهمیت اشخاص و غیره به کار می رفته است.

بازاردرفارسی میانه به صورت "وازار" و با ترکیب هایی مانند وازارگ(بازاری) و وازارگان (بازرگان( به کارمیرفته؛ ودرپارتی به صورت "واژار" مورد استفاده قرار گرفته است.این واژه ایرانی به زبان برخی ازسرزمینهایی که با ایران تبادلات بازرگانی داشتند، مانند سرزمین های عربی، ترکی، عثمانی و برخی از کشورهای اروپایی، راه یافته است.

در زبان فارسی بازار به عنوان اسم مکان به معنی محل خرید و فروش کالاست وبا وجود آنکه این واژه امروزه بیشتردرباره بازارهای دائمی،اصلی و قدیمی شهرها ی کهن و تاریخی به کار می رود، در گذشته گاه به صورت ساده و گاه با پیشوند یا پسوندهایی به معنی مکان خرید و فروش به طورمطلق بوده است. واژه بازار در ادبیات فارسی مفهومی وسیع و گسترده دارد و به معنی محل شلوغ وپرازدحام اعتبار واهمیت اشخاص و غیره به کار می رفته است.

.  /></strong></a><span style= دانلود پاورپوینت معماری بازار های ایرانی  /> <strong>رمز فایل فشرده:</strong> <a style=www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)  /> <a style=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /> <strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 1.25 KB</span>

<span style=. ——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت اقلیم در معماری

دانلود پاورپوینت تزئینات در معماری

دانلود پاورپوینت معماری اهرام ثلاثه مصر

دانلود پاورپوینت محوطه سازی

دانلود پاورپوینت تناسبات در معماری

——————————————————————————— .  width= فروشگاه فایل

.