دانلود مقاله مهندسی ارزش - سازه برتر



دانلود مقاله مهندسی ارزش,مقاله مهندسی ارزش,مهندسی ارزش,

دانلود مقاله مهندسی ارزش

در این مطلب از سازه برتر مقاله مهندسی ارزش را برای دانلود قرار داده ایم کاربران عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را دانلود کنند.

.

تاریخچه مهندسی ارزش

مهندسی ارزش در زمان جنگ جهانی دوم هنگامی كه دست يابی به مواد حياتی دچار مشكل شده بود در صنايع مطرح گرديد. اين مسئله ارائه راهكارهای جايگزين برای مواد و طرحهای موجود را موجب شد. در سال 1947 لاورنس دی ميلز يكی از مهندسان شركت جنرال الكتريك آمريكا،(GE) موارد ممكن را مورد ارزيابي قرار داد. او طرحها و روشهای متعددی برای مقابله با تغييرات آتی بيان كرد و روشی مناسب برای تعيين ارزش يك طرح ارائه داد. به كارگيری اين نظريه در صنايع، به سرعت در آمريكا فراگير شد و برگشت عظيم سرمايه را به همراه داشت.

او اين حركت را آناليز ارزش نام نهاد. پس از آن در اواخر دهه 60 انجمن مهندسی ارزش آمريكا، بنيان گذارده شد و سپس صنايع دفاع، شركتهای ساختمانی و مراكز صنعتی به تدريج مقرراتي را در رابطه با الزام در اجراي مهندسی ارزش تصويب و به اجرا گذاردند. تا جايي كه در اوائل دهه 80 ميلادی پيشنهاد اجراي مهندسی ارزش در صنايع دفاعي، مديريت خدمات عمومی، خدمات پستي و غيره مطرح و موجب موفقيتهای چشمگير در كاهش هزينه ها در مرحله اجرا گرديد.

در حال حاضر، براساس قوانين مصوب در ايالات متحده كليه سازمانهای اجرايی وابسته به دولت ملزم به ايجاد و به كارگيری روشهای موثر مهندسی ارزش در پروژه هايی هستند كه با سرمايه ای بيش از يك ميليون دلار انجام می گيرد.

.

معرفی مهندسی ارزش

همه ساله كشور از جانب طرحهای نيمه تمام عمرانی مبالغ بسيار هنگفتی متضرر می گردد. عمده اين خسران به دليل عدم تخصيص به موقع و بجای بودجه و همچنين هزينه های نامتناسب با كاركردهای پروژه‌ ها می باشد. در صورتي كه بتوان با اعمال روشهايی همچون مهندسی ارزش، هزينه انجام پروژه‌ های كلان عمرانی را به حداقل رساند، كمك بزرگی به اتمام پروژه ها و بهره برداری سريع تر و موثرتر از آنها خواهد شد.

مهندسی ارزش راهی اسـت به سـوی ايجـاد تعـادل بين هزينه ها و كاركردهای يك محصول يا پروژه. مهندسی ارزش با حفظ كاركرد ها، روشهايی را در اختيار قرار می دهد كه هزينه های اضافی را حذف نموده و روشهای كم هزينه تر را جايگزين روشهای قبلی می نمايد. مهندسی ارزش روشی است سازمان يافته و خلاقانه که با تجزيه و تحليل كاركردهای محصول، پروژه و خدمات به هدف موردنظر که عبارت است از تحقق كاركرد مورد نظر با کمترين هزينه و بدون مصالحه درخصوص کارآيی، قابليت اطمينان، قابليت تعميرات و نگهداری و كيفيت... نائل می شود. .

 /></strong></a><span style= دانلود مقاله مهندسی ارزش  /> <strong>رمز فایل فشرده:</strong> <a style=www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)  /> <a style=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /> <strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 99 KB</span>

<span style=. ——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت اقلیم در معماری

دانلود پاورپوینت تزئینات در معماری

دانلود پاورپوینت معماری اهرام ثلاثه مصر

دانلود پاورپوینت محوطه سازی

دانلود پاورپوینت تناسبات در معماری

——————————————————————————— .  width= فروشگاه فایل

.