دانلود مقاله نمادپردازى در باغ ايرانى - سازه برتر



باغ ايرانى، صورت زمين، باغهاى سلطنتى،حس طبيعت در باغهاى سلطنتى,

دانلود مقاله نمادپردازى در باغ ايرانى

مقاله نماد پردازی در باغ ایرانی که در 8 صفحه و با فرمت pdf آماده شده را در این مطلب سازه برتر برای دانلود قرار داده ایم. به طور كلى پژوهشگران بر هندسه نقشه باغ ايرانى به صورت چهار بخش تكيه دارند. اين نوشته ابتدا نشان می دهد كه اين تئورى در مورد نقش ههاى موجود از باغهاى صفوى صادق نيست و سپس به معرفى مفهوم باغهاى سلطنتى به عنوان انعكاسى از جهان و رابطه آنها با طبيعت بكر می پردازد.

پيترو دلّاوَلّه در 17 ژوئن 1618 باغ جنت قزوين را به صورت جنگلى دست آزموده از درختان چنار و ميوه وصف می كند. او طرحى از استخر بزرگ وسط باغ را می كشد كه اطراف آن مهمانها و خود او نشسته بودند. داخل استخر ، در يك طرف آن آلاچيق سرپوشيده ايست كه در آن شاه را به حضور « دون گارسيا سيلوا فيگِروآ » ، عباس، سفير اسپانيا می پذيرد.

دلّاوَلّه می نويسد، وقتى مشع لها آورده شدند، انعكاس آنها در آب تصوير چش ماندازى زيبا و پر زينت از آن صحنه تئاتر را به نمايش می گذاشت. او از ديدگاه فرهنگ باروك خود، استخر بزرگ و باغ را همانند "تئاترى" تعريف می كند كه در آن شاه بازيگر اصلى است . اما بايد ديد كه باغهاى سلطنتى در فرهنگ صفوى چگونه درك می شدند؟

به طور كلى پژوهشگران بر هندسه نقشه باغ ايرانى به صورت چهار بخش تكيه دارند. اين نوشته ابتدا نشان می دهد كه اين تئورى در مورد نقش ههاى موجود از باغهاى صفوى صادق نيست و سپس به معرفى مفهوم باغهاى سلطنتى به عنوان انعكاسى از جهان و رابطه آنها با طبيعت بكر می پردازد.

.

 /> <a href=دانلود مقاله نمادپردازى در باغ ايرانى

 /> <strong>ر<span style=مز فایل فشرده: www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)

 /> <a style=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.

 /> <strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 1.55 MB
</span></p>
<p style=————————————————————

پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت اقلیم در معماری

دانلود پاورپوینت تزئینات در معماری

دانلود پاورپوینت معماری اهرام ثلاثه مصر

دانلود پاورپوینت محوطه سازی

دانلود پاورپوینت تناسبات در معماری

————————————————————

 width=

فروشگاه فایل