راهکار خروج مسکن از رکود - سازه برتر



مسکن,رکود مسکن,رونق مسکن,

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :

راهکار خروج مسکن از رکود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه برای برون رفت از رکود و رونق بازار مسکن، باید به طور وسیع تسهیلات مسکن پرداخت شود گفت: فقط با کاهش نرخ سود بانکی، اتفاق فوق العاده ای در این بخش نخواهد افتاد.

مهدی کرباسیان با بیان مطلب فوق افزود: اگرچه کاهش نرخ سود بانکی موجب خواهد شد که از گرفتاری ها و دغدغه های تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی تا حدی کاسته شود، ولی در هر صورت اگر این سیاست نتواند منجر به رونق شود، باید بپذیریم که کافی نخواهد بود.

کرباسیان تشریح کرد: به این معنا که در کنار کاهش نرخ سود بانکی، باید از ارائه تسهیلات مسکن حمایت و این تسهیلات به طور وسیع پرداخت شود. چون فقط اگر کاهش نرخ سود بانکی در میان باشد، اتفاق خاصی در این حوزه نخواهد افتاد.

.

رونق مسکن ابزار اساسی برای خروج از رکود اقتصادی

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با تاکید بر اینکه رونق بخش مسکن یکی از ابزارهای اساسی برای خروج از رکود اقتصادی است اظهار داشت: بدیهی است که کاهش نرخ سود بانکی در هر حالت به بهبود وضعیت تولید و رشد رونق اقتصادی کمک می کند، اما نکته اساسی این است که صرفا کاهش نرخ سود بانکی برای این منظور کافی نیست.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت خروج صنعت مسکن و ساختمان از رکود گفت: بازار مسکن بایستی فعال شود تا علاوه بر اینکه بتواند چرخ تولید را برای بیش از 100 شغل یا تولیدات مرتبط با این صنعت به چرخش دربیاورد، در عین حال به میزان زیادی در رفع رکود مسکن کمک کند.

کرباسیان در عین حال در خصوص تاثیرات ابلاغ سود تک رقمی وام و تسهیلات بر بازار مسکن در روزهای اخیر عنوان کرد: اگرچه ابلاغ این تسهیلات مفید ومثبت ارزیابی می شود، اما در این راستا چند مسئله و نکته قابل ذکر است که باید نسبت به حل آنها اقدام شود.

.

دریافت تسهیلات مسکن راحت تر شده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ابتدا شرایط اعلام شده برای دریافت تسهیلات مسکن دشوار بود گفت: خوشبختانه در حال حاضر با ابلاغ شرایط جدید، دریافت تسهیلات مسکن راحت تر شده است.

کرباسیان ادامه داد: از جمله این شروط واجد شرایط بودن متقاضیان، این بود که اولین ازدواج زوج ها باشد و یا بیش از چند سال از ازدواج آنها سپری نشده باشد. همچنین متقاضیان دریافت وام مسکن باید مبلغی را حداقل به مدت یک سال باید در حساب خود حفظ می کردند و پس از یک سال امکان دریافت وام با نرخ سود معین را داشتند.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: این موارد به این معناست که ما اثرگذاری موثر این تصمیمات جدید در بخش تسهیلات مسکن را حداقل در 12 ماه آینده خواهیم دید و لذا اثر فوری در بازار مسکن به طور وسیع نخواهد داشت.

. منبع: صما

———————————————————————————

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید

——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت بررسی پی گسترده و شمع، مهندسی پی

ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفکیکی بیش ۱۰۰۰ متر مربع

مراحل طراحی و اجرای یک ساختمان بطور کامل

قوانین و اصولات کلی برای ساخت یک بیمارستان

آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

——————————————————————————— .  width= فروشگاه فایل

.