ورود نقدینگی به بازار معاملات مسکن - سازه برتر



بازار مسکن,مسکن,معاملات مسکن

ورود نقدینگی به بازار معاملات مسکن

حامد مظاهریان گفت: بر مبنای رصد معاملات در ۵ ماه نخست سال جاری تعداد مبایعه‌ نامه‌ها ۱۶.۵ درصد نسبت به ۵ ماهه مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشست رسانه ای حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح سیاست های کلی مسکن به تاثیر مسکن در رونق اقتصاد اشاره کرد و گفت: نیمه مهرماه سال جاری شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن برگزار می شود. با توجه به اینکه همواره نخستین دوشنبه اکتبر هر سال آغاز هفته هبیتات و بحث اسکان بشر در جهان است طی چند دهه گذشته در ایران بنا بر برنامه های جهانی سلسله برنامه هایی با تمرکز بر مسکن برگزار شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به همایش سیاست‌های توسعه مسکن به عنوان اتاق فکری نگاه می‌کند که می‌تواند سیاست های سال گذشته را به بحث علمی گذاشته و همچنین برنامه های پیشرو را با ترسیم مسیر آینده پیش‌بینی کند و بودن دانشگاهیان و مجامع علمی به غنای مباحث و همچنین تعیین مسیر آینده کمک قابل توجهی خواهد کرد.

مظاهریان با اشاره به اینکه بر اساس روال سال‌های پیش این همایش در یک مکان دانشگاهی همچون دانشگاه تهران برگزار می‌شود نقد سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ترسیم افق پیشرو را از اهداف مهم این همایش عنوان کرد و افزود: محورهای همایش شامل بررسی نظام تامین مالی، توسعه‌ای شدن بانک مسکن، سیاست‌های زمین و بررسی واسطه‌گری در این زمینه، معماری مسکن، محله‌محوری و ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری، مسکن اجتماعی و مسائل اجتماعی مسکن، مالیات‌های بخش مسکن و واسطه گری مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در پایان ۳ سال از دولت یازدهم رونق به بازار معاملات مسکن بازگشته است و این نوید خوبی برای سال‌های پیشرو است تاکید کرد: در حال حاضر مسکن در ریل مناسبی قرار دارد و ما به بخشی از اهدافی که در این باره داشتیم رسیده‌ایم. وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با مهیا کردن زمینه‌های بیشتری را برای صاحب خانه شدن خانوارهای ایرانی فراهم کنیم.

.

ورود نقدینگی به بازار معاملات مسکن

مظاهریان با ارایه گزارشی از بازار مسکن در ۵ ماه نخست سال گفت: بر مبنای رصد معاملات در ۵ ماه نخست سال جاری تعداد مبایعه‌نامه‌ها ۱۶.۵ درصد نسبت به ۵ ماهه مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است. همچنین ارزش ریالی این مبایعه‌نامه‌ها نیز ۲۹.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد که نشانه‌های خوبی است که نقدینگی دارد وارد بخش معاملات مسکن می‌شود. همچنین متوسط یک متر مربع واحد مسکونی حدود ۸.۶ درصد افزایش داشت که حدود نرخ تورم است و مجموع اتفاقات رخ داده رونق بازار مسکن را نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آمارهای ۵ ماه نخست سال و افزایش تعداد مبایعه‌نامه‌ها و افزایش ارزش‌های ریالی قرادادها نشانه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران است و این نوید را می‌دهد که آرام آرام داریم از رکود خارج می‌شویم و پایان رکود پیش رو قرار دارد.

.

تضمین بازار باثبات مسکن در سال جاری

مظاهریان ادامه داد: در حال حاضر بازار باثباتی را برای مسکن تضمین می‌کنیم.وی با اشاره به اینکه مهمترین سیاست وزارت راه و شهرسازی گسترش بازار رهن است ادامه داد: انتظار ما این بود که همسو با جهان این پیام را به هر ایرانی بدهیم که چگونه و با چه ابزارهایی می تواند صاحب خانه شود. پیشنهاد دولت یازدهم تکیه بر پس انداز بود و اینکه با افزایش پس‌انداز متقاضیان صاحب خانه شوند که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز از مردم در این زمینه روبرو بودیم.

وی گفت: آمار صندوق پس‌انداز یکم نشان می‌دهد که بیش از ۶۷ هزار نفر با رقمی معادل ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کردند و استقبال از صندوق پس‌انداز یکم دیده می شود. همچنین با توجه به تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن یکم و تقلیل آن به ۹.۵ درصد برای عموم مناطق و ۸ درصد برای بافت فرسوده این نوید به هر ایرانی داده می شود که می تواند با پس انداز صاحب خانه شود.

گفتنی است شانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن ۱۲ و ۱۳ مهرماه سال جاری در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می شود که در این همایش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس عالی همایش، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس همایش، علی چگنی مدیرکل اقتصاد مسکن به عنوان دبیر اجرایی همایش و تیمور رحمانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران به عنوان دبیر علمی همایش حضور دارند.

.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

. ———————————————————————————

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید

——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت اقلیم در معماری

دانلود پاورپوینت تزئینات در معماری

دانلود پاورپوینت معماری اهرام ثلاثه مصر

دانلود پاورپوینت محوطه سازی

دانلود پاورپوینت تناسبات در معماری

——————————————————————————— .  width= فروشگاه فایل