12 درصد کل اشتغال کشور در بخش مسکن است - سازه برتر



ساختمان , مسکن , صنعت ساختمان

دبیرکل اتاق تعاون ایران:

12 درصد کل اشتغال کشور در بخش مسکن است

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه 12 درصد اشتغال کشور در بخش مسکن متمرکز شده است ورود بانک ها به بخش ساختمان و اجرای سیاست های تحریک بازار مسکن را خواستار شد. ماشاالله عظیمی در شانزدهمین نمایشگاه صعنت ساختمان اظهار کرد: صنعت ساختمان از جذابیت های بالایی برای سرمایه گذران وصنعت گران برخوردار است و رشد فناوری و تنوع مصالح ساختمانی و مواد اولیه و ثانویه نیز بازار مناسبی برای تهیه مواد اولیه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 300 رشته فعالیت به صورت غیر مستقیم و 200 رشته فعالیت به صورت مستقیم از محل صنعت ساختمان به وجود می آید و 12 درصد کل اشتغال در کشور در بخش مسکن صورت می گیرد. دبیرکل اتاق تعاون ایران سرانه ایجاد یک شغل در بخش مسکن را 3 برابر کمتر از سایر بخش ها عنوان کرد و گفت: توجه به بخش مسکن و صنعت ساختمان از خواسته های سازندگان و سرمایه گذاران این حوزه است.

استقبال از نمایشگاه صنعت ساختمان:

وی با اشاره به همکاری و مساعدت وزارت صنعت ، معدن و تجارت در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان افزود: امسال 1235 شرکت خارجی و داخلی از 24 کشور دنیا در این نمایشگاه شرکت کرده اند که با توجه به امن بودن کشور ما و جذابیت بالای صنعت ساختمان ، استقبال از نمایشگاه امسال رشد بسیاری داشته است.

عظیمی با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست های تحریک بخش مسکن خاطر نشان کرد: مجلس و دولت همکاری بسیاری خوبی برای گره گشایی در بخش ساختمان داشته اند. در حال حاضر مشکل اصلی ما تحرک بخش ساختمان است چون غالب اقتصاد دولتی است و باید سهم دولت در اقتصاد بر اساس سیاست های اصل 44 کاهش یابد و به سمت بخش خصوصی و تعاونی برود.

وی تامین مالی مناسب در حوزه ساختمان را خواستار شد و گفت: بانک ها در ورود به عرصه ساخت و ساز و صنعت ساختمان باید بیش از پیش ورود کنند و بسیاری از قید و بند ها در این بخش از میان برداشته شود. دبیرکل اتاق تعاون ایران در پایان با تاکید بر پرداخت دیون پیمانکاران اظهار کرد: پیمانکاران سرمایه های فنی و مهندسی کشور هستتند و می توانند از توانایی های خود برای تکمیل پروژه ها استفاده کنند. از این رو مشارکت بخش خصوصی در زیر ساخت های کشور باید گسرش یابد و واگذاری پروژه ها به بخش های خصوصی و غیردولتی وتامین مالی آن ها مدنظر قرار گرفت.

.

منبع: ایسنا

. ———————————————————————————

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید

——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت اقلیم در معماری

دانلود پاورپوینت تزئینات در معماری

دانلود پاورپوینت معماری اهرام ثلاثه مصر

دانلود پاورپوینت محوطه سازی

دانلود پاورپوینت تناسبات در معماری

——————————————————————————— .  width= فروشگاه فایل