مزیت‌های پنج‌گانه داشتن یک باغچه سنگی - سازه برتر



Rock Garden

با الگوهای آب‌ و‌ هوایی غیرقابل پیش‌ بینی و شیوه زندگی مدرن قرن بیست‌ و‌ یکمی، باغچه های سنتی و نگهداری و حفاظت از آن جذابیت خودش را از دست داده است.

با به خاطر داشتن آن چه در چند سطر فوق ذکر شد، ما بر آن هستیم تا پنج مزیت باغچه‌های سنگی را برای شما برشماریم.

 1) باغچه‌های سنگی می‌توانند در شرایط محیطی نامساعد به حیات خودشان ادامه دهند

وقتی شما صاحب یک باغچه سنگی باشید نور شدید آفتاب، وزش‌های تند باد و دوره‌های خشکسالی طولانی دیگر برای شما موضوع حائز اهمیتی نخواهد بود. باغچه‌های سنگی این قابلیت را دارند که در وضعیت‌های نامساعد آب‌ و‌ هوایی دوام آورند و این امر را مرهون گیاهان و پوشش گیاهی هستند که در آنها به کار رفته است و در هر دو حالت هوای بارانی و خشکسالی کاربرد بسیار خوبی دارند . این تغییرات آب ‌و‌ هوایی چیزی است که باغچه‌ای از لاس وگاس که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بسیار تجربه کرده است.

. rock-gardens_1 .

2) ابقا و نگاهداری با صرف هزینه و زمان کم

باغچه‌های سنگی برای افرادی که زندگی پر دغدغه‌ ای دارند ایده‌آل است، کسانی که نمی توانند در چمن زنی باغچه، آبیاری گیاهان، هرس کردن درختان و کندن علف‌های هرز بهترین عملکرد لازم را داشته باشند. برای مثال ورودی و حیاط پشتی این خانه که توسط Brent Kendle طراحی شده است از سنگ‌ها و کاکتوس‌ها بهره برده تا زندگی گیاهی را به این خانه بیاورد و در عین حال وظیفه آبیاری را نیز مرتفع سازد.

. rock-gardens_2 .

3) این باغچه‌ها در تمام طول سال فوق‌العاده به نظر می‌رسند

تا زمانی که از گیاهانی در باغچه‌تان استفاده می‌کنید که در بهار و تابستان شکوفه می‌زنند و همچنین گیاهان همیشه سبز که در چهار فصل سال سبز هستند شما قادر خواهید بود از زیبایی باغچه‌تان در چهار فصل سال لذت ببرید؛ درست مانند این باغچه با طراحی Pat Brodie Landscape Design

. rock-gardens_3 .

4) این باغچه‌ها باعث می‌شوند حیاط شما بزرگتر به نظر برسد

باغچه‌های سنگی در مقایسه با باغچه‌های معمولی به گیاهان کمتری نیاز دارند و شما می‌توانید فضاهای خالی را با سنگریزه و ماسه پر کنید تا حیاط‌ تان را پرتر نشان دهید بدون این که خللی در زیبایی آن پیش بیاید. این باعث می‌شود حیاط‌ تان بزرگ‌تر از آن‌چه هست به نظر برسد؛ درست مثل تصویر زیر که توسط Simbiosi طراحی شده است.

. rock-gardens_4 .

5) این باغچه‌ها به حیاط جلوه و تنوع می‌بخشد

باغچه‌های سنگی با به کارگیری سنگریزه‌ها و ماسه، سنگ‌های بزرگ و صخره‌های درشت می‌توانند ظاهری متنوع و در عین حال عمیق و جذاب پیدا کنند درست مانند تصویری که در زیر می‌بینید و طراحی آن توسط Studio H انجام شده است.

. rock-gardens_5 . . . منبع : designboom ترجمه : تیم ترجمه سازه برتر