Making Of پروژه Cliff House در تری دی مکس و ویری
- شناسه : 10994
- دسته بندی ها :
در این بخش از سازه برتر با دومین مقاله آموزشی Making Of های تری دی مکس همراه شما هستیم.
این مقاله آموزشی تحت عنوان ” Making Of Cliff House ” مراحل ساخت پروژه Cliff House (خانه صخره ای) را از ایده و اسکیس تا تری دی مکس و پست پروداکشن فتوشاپ، در قالب تصویر و ویدئو بصورت کامل آموزش خواهد داد.
پروژه Cliff house برنده بهترین طرح شد و من افتخار دارم که این ساخته Matias Moret را به شما معرفی کنم.
به نظر میرسد همان گونه که ماتیاس در توضیح جزئیات طرحش پیش میرود، این طرح دوست داشتنی که در اصل در کانادا باید اجرایی شود مکانی فوقالعاده برای سکنی گزیدن است. از خواندن این مقاله لذت ببرید:
در ابتدا میخواهم از Ronen تشکر کنم که به ما این فرصت را داد تا بخشی از فرآیند کاری خودمان را به اشتراک بگذاریم با در نظر گرفتن جمعیت رو به فزونی هنرمندان CGI که در حوزه تجسم معماری (architectural visualisation) کار میکنند این لطف بزرگی به ما بود.
ما نام پروژه مان را “Cliff House” (خانه صخره ای) نهادیم که به واقع بیانگر ویژگیهای این طرح است . در این نمونه به خصوص فرآیند ساخت کاملا ویژه بود. به دلیل مکان غیر قابل دسترسی که طرح بر پایه آن ریخته شده است عکسی وجود نداشت. از این رو کارفرمای ما این مکان را از طریق گفتوگویی که در اسکایپ داشتیم برایمان توصیف کرد. شماری از تصاویری که ما از گوگل گرفتیم هم کمکمان کرد.
.
شروع پروژه – تنظیمات حالت، مدل و دوربین
پس از گفتمان هایمان حول طرح ما سرانجام به مرحله عملی کردن آن رسیدیم. در ابتدا ما به دنبال تصاویری الهام بخش بودیم و تعدادی تصویر را نیز انتخاب کردیم که به ما کمک کند تا جوی مناسب را برای تصویر اصلیمان بسازیم. در این جا شما میتوانید انتخابهای ما را مشاهده کنید که به نحوی مرجع ما نیز محسوب میشوند:
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .به محض این که در مورد اتمسفر تصویرمان به توافق رسیدیم باید به تصویر اصلی میپرداختیم. خیلی مهم بود که گامهای بعدی مان را با احتیاط برداریم. میبایست با هر گام که برمیداشتیم تمام حواشی و زوایا را با کافرما هماهنگ میکردیم تا مطمئن شویم که در مسیر درست هستیم و بدین ترتیب از پیچیده ساختن غیر ضروری کار اجتناب کنیم.
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .زمانی که دوربین انتخاب شد، ما شروع به طراحی طرح پیشنهادی مان کردیم. در این جا شما میتوانید اولین اسکیس ما را ببینید :
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .پس از دو یا چند تغییر و اصلاحات ، طرح پیشنهادی ما قابل قبول تلقی میگردد و نظر کارفرمای ما در مورد آن مطلوب است.
حالا ما باید به وعدهمان عمل کرده و بهترین را تحویل دهیم!
هر چند اسکیس اولیه مطلوب بود ولی ما باید آن را واضحتر سازیم. این هم به نفع خودمان است و هم به نفع کارفرما . چه چیزی میتواند بهتر و سریعتر از یک طراحی قوی با دست به ما کمک کند؟ خوشبختانه ما هنرمندی فوقالعاده را در گروهمان داریم که بیشتر اوقات به ما کمک میکند تا در زمان به مقدار قابل توجهی صرفهجویی کنیم. قلم هنوز هم جادو میکند! بله، کاملا کارآمد است. در این تصویر میتوانید ببینید که Fabricio مشغول طراحی است و طراحی نهایی او را نیز میتوانید ملاحظه کنید:
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .طراحی عالی است، مشتری ما مسحور آن شده است، همگی خوشحال هستیم. هیچ ایدهای نداریم که چطور این طرح را با واقعیت در هم پیوند زنیم. فکر میکنم پاسخ مناسب همان استفاده بسیار زیاد از فوتوشاپ است. این بسیار عالی است که متخصص پست پروداکشن فتوشاپ هم در گروه ما است، اما فوتوشاپ مربوط به آخرین مرحله کارمان است. در ابتدا ما باید بر نورپردازی صحنه فائق شویم.
.
نورپردازی
برای روشنایی کلی صحنه ما از dome light بهمراه یک HDRi از مجموعه بزرگ Peter Guthrie استفاده کردیم. شما در این جا میتوانید تنظیمات را مشاهده کنید:
******
مجموعه عظیم تصاویر HDRI با کیفیت فوق العاده بالا
******
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .برای روشنایی داخلی ما از نورهای sphere light با توناژ رنگهای گرم بهره بردهایم و کمی هم V-ray IES ، تا بتوانیم سایههایی طبیعی را در سطح بیرونی طرح مان به وجود آوریم.
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .و این بود فرایند کار ما با نورهای گوناگون.
.
متریال ها حالا نوبت متریال ها است. در حقیقت آنها ساده هستند و خیلی پیچیده نیستند. سطح مشبکی که سرتاسر خانه را در برگرفته بود تا حدی پیچیده بود زیرا ما میخواستیم نور از منفذها به داخل بتابد. ما این مشکل را با بکارگیری یک مپ Opacity بهمراه affect shadows مرتفع کردیم که در زمان رندر پروژه برای ما صرفهجویی زیادی کرد. ما به چیزی غیر از این نمیتوانستیم فکر کنیم.
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .کف سیمانی طبق روال معمول اندکی درخشان است اما بسیار کم ، بهمراه یک mask که توسط آن بتوان از تکرار پرهیز کرده و تصویری واقعیتر ارائه داد.
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .و در نهایت متریال چوب ، که بسیار ساده است و شما میتوانید تنظیمات لازمه را مشاهده کنید:
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) . این تمام مطلبی است که ما میتوانستیم در رابطه با متریال ها پیشنهاد دهیم. درختانمن فراموش کردم که خاطرنشان کنم اگرچه محیط اطراف کاملا با فوتوشاپ خلق شده بود ما قصدمان بر آن بود که تعداد فراوانی درخت را در صحنه جا دهیم و تاثیر آن ها بر خانه بسیار زیباست. این هم تصویری که شما در آن میتوانید درختان سه بعدی صحنه را مشاهده کنید:
******
مجموعه بی نظیر مدل های سه بعدی انواع درختان و گل ها
******
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .رندر نهایی برای کسانی که بیشتر به تنظیمات علاقمند هستند، این هم تنظیماتی که ما معمولا برای هر صحنه اعمال میکنیم:
******
دوره آموزش کامل و حرفه ای پلاگین VRay به زبان فارسی
******
. (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) .پست پروداکشن فتوشاپ
حالا وقت پست پروداکشن فتوشاپ است. این جا همان جایی است که جادو رخ میدهد! والتر که تمام فرآیند را از نزدیک مشاهده کرده است گفت که میتواند پست پروداکشن را بصورت کامل و دقیق انجام دهد . و او این کار را انجام داد.
******
پکیج آموزش تخصصی پست پروداکشن معماری در فتوشاپ
******
به هر حال ما بر این باوریم که به چیزی بیشتر از کلمات و تصاویر نیاز داریم تا کارمان را توصیف کنیم. بنابراین ویدیوی کوتاهی از مراحل پست پروداکشن ساختیم تا روند آن را که چگونه این تصویر به واقعیت مبدل شد را نشان میدهد:
. .و این هم نتیجه پایانی کار ما :
. . امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. از این که با ما بودید متشکرم. نویسنده : Matias Moret منبع : ronenbekerman ترجمه : تیم ترجمه سازه برتر .******
پکیج آموزش تخصصی پست پروداکشن معماری در فتوشاپ
******
دوره آموزش کامل و حرفه ای پلاگین VRay به زبان فارسی
******