مطالعات مرحله شناخت اولويت بندی لرزه ای پلهای راه آهن در محورهای تهران - رازی- جلفا بر اساس روش های - سازه برتر



 

مطالعات مرحله شناخت اولويت بندی لرزه ای پلهای راه آهن در محورهایتهران - رازی- جلفا بر اساس روش های

 

كيوان كيوان پژوه

كارشناس ارشد ژئوتكنيك، دانشكده فني دانشگاه تهران

مهران محمدي نصر

كارشناس ارشد سازه، دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي

امير عباس كوچكعلي

كارشناس ارشد سازه، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

 

چكيده

در اين مقاله، به بررسي مطالعات مرحله شناخت جهت اولويت بندي لرز هاي پلها پرداخته شده است و پس از آن فعاليت انجام گرفته در زمينه تهيه اطلاعات فني اولويت بندي پلهاي راه آهن در محور تهران – رازي – جلفا مورد بررسي قرار گرفته است.

 

براي اين منظور در ابتدا روشهاي به كار گرفته شده در اين مطالعه كه مبتني بر دو روش ميباشند معرفي شده و سپس (Federal High Way Association) FHWA و (California Transportation) Caltransمشاهدات انجام شده در بازديدهاي ميداني مربوط به وضعيت عمومي پلها تشريح م يگردد.

 

در ادامه نسبت به ارزيابي اطلاعات جم عآوري شده براي پلهاي موجود اعم از ارزيابي اطلاعات هيدروليكي و ارزيابي اطلاعات ساز هاي پلها اقدام گرديده اس ت. در نهايت براساس اطلاعات بدست آ مده، ارزيابي دفتري داد هها، تعيين گروه بندي بر اساس روش انجام شده (Federal High Way Association) FHWA و اولويت بندي بر اساس (California Transportation) Caltransاست

 

در اين قسمت با توجه به حصول شناخت اوليه عمومي و فني، وضعيت پلها از نظر لرز هاي مورد ارزيابي اوليه قرار مي گيرند. پلهاي مورد مطالعه در اين گزارش سازه هايي هستند كه اغلب عمري بيش از چهل سال دارند و پيكربندي ساز هاي آنها از نوع مصالح بنايي، فولادي و بتني م يباشند كه با توجه به زمان ساخت آنها در بيشتر موارد، تمهيداتخاصي جهت مقاومت در برابر نيروي زلزله در آنها وجود ندارند.

 

 

فرمت: pdf

حجم: 231 KB

رمز فایل: www.saze20.ir

دانلود