بهینه سازی چند معیاری توپولوژی سازه ها - سازه برتر



بهینه سازی چندمعیاری سازه ها , بهینه سازی چندمعیاری توپولوژی سازه ها

بهینه سازی چند معیاری توپولوژی سازه ها

در این بخش از سازه برتر مقاله بهینه سازی چند معیاری توپولوژی سازه ها بر اساس حداکثر کردن سختی و حداقل کردن تنش را آماده کرده ایم که در ادامه می توانید آنرا دانلود نمایید. سختی و مقاومت سازه‌، دو ویژگی مهم و حیاتی آن می باشند. در تحلیل و طراحی سازه ها، طراحان همواره به دنبال روش هایی هستند که بین این دو ویژگی مهم نوعی تعادل و توازن برقرار کنند. در دهه های اخیر تلاش های بسیاری روی بهینه سازی سختی سازه ها صورت گرفته است. لذا در این سازه ها همواره نمی توان از استحکام آن مطمئن بود. از این رو بررسی مقاومت سازه ها نیز حائز اهمیت ویژه ای است.

برای حداکثر سازی مقاومت سازه لازم است که تنش حداکثر ایجاد شده در بخش های مختلف سازه حداقل گردد. در همه‎ تحقیقات گذشته، تنش به عنوان قید بهینه سازی قرار گرفته و هرگز به طور مستقیم به عنوان تابع هدف طراحی بررسی نشده است. قید قرار دادن تنش اگرچه کمتر بودن تنش را از یک مقدار ویژه تضمین می کند، ولی نمی توان انتظار داشت که تنش را به حداقل مقدارش برساند. در بهینه سازی هر دوی این معیارها باید توجه داشت که بهینه کردن یکی از این دو معیار به مفهوم بهینه سازی معیار دوم نیست، در نتیجه بهینه سازی هر دو معیار همزمان باید مورد توجه قرار گیرد. در تحقیق حاضر، روش ESO برای بهینه سازی اندازه سازه ها بر اساس بهینه سازی همزمان سختی و مقاومت استفاده شده است. برای ایجاد یک معیار کلی حاصل از دو معیار، از روش وزنی و ضرایب وزن استفاده شده است و در نهایت ترکیب خطی دو معیار وزن دار، معیار کلی سازه را تشکیل می دهد. برای تحلیل و طراحی سازه های بهینه مورد بررسی در این تحقیق، برنامه ای در محیط MATLAB ایجاد شده است.

.

عنوان: بهینه سازی چندمعیاری توپولوژی سازه ها فرمت: pdf حجم در حالت فشرده: 774 KB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir بهینه سازی چند معیاری سازه ها , بهینه سازی چند معیاری توپولوژی سازه ها .

دانلود پروژه اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت

رفتار سازه ها تحت بار زلزله

گسترش متدولوژی افزایش ایمنی جاده ها با رویکرد آموزش و اجرای قوانین

پاورپوینت بررسی انواع سقف ها در سازه های فولادی و بتنی

دانلود گزارش کارآموزی راه سازی و روسازی راه ها در شرکت ساختمانی و راه سازی


.  width= فروشگاه فایل


  1. takeskis

    سلام، کاربر پونیشا هستم.. در خدمتون و آماده ی همکاری با شما.. آدرس ایمیل هم براتون گذاشتم.. در صورت لزوم . ممنون میشم کار رو شروع کنیم.