دانلود مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی - سازه برتر



بازارشناسی کشورهای اسلامی , مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی , دانلود مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی

دانلود مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی

مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی توسط خانم زهره ابراهیمی فردوسی تهیه شده است و شامل 45 صفحه بوده و با فرمت word برای دانلود در سازه برتر قرار داده شده است. پدیده رو به رشد "جهانی شدن اقتصاد" در دو دهه اخیر تمام ارکان جوامع مختلف را تحت تأثیر قرار داده و تغییرات عمده ای را در نظامهای اقتصادی و اجتماعی کشورها به وجود آورده است . نقش کشورهای توسعه یافته در جهت دهی به این پدیده بر اساس منافع خود و شتاب جهانی شدن اقتصاد در دگرگون سازی نظامهای سنتی ، این نگرانی را برای کشورهای ضعیف و کمتر توسعه یافته ایجاد کرده است که در آینده ای نه چندان دور بیشتر سرمایه های خود را به علت تغییرات پیشبینی نشده "روند جهانی شدن" از دست خواهند داد.

در چنین شرایطی بدیهی است کشورهایی که بیشترین میزان تأثیر گذاری را بر پدیده جهانی شدن اقتصاد دارند، از توان ضربه پذیری کمتری برخوردار خواهند بود . حتی قادرند حرکات آینده اقتصاد جهانی را پیشبینی کنند و رفتارهای خود را با آرایشهای بعدی این پدیده سازگار نمایند. اینک اقتصاد جهانی به مرجله ای رسیده است که برای اثر گذاری در آن باید رویه های مشترک اقتصادی و اجتماعی میان ملل مختلف را ساماندهی کرد و برآیند نیروهای متحد را برای حضور فعال در عرصه های تصمیم گیری جهانی به کار گرفت. بنابراین کشورهای کمتر توسعه یافته برای ایفای نقشی مؤثردر اقتصاد جهانی ، راهی جز وحدت رویه با ملل هم فرهنگ خود و روی آوردن به همگرایی های منطقه ای ندارند. حتی ممالک توسعه یافته صنعتی نیز امروزه برای بهره گیری از منافع اقتصاد نوین جهانی به حضور در اتحادیه های منطقه ای و تقویت همکاری های متقابل می اندیشند و سعی دارند به نوعی در بلوک های اقتصادی اطراف مشارکت کنند تا بر قدرت اعمال نفوذ خود در اقتصاد جهانی بیفزایند. ملل مسلمان علی رغم آنکه 8 درصد از تجارت بین المللی را در اختیار دارند ولی تا کنون نمایل چندانی به ایجاد ارتباط اقتصادی با یکدیگر نشان نداده اند . بر اساس آمار در سال 1999 تنها 10 درصد از مبادلات بازرگانی کشورهای اسلامی با همسایگان مسلمان خود صورت گرفته و به عبارت دیگر 90 درصد احتیاحات ملل مسلمان توسط کشورهای غیر اسلامی تأمین شده است. این در حالیست که بسیاری از نیازمندی های کشورهای اسلامی در دیگر ممالک مسلمان یافت می شود و عدم شناخت نسبت به توانمندی های مکمل در این کشورها موجب کاهش همکاری های منطقه ای شده است . هر چند همگرایی های مهمی نظیز سازمان کنفرانس اسلامی، شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس ، سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو)  و گروه (دی-8) در سالهای اخیر برای توسعه ارتباطات صنعتی و بازرگانی میان کشورهای اسلامی تلاش های زیادی کرده اند ولی کمبود اطلاعات در زمینه استعدادهای کشاورزی ، فنی، تجاری و خدماتی موجب شده تا سطح همکاری های اقتصادی مشترک در کشورهای اسلامی محدود باشد. در این مجموعه کشورهایی مورد تحلیل قرار داده شده که با کشور عزیزمان ایران مرز مشترک آبی یا خاکی دارند.

.

فهرست: مقدمه جمهوری آذربایحان جمهوری افغانستان امارات متحده عربی جمهوری پاکستان جمهوری ترکمنستان جمهوری تركيه جمهوری عراق نتیجه گیری منابع

.

عنوان: بازارشناسی کشورهای اسلامی فرمت: doc حجم در حالت فشرده: 68 KB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

بازارشناسی کشورهای اسلامی , مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی , دانلود مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی

.


پاورپوینت تاثیر رنگ در ساختمان

پاورپوینت زندگی نامه نورمن فاستر

پاورپوینت زندگی نامه و آثار تادائو آندو

پاورپوینت امپراطوری مورچه ها و الگو برداری از شهرسازی مورچه ها

پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی ۲


.

 width=

فروشگاه فایل